Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies gevraagd huwelijksreis

Discussie gestart

Klaas

Hallo allemaal,

Wij gaan 16 augustus trouwen en gaan daarna op huwelijksreis naar het Noord-Oosten van de US. In 2007 hebben we de Westkust bekeken en dit jaar dus het Oosten :)

Wij hebben het grootste deel van onze route nu bepaald alleen weten we nog niet precies hoe we het laatste gedeelte willen rijden.... Daarom graag jullie tips (en als jullie het eerste deel anders zouden doen, horen wij dat natuurlijk ook graag) ;)

18-08 t/m 23-08 : New York (hotel al geboekt)
24-08 : New York - New Port (tussenstop New Haven --> Yale University)
25-08 : New Port - Cape Cod
26-08 : Cape Cod - Boston
29-08 : Boston - Bennington
30-08 : Bennington - Rutland
31-08 : Rutland - Burlington
01-09 : Burlington - Lincoln
02-09 : Lincoln - Augusta
03-09 : Augusta - Bar Harbor
05-09 : Bar Harbor - Quebec
06-09 : Quebec - Ottawa
07-09 : Ottawa - Toronto
08-09 : Toronto - Niagra Falls
10-09 : Niagara Falls - ....
.............................????
13-09 : Philadelphia (2 nachten)
15-09 : Philadelphia - New York
16-09 : New York - Amsterdam

Vanaf de Niagara Falls willen we naar beneden rijden naar Philadelphia (via Lancaster om even bij de Amish te kijken), maar verder hebben we niet echt ideeën/voorkeuren  wat we beslist willen zien.
Dus graag laten wij ons inspireren door de ietwat meer ervaren reizigers hier op het forum ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties :afro:

Groeten Klaas en Ieke
#1 - 09-08-2010, 21:23 uur

babarage

hmm ik vind het er uit zien als een erg druk programma waardoor je weinig tijd hebt om ergens rustig rond te kijken en wat mee te maken. je zit lange dagen in de auto.  persoonlijk zou ik de canadese lus er uit halen en die dagen die dat oplevert gebruiken om een dagje langer in Boston te blijven, misschien ook wat langer op de Cape. Een dagje extra in Bar Harbor of zo. het ligt er maar net aan wat je allemaal interessant vind maar kwa geschiedenis is deze hele regio erg interessant met allerlei musea en dergelijke.
#2 - 09-08-2010, 23:21 uur

Klaas

Bedankt voor de snelle reactie. Wij hebben hier ook wel aan zitten denken, maar wisten niet echt hoe we dan weer terug richting Niagara Falls moeten rijden. We hadden van een collega gehoord dat Quebec een mooie stad was, dus vandaar dat we de Canadese lus in de route hebben verwerkt. Heb jij nog suggesties voor een alternatieve route dan?

Groetjes ;)
#3 - 09-08-2010, 23:36 uur

Jez

Allereerst van harte met het a.s. huwelijk! Goede datum ook; mijn man & ik hebben elkaar op 16 augustus ontmoet en zijn op 13 augustus getrouwd (respectievelijk 18 en 11 jaar geleden.........)

Ik ben het met Babarage eens. Quebec is leuk, maar niet om er voor om te rijden. Kun je ook een weekendje naar Parijs gaan, en da's dan weer leuker.
Voor Boston heb je nu te weinig tijd ingepland. Als je naar Yale gaat, ga dan ook naar Harvard in Cambridge (tegen Boston aan).

Ik zou vanaf Boston eerst naar Bar Harbor rijden en dan door New Hampshire, Vermont en de Adirondacks richting Niagara Falls. Cape Ann, net boven Boston, is ook erg leuk. Minder toeristisch dan Cape Cod.
In New Hampshire is het plaatsje Conway erg leuk en de route over de Kancamagus Highway een must do. Helaas ben je nog te vroeg voor de schitterende herfstkleuren, maar het zal er toch prachtig zijn.
In Vermont raad ik de Whiteface Mountain aan, over de Veteran Highway. Bovenaan de berg kun je met een lift dwars door de berg voor het laatste stukje. Je komt dan langs het plaatsje North pole, en jawel: daar woont Santa! Dit is een pretpark, als je er niet in gaat dan wel leuk om even te gluren.

Mocht je in de buurt komen, dan zijn de Catskills in NY State ook een aanrader. Woodstock is leuk, het park prachtig. Als je van motoren houdt, dan kun je daar in de buurt (-ish) de workshop van OCC bezoeken. Toen wij er vorig jaar april waren, was er net een tv-opname met de 2 zoons.

Omdat een stukje snelweg af en toe ook wel fijn is, kun je vanaf zeg maar Utica naar Niagara Falls de snelweg nemen. Is wel een tolweg, maar niet duur. Halverwege deze I-90 kun je dan afslaan naar het Fingerlake gebied.

Vanaf de Niagara Falls is het 1e deel door Pennsylvania niet zo boeiend, maar de zuidwest hoek is prachtig. Je hebt daar bijvoorbeeld het Flight 93-monument (als er inmiddels een monument is, tenminste, maar wel een indrukwekkende plek), Ohiopyle State Park, waar je Fallingwater van Frank Lloyd Wright kunt bewonderen en verder prachtige natuur. Vandaar zou je via Washington DC naar Philadelphia kunnen rijden, beide aanraders.

Hmm, ben alleen bang dat je met deze tips echt tijd te kort gaat komen........ Sorry!

Wij zijn al een paar keer aan de oostkant geweest, hebben alle staten van Maine tot en met West Virginia bezocht, dus misschien heb je iets aan onze reisverslagen .

Veel plezier!
#4 - 09-08-2010, 23:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

babarage

mjah het hangt wat af van wat je leuk vindt natuurlijk, maar vanaf bar harbor kun je via new hampshire en vermont richting niagara falls rijden.  the white mountains is een mooii gebied (nog mooier een maand later maar je kan niet alles hebben :)), ga bv naar mt. washington, je kunt oa met een treintje omhoog en vanaf deze peak met een beetje mazzel de zee zien liggen.  vermont is echt platteland, vind ik ook  mooi.  in stowe vind je het hotel van de von trapp familie (voor de sound of music fans wel grappig om eens langs te rijden) en daar in de buurt ook de fabriek van ben & jerry's ijsjes (kun je een rondleiding doen, erg leuk). de natuur in die regio is erg mooi. dan steek je over new york state in met de finger lakes en steek je door naar de falls.  daar een nachtje of 2 denk ik en dan zak je weer naar beneden. je kan bv ook langs gettysburg gaan (bekend vanwege de veldslag in de burgeroorlog).  ben je al eens in washington dc geweest?  kun je ook nog langs (is iets doorschieten naar het zuiden maar da's 'maar' een halve dag of zo), in dc zeker 2 nachten blijven als het ff kan (maar moet je misschien op het laatste moment beslissen of je daar langs gaat afhankelijk van hoe snel je dingen doet, je zit inmiddels in het naseizoen dus dat kan makkelijk kwa overnachtingen en zo).  

de ongevere route (zonder washington) zoals ik die nu noem heb ik in een plaatje gegoten



Uploaded with ImageShack.us
#5 - 10-08-2010, 00:02 uur

Klaas

Hoihoi,

Bedankt voor jullie reacties, hier hebben we zeker wat aan!
Jez, we hebben ook even op jou blog gekeken en ziet er echt super uit :afro: En om nog heel even terug te komen op jou stukje over jullie huwelijk; Wij hebben elkaar ook op 16 augustus ontmoet en trouwen dus nu 12 jaar later >:D

Terug naar de reis; We zijn van Canada afgestapt en gaan nu langs de kust naar Bar Habor en via New Hapshire en Vermont richting Niagara Falls (zoals jullie beiden al aangaven). Jullie tips voor onderweg gaan we ook zeker wat mee doen. Over bepaalde dingen hadden we al gelezen, maar jullie hebben ook weer voor nieuwe input gezorgd ;) Wij zijn 3 jaar terug al 4 dagen in Washington geweest, dus  vandaar dat we dat dit jaar overslaan.

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Groetjes ;)
#6 - 10-08-2010, 22:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15