Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bezoek New York, 9 dgn mei 2010 (met 2 meiden en opa en oma)

Discussie gestart

Ferryteel

Hallo,

Op koninginnedag 2010 gaan we voor 9 dagen (7 nachten) naar New York.  Het gezelschap bestaat uit onze meiden (7 en 9 jaar), opa en oma en mijn vrouw en ik (totaal 6 personen).
Ik heb een programma samengesteld, met veel ruimte, zodat de kinderen maar ook opa en oma niet te veel belast worden. Er is al veel informatie van dit forum gebruikt om onderstaand programma samen te stellen.
Maar toch wil ik het met jullie delen zodat er opmerkingen en aanbevelingen gegeven kunnen worden. Ook heb ik nog enkele vragen.

Dag 1:    Vrijdag 30 April   
11.05u   Brussel Int’l, Via Chicago
17.55u   New York, La Guardia (LGA) | Terminal M 
asl   Naar Hotel, Grant Hyatt, naast Grand Central Terminal
   Uitpakken
   Uitrusten / rondje nabij hotel
   
   
Dag 2:    Zaterdag 1 mei   
   Vliegdekschip Intrepid
   Rondvaart Circle Line sightseeing, full 3hr tour
   Chelsea piers
   Ripleys Believe it or not
   Time square
   
Dag 3: Zondag 2 mei   
09.30 - 13.30u    Gospeltour door Harlem,
asl   Central Park
   Grand Army Plaza
   Central Park Zoo (naar de dierentuin van Madagascar….)
   Museum of the city of New York
Trumptower
   
Dag 4:    Maandag 3 mei   
   Liberty Island (kaartjes reeds gekocht, 10.00u)
   Ellis Island
   Battery Park
   Ground Zero
Heroes of the World Trade Center Walking Tour (is dit leuk/aan te bevelen??)
   China Town
   Brooklyn Bridge
   Helivlucht (vanaf pier 17)

Dag 5:    Dinsdag 4 mei   
   Coney Island (indien het weer het toelaat)
   
Dag 6:    Woensdag 5 mei   
   Empire state building
New York Skyride
   Flatiron building
   UN-gebouw
   Chrysler building
   Marriott Marquis restaurant

Dag 7:    Donderdag 6 mei   
   Rockefellerplaza
   Top of the rock
Radio City Music Hall Tour
   Time Square
   FAO Schwarz
   Madame Tussaud
   M&M-store (als medewerker van Mars Nederland moet je daar toch echt naar toe…)

Dag 8:    Vrijdag 7 mei   
   Reserve dag
23.00u   Newark Liberty Int’l, via Heathrow

Dag 9:    Zaterdag 8 mei   
16.20u   Brussel Int’l

Mogelijk nog in te plannen:
Bezoek musical (bijv Shrek)
Baseball of basketball wedstrijd bijwonen
Guggenheim

Ik heb nog enkele vragen:
-   Wat is precies de procedure bij een heli vlucht? Moet je lang van te voren aanwezig zijn? Kan je gewoon naar pier 17 gaan en daar een vlucht boeken?’
-   Ik heb al kaartjes voor het Vrijheidsbeeld, voor 10.00u. Ik kan niet terug vinden of dat de vertrektijd van de boot is of het tijdstip waarop wij het Vrijheidsbeeld in kunnen. Iemand?
-   Heeft iemand nog zaken gemist die zeker bezocht moeten gaan worden?

Ik lees jullie reacties wel. Dank je wel daarvoor

Ferry
#1 - 25-11-2009, 16:00 uur

Hans B

Hallo Ferry,
ik ben eind augstus - begin september 6 dagen in NYC geweest.
Om door de stad te reizen is een 7 daagse pas, geldig voor metro en bus erg handig, kosten zijn $ 27 pp  
http://www.mta.info/mta/fares/nyct.html
Neem met de kids niet te veel hooi op je vork.
Wij waren met z'n tweetjes en al op tijd op pad.
Je hebt er veel gebouwen op staan. Ik weet niet of je overal naar binnen wilt.
Wij zijn er veel langs gelopen en meestal niet naar binnen gegaan. Inside trok ons niet zo.
Een leuk maar wel lange wandeling is.
Neem de metro naar de Manhattan Bridge stap uit bij de laatste mogelijkheid, wandel over de brug, dan een klein stukje naar rechts en wandel over de Brooklyn Bridge weer terug.
M & M is geinig, zijn wij wel even binnen geweest.
Wij zijn langs de helivluchten gewandeld, er stonden enkele medewerkers die ons wel naar binnen wilde loodsen (niet gedaan). Je kunt dus gewoon naar de Pier gaan.
Ook leuk is een boottocht (gratis) van de punt van Manhattan naar Staten Island.
Wat je zou kunnen doen is een sportwedstrijd bezoeken, honkbal is dan net gestart. De Yankees zitten vaak vol, maar de Mets in Brooklyn meestal niet.
http://newyork.mets.mlb.com/schedule/index.jsp?c_id=nym&m=5&y=2010  
http://newyork.yankees.mlb.com/schedule/index.jsp?c_id=nyy&m=5&y=2010
De metro rit er naar toe is ook erg aardig (deels boven de grond).
Veel plezier
#2 - 25-11-2009, 20:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

hallo, welkom op het forum!

Je schrijft dat je veel ruimte hebt in het programma, maar naar mijn idee zit het al aardig vol! Maar goed, het is niet verkeerd om een uitgebreide planning te hebben, je kunt altijd nog iets laten vallen. Denk er aan dat NY een grote, drukke en vooral vermoeidende stad is, dus bouw voldoende rust in. Hebben jullie al een hotel? Wij vonden het heerlijk om centraal te zitten zodat we makkelijk tussendoor even naar ons hotel konden.

Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag, we zijn toen met onze dochters 4 dagen naar NY geweest.
Ken je deze tips al? en deze?

Ik vermoed dat de 10 uur het tijdstip is dat je het Vrijheidsbeeld in kunt. Het komt trouwens niet heel precies hoe laat je er bent heb ik wel gemerkt.

Marianne
#3 - 25-11-2009, 21:05 uur

Ferryteel

Hans en Marianne,

Dank voor jullie reacties.
Wij zijn inderdaad niet van plan om elk gebouw van binnen te gaan bekijken. Het merendeel zullen we voorbij lopen.
De meiden willen wel graag een heli vlucht doen, ikzelf vind dat ook weer gaaf. In het verleden heb ik redelijk wat heli's gevlogen, maar nu niet meer. Dus als ik gewoon naar die pier kan toe gaan en in stappen, is dat de beste optie.
We slapen in het Grand Hyatt hotel, naast Grand Central Terminal, dus ook in het midden van de stad.
Ik denk dat we redelijk wat ruimte hebben in het programma. We hebben een hele dag Coney gepland, kan ook een halve worden en de dag van vertrek is ook nog niet ingevuld.

Marianne,
Ik heb de links en ook met name jouw eigen site reeds bekeken voor het plannen van deze trip. Sommige zaken van de "NY met kids" pagina zijn afgevallen omdat ze uit de richting liggen of slechte recensies kregen (zoals het Children's Museum of Manhattan).

Hans,
Die tip van de bruggen lijkt inderdaad zeker de moeite waard.

Dank voor jullie inbreng.
#4 - 25-11-2009, 21:42 uur

B-man

Suggestie: Zie dat je op zaterdag de Circle Line Tour van 3hr hebt genomen, ik raad de Harbor Lights Tour eigenlijk meer aan. Duurt een uurtje minder en ik vind hem mooier omdat je bij daglicht/schemering vertrekt en bij donker terug komt. Die overgang met het uitzicht en alle lichten is zeer mooi.

Zelf zou ik Madame Tussaud overslaan, het is niet veel bijzonders om eerlijk te zijn en als je die in Amsterdam gezien hebt heb je ze allemaal wel gezien vind ik. Dan zou ik m'n tijd in NYC anders besteden. Denk bijvoorbeeld aan musea als de MET, of MOMA en anders uiteraard het Guggenheim.

Coney Island is met name voor de kinderen neem ik aan?! Toch zou ik het niet een hele dag doen maar dat is mijn persoonlijke mening. Combineer het bijvoorbeeld met andere activiteiten en bezienswaardigheden in Brooklyn. Dit is een deel wat veel mensen vaak overslaan en/of vergeten.

Een musical op Broadway en eventueel een baseball game (Yankees  :D) zou ik zeker aanraden.

Verder mag je je dagen best wat voller indelen hoor. Het schema is nu wat "voorzichtig" op sommige dagen, zelfs rekening houdend met kinderen en opa en oma. Zorg altijd goed dat je je bezienswaardigheden op locatie indeelt zodat je niet de hele stad doorkruist maar zoveel mogelijk op loopafstand van elkaar bezoekt. Neem ook veel de metro voor langere stukken. Is al een belevenis op zich en zeker niet duur als je een "pass" neemt. Verder toch zo veel mogelijk proberen te lopen, dat is echt de beste manier om de stad te ervaren.

Kijk ook goed naar wat je van Central Park verwacht. Het is geen parkje waar je zo even doorheen loopt. Begin wel bij Grand Army Plaza (bij de koetsen), dat stuk is sowieso mooi.

Vergeet verder ook niet Little Italy en China Town. En aangezien je er toch naast zit, loop vooral even Grand Central Terminal in.
#5 - 26-11-2009, 10:38 uur
« Laatst bewerkt op: 26-11-2009, 11:03 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

thieske

Madamme Toussaud's hebben wij ook vermeden , met name omdat op Broadway veel meer leuks te zien valt en de prijs van 30 USD viel ons erg tegen. Vooral als je diezelfde dag al 25 USD neergelegd hebt om het Empire State Building op te vliegen.
#6 - 06-12-2009, 10:49 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

bgroeneveld

Op Coney Island moet je ook zeker naar het Aquarium daar, is niet al te groot, maar wel mooi. Als je van Russisch (eten, taal) houdt, moet je daar in de buurt ook even rondlopen.

Mis het Museum of Natural Hostory. Lijkt me leuker dan het Museum of the City of New York, da's eigenlijk vrij klein en heeft niet zoveel, alleen wel leuk om de Nederlandse dingen daar even langs te lopen. Wat NatHis betreft: de DVD Night in the Museum bekijken voor je gaat, natuurlijk.

En omdat je met jonge kinderen gaat, zou ik het Children's Museum eens proberen. http://www.cmom.org/ Zelf nooit geweest (mijn zoon is zo langzamerhand 25 en we zijn uit New York vertrokken voordat dat museum geopend werd), maar ik heb goede ervaringen met kindermusea, een vriendin van mijn vrouw is een tijd hoofd geweest van een kindermuseum in Brooklyn.

Vergeet verder niet om bij alle musea te vragen of ze een kinderspeurtocht hebben. Die zijn er vaak en zijn vaak erg goed. Hebben de kinderen wat spannends te doen en het is ook goed voor hun Engels, zeker als ze suppoosten aan durven spreken om om hulp te vragen (Amerikanen vinden het altijd prachtig als buitenlanders Engels spreken!)

En ik zou contact opnemen met de rondleiders van de VN. Ze hebben daar een internationaal gezelschap van gidsen, met waarschijnlijk 1 of 2 Nederlanders (of Nederlandssprekenden). Het was vroeger mogelijk om een toer met die Nederlandssprekenden aan te vragen, vermoed dat dat nog steeds zo is, maar weet dat niet zeker. Is zeker de moeite van het proberen waard, je zult als het lukt maar met een heel klein groepje zijn en dat is natuurlijk altijd leuker dan met ee'n grote horde.
#7 - 06-12-2009, 17:05 uur
« Laatst bewerkt op: 06-12-2009, 17:08 uur door bgroeneveld »

koosv

Als je denkt nog tijd over te hebben, is het misschien leuk om contact te zoeken met de "Big Apple Greeters". Dat is een op vrijwilligers gebaseerde organisatie in NYC, die 2 à 4 uur durende gratis rondleidingen organiseert incl. metrovervoer. Is zeer interessant, het zijn immers locals, en in samenspraak kan je van tevoren een onderwerp afspreken waar je interesse naar uitgaat.
#8 - 06-12-2009, 18:58 uur

martinm

Wij gaan van 21-24 Dec naar New York, ik heb voor ons (2 volw en dochter van 12) een New York pass met hop-on/off bus gekocht.
Kost misschien wel aardig wat geld maar als ik jou programma zo zie dan kost dat een hoop entreegeld.

http://www.newyorkpass.com/prices.asp

Entree prijzen voor jullie trip die inbegrepen zitten in de New York Pass:
Vliegdekschip Intrepid $ 19.50 / $ 14.50
Rondvaart Circle Line sightseeing, full 3hr tour - $ 31 / $ 18
Central Park Zoo (naar de dierentuin van Madagascar….) - $ 8 / $ 3
Museum of the city of New York $ 9 / $ 0
Liberty Island and Ellis Island $ 12 / $ 5
Heroes of the World Trade Center Walking Tour $ 25 / $ 20
Empire state building $ 20 / $ 14
New York Skyride $ 35 / $ 15
Top of the rock $ 20 / $ 13
Radio City Music Hall Tour $ 18.50 / $ 10
Madame Tussaud $ 29 / $ 23

Guggenheim $ 18 / $ 0

Wat ik mis op je lijstje is het American Museum of Natural History  ($ 16 / $ 9) van de film Night at the Museum 1 en 2

Als ik de entreeprijzen zo bij elkaar optel ben je zo'n $ 250 per persoon (volw) kwijt....... een 7-daagse New York pas kost$ 155 en kan je ook nog meer Musea (gratis) in...........en voor $ 20 meer heb je er ook nog 3 dagen hop-on/off bij.

Ik laat eind van deze maand wel even weten of de pass bevallen is.

Gr, Martin
#9 - 10-12-2009, 17:59 uur

martinm

Even een update over New York, we zijn dus twee weken geleden 4 dagen naar NY geweest.
We hadden een hotel (Skyline Hotel) 3 straten van Broadway vandaan en dat voor $ 119 per dag.
De New York pass is zeer goed bevallen, werkt prima en geen problemen mee ondervonden.
Over de New York Skryride (Empire State Building) kan ik kort over zijn; "Ik zou dit niet doen !!!", als je een New York pass hebt dan zit het erbij maar als je $ 35 voor moet betalen is dat het naar mening niet waard.
We hadden 3 dagen de Hop On/Off bus maar vanwege het verkeer moet je minimaal een halve dag uittrekken om een complete ronde te maken dus ik adviseer pak de Metro en dan kan je snel van de ene naar de andere bezienswaardigheid.
Wat we erg leuk vonden is de boottocht naar het Statue of Liberty (en Ellis Island) en de rondvaart van 2 uur (van West Manhattan naar Oost Manhattan) verder hebben we natuurlijk van alles gezien (Top of the Rock, Empire State Building, Central Park, de kerstboom bij Rockerfeller, Museum of National History, Gugenheim museum, Ground Zero, ChinaTown, Little Italy, Vliegdekschip Intrepid en de Brooklyn Bridge). We hebben zelfs geschaatst in Central Park.
Kortom 4  mooie dagen in NY.

Gr, Martin
#10 - 05-01-2010, 14:59 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2010, 15:06 uur door martinm »

Ferryteel

Alweer een tijdje geleden dat ik mijn reisschema op internet heb gezet...

Martin,
Ik heb ook nog eens op internet rondgesurft en kom inderdaad ook op de NYPass. Geeft je toch een beetje flexibiliteit in je keuzes van attracties en bezienswaardigheden.

Het Museum of Natural History is ook opgenomen in het programma.
Langzaam maar zeker wordt het eind april en kunnen we gaan. Ik heb er echt zin in.

Nu eens op zoek naar info omtrent de visa.

Ferry
#11 - 12-02-2010, 10:31 uur

bgroeneveld

Niks geen visa. ESTA invullen, papiertjes in het vliegtuig, babbeltje met immigratie als je aankomt en voila.

Zoek voor ESTA bij het onderwerp "tijdelijke visa". Let even op, er zijn "mensen" die je hulp proberen aan te smeren. Niet doen. Esta is gratis, eenvoudig in te vullen en er is zelfs een Nederlandse versie. Die papiertjes in het vliegtuig wijzen zichzelf ook, plus cabinepersoneel weet daar alles van.

Goede reis. En doe de groeten aan New York. Heb er 20 jaar gewoond, en als alles loopt zoals het zou horen te lopen, dan kom ik er weer terug.
#12 - 12-02-2010, 13:36 uur

Ferryteel

Ik noemde het Visa maar ik heb nu inderdaad het invulformulier voor ESTA gevonden.
Hoeveel tijd van te voren zou je die eigenlijk moeten invullen/inleveren?


#13 - 12-02-2010, 14:12 uur

Chris RTA

Deze kun je nu meteen al invullen, dit is ook aan te raden. Dit omdat je dan nog tijd heb om iets te regelen mocht je geen goedkeuring krijgen.

Hij is twee jaar geldig.


#14 - 12-02-2010, 14:48 uur

Ferryteel

Hallo,

Op de valreep heb ik nog een vraagje: vervoer van La Guardia naar Manhattan.
Ik kan niets vinden op het forum hierover.

We zijn dus met 4 volw en 2 kinderen en willen veilig en snel naar ons hotel (Grant Hyaat, 42nd street).
Nu zijn er (in ieder geval) 2 opties:
- prebooked private busje boeken. Mogelijk risico: geen busje, wel geld van credit card afgeschreven. Ik heb gekeken op www.goairlinkshuttle.com ($114)
- taxi. -busje regelen op het vliegveld zelf: mogelijke risico's: hoge prijs en lange wachttijd

Kan iemand een tip geven, of nog beter, een andere optie??

Gr,

Ferry
#15 - 27-04-2010, 21:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15