Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

boston of niet?

Discussie gestart

vanesdc

Hallo,


ik plan voor de 3de keer op rij een reis to the States!
deze keer zou ik graag met de amtrak de routes willen doorkuisen...dit heb ik in mijn gedachten

vertrek vrijdag 03/09 vanuit Brussel
dag 1 vrijdag 3/09 aankomst in Washington+overnachting
dag 2  zaterdag 4/09 Washington+overnachting
dag 3  zondag 5/09 Washington+overnachting
dag 4 maandag 6/09 vertrek Washington aankomst Lancaster+overnachting
dag 5 dinsdag 7/09 vertrek Lancaster (Amish County) naar Philadelphia + overnachting
dag 6 woensdag 8/09 Philadelphia + overnachting
dag 7 donderdag 9/09 Phildelphia + overnachting
dag 8 vrijdag 10/09 vertrek Phildelphia naar New York + overnachting
dag 9 zaterdag 11/09 New York
dag 10 zondag 12/09 New York
dag 11 maandag 13/09 New York
dag 12 dinsdag 14/09 New York
dag 13 woensdag 15/09 New York
dag 14 donderdag 16/09 New York
dag 15 vrijdag 17/09 vertrek New York naar Boston +overnachting
dag 16 zaterdag 18/09 Boston
dag 17 zondag 19/09 Boston
dag 18 maandag 20/09 vertrek naar Brussel
ofwel wanneer Boston niet de moeite is vertrek naar Brussel op vrijdag17/09

Volgens mij is dit doenbaar?maar ik twijfel over Boston of niet?en is een halve dag voldoende in Lancaster?
let me know please!

Thanks!!
#1 - 30-01-2010, 20:43 uur

Jez

Wat wil je in Lancaster gaan doen? Als je voor de Amish komt, moet je naar Lancaster County en daarvoor moet je het platteland op.
Vooropgesteld dat je inderdaad alleen maar steden wilt zien, zou ik Boston ook meepakken, waarom niet? Je ticket moet je toch betalen, dus wat maken die 3 extra dagen dan uit?
Niet om je op andere gedachten te brengen, maar de natuur in het noordoosten is ook prachtig en voor mij hebben juist die kleine dorpjes, leuke weggetjes, mooie bossen en bergen veel charme.
#2 - 30-01-2010, 21:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

vanesdc

@Jez: idd de reden waarom ik een tussenstop zou maken in Lancaster is voor de Amish.
Maar is er genoeg te zien in Boston om daar nog 2 dagen extra voor uit te trekken?
Alles is prachtig in the States dus redenen genoeg om er steeds naar terug te keren ;-)
bedankt al voor jouw reactie!
#3 - 30-01-2010, 21:48 uur

leentje

Hi

wij hebben Boston in 2006 bezocht, echt een mooie stad en er is genoeg te zien voor 2 dagen nml:
* freedom trail, 4km lange wandeling langs historische gebouwen in Boston
* Harvard university
* vanaf de haven zijn walvisexcursies mogelijk
* aquarium
* fenway park (stadion boston red sox)
#4 - 31-01-2010, 11:38 uur

Jez

@Jez: idd de reden waarom ik een tussenstop zou maken in Lancaster is voor de Amish.

Dan zou je daar misschien een auto kunnen huren?
#5 - 31-01-2010, 12:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

vanesdc

@Jez: idd de reden waarom ik een tussenstop zou maken in Lancaster is voor de Amish.

Dan zou je daar misschien een auto kunnen huren?

@leentje: hmm lijkt me wel leuk!heb je toevallig daar een reisverslag over?
@Jez: nee ik zou met de amtrak van Washington van Lancaster gaan en daar zo'n tour doen aangezien we daar maar een halve dag zullen zijn.Of heb jij daar zo je bedenkingen over?
#6 - 31-01-2010, 12:46 uur

Jez

@Jez: nee ik zou met de amtrak van Washington van Lancaster gaan en daar zo'n tour doen aangezien we daar maar een halve dag zullen zijn.Of heb jij daar zo je bedenkingen over?

Ik ken die tour niet, dus kan daar geen mening over geven. Zolang de tour plaatsjes als Intercourse aandoet, lijkt me dit een prima oplossing.
#7 - 31-01-2010, 12:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leentje

nee helaas
#8 - 31-01-2010, 13:25 uur

Jez

Misschien heb je hier iets aan. Ik vind zelf de hop on-tours altijd leuk, omdat je dan veel ziet en kunt uitstappen waar je wilt. Wij zijn vorig jaar april naar Harvard geweest, wat zeker een aanrader is. Cambridge (waar Harvard ligt) is ook een leuke plaats. Met de hop on kun je daar naartoe.

Informatie over de Freedom Trail vind je hier .
#9 - 31-01-2010, 13:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

vanesdc

okay conclusie ik doe Boston erbij dankzij leentje :-)
en zal toch eens goed moeten uitkijken ivm de tours die zij voorstellen in Lancaster en onthouden dat ik zeker Intercourse moet gezien hebben!

Leentje heb je enkel Boston toen bezocht?
Jez jij hebt blijkbaar ook al wat gezien in the states ?

dank je wel voor het advies nu ligt mijn reis denk ik wel vast: starten in Washington en eindigen in Boston...wish i was there already!
Zoiezo ga ik altijd voor een hop on tours dat is de ideale manier om de stad te ontdekken wanneer je geen auto hebt!
jullie nog plannen om daar te reizen?

#10 - 31-01-2010, 13:45 uur

maryde

wij bezochten Boston in september 2009, absoluut de moeite waard! Alles wat Leentje deed (behalve de walvisexcursie) deden wij ook. We deden een Ducktour ipv hophopff en gingen ook de Prudential Tower op. Kijk als je in het Fenway stadion bent, wat het House of Blues te bieden heeft aan optredens, wij kwamen er zo aan de Gospelbrunch terecht, je kunt er ook prima eten tegen een redelijke prijs. schuin tegenover het restaurant van de Red Sox wat toen afgeladen vol zat,zelfs  zonder wedstrijd!.
#11 - 31-01-2010, 13:50 uur

Jez

De Ducktour hebben wij in Philly gedaan, erg leuk (en Philadelphia vind ik ook een erg leuke stad). Ga in Philly zeker naar Real Traders Market; een soort Beverwijkse markt, maar dan alleen maar met etenswaren. Mocht je in de stemming willen komen, kijk dan naar de film National Tressure, die zich voor een deel in Philly afspeelt.

Wij zijn net terug van onze 10e vakantie in de States, waaronder 3 vakanties aan de oostkant. In september gaan we voor de 11e keer, dan naar de Great Lakes regio.
Mocht je geïnteresseerd zijn, mijn reisverslagen staan hier.
#12 - 31-01-2010, 15:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Kan ik kort over zijn  ;)

Boston >>> doen
Lancaster >>> halve dag is wel genoeg, vond ik persoonlijk, maar het hangt er van af wwat je precies wilt gaan doen. Probeer eventueel de Farmer's Market mee te pikken, leuke en unieke sfeer.
#13 - 31-01-2010, 15:50 uur
« Laatst bewerkt op: 31-01-2010, 15:56 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

vanesdc


Wow Jez nu voel ik me wel dom door die vraag te stellen of jij al wat van de States gezien heb wanneer ik je reisverslagen zie!!!:-)
wij gaan ook in September dit jaar.

@ B-man: jij bent al in Lancaster geweest?Weet jij daar een goed hotel?of Tours?
#14 - 31-01-2010, 16:45 uur

B-man


@ B-man: jij bent al in Lancaster geweest?Weet jij daar een goed hotel?of Tours?

Ben er 1x heel even geweest, paar uurtjes omdat we er langs kwamen en toch ff wilde zien. Zelf op "onderzoek" uitgegaan en geen tour genomen al waren er veel om uit te kiezen. Ik denk dat je ze op de website van Lancaster wel kunt vinden hoor, ze moeten het nogal hebben van hun koloniale architectuur. Zeer gemoedelijk stadje, ademt historie. Kan je dus helaas geen hotel aanraden, sorry.
#15 - 02-02-2010, 15:02 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15