Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

BRONX

Discussie gestart

Tammy


Beste allemaal, kan iemand mij vertellen hoe onveilig de Bronx nou echt eigenlijk is.
Ik zit een beetje met mijn reisroute te stoeien. We komen vanuit Newburgh (OCC), willen drie dagen in NYC doorbrengen en daarna weer verder richting Connecticut. In eerste instantie keek naar hotels in Jersey City. We moeten namelijk de huurauto voor de drie dagen in New York wel makkelijk ergens kunnen parkeren. Maar als ik op google maps kijk dan betekent Jersey City een stuk naar beneden rijden en na drie dagen weer een stuk omhoog. En daar waar we op en neer moeten, ligt de Bronx. Dus hoe makkelijk zou het zijn om dan een hotel in de Bronx te zoeken. Voldoende metro stations zag ik al.
Maar ik ken de Bronx alleen van hele slechte verhalen. Klopt dat beeld eigenlijk wel? Wie o wie kent de Bronx, heeft ervaring en goede tips voor overnachten (met parkeergelegenheid). Ik hoor ze graag. Bedankt alvast.
#1 - 10-05-2013, 17:26 uur

Jez

Hoi Tammy. Ik heb zelf geen ervaring met de Bronx. Maar wel met handig overnachten buiten Manhattan: in New Jersey. Voldoende motels, btaalbare motels, met parkeergelegenheid en met shuttle bus of openbaar vervoer sta je voor weinig geld binnen een half uur op PBAT. Wij sliepen in een Super 8 in South Hackensack en in North Bergen en in een Howard Johnson pal bij Newark vliegveld.
#2 - 10-05-2013, 20:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tammy

Hoi Jez bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat we de Bronx maar niet gaan opzoeken en richting Jersey City rijden. Mijn man bemoeit zich nooit zo met de voorbereiding maar hier had hij toch zoiets van: liever niet.
#3 - 11-05-2013, 10:11 uur

Pieter79

Of Brooklyn/Queens? Kan ook een mogelijkheid zijn.
Als je een hotel zoekt in White Plains kun je zo in een half uur hartje NYC zijn.

Gr. Pieter
#4 - 11-05-2013, 21:26 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Tet14

In Jersey City logeerden we in het Hyatt Regency. Naast het station van de Path train en in 6 minuten zit je bij het WTC. Helaas niet een echt goedkopp hotel en je moet betalen voor parkeren.
#5 - 05-06-2013, 13:58 uur

Hans B

In Jersey City logeerden we in het Hyatt Regency. Naast het station van de Path train en in 6 minuten zit je bij het WTC. Helaas niet een echt goedkopp hotel en je moet betalen voor parkeren.
Wij zoeken in oktober voor 4 nachten iets in NYC.
Ik zou graag in Manhattan willen zitten, maar dat is wel aan de prijs voor bv. minimaal 3 ster.
Brooklyn zou een goede optie zijn. Kun je gratis met de MTA.
Als je in Jersey City zit (6 minuten naar Manhattan), is ook niet verkeerd).
Wat kost dan het heen en weren. 
 
#6 - 05-06-2013, 16:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

O je Hans, dat weet ik niet meer. Mijn geliefde bedient altijd die automaten. Ik dacht iets van $ 2,50 per keer maar weet het niet zeker meer. Door de week vaart ook NY Waterway naar bv Wall Street en de zuidelijke kades van Manhattan maar dat was veel duurder. Het grote voordeel van JC vonden wij dat je altijd die schitterende uitzichten op Manhattan hebt (zelfs vanuit onze hotelkamer)  We hebben 's avonds uren zitten genieten van die uitzichten in het parkje naast het hotel. Als je in Manhattan zit heb je natuurlijk geen overzicht over de skyline.
#7 - 05-06-2013, 20:20 uur

Henkvdz

In Jersey City logeerden we in het Hyatt Regency. Naast het station van de Path train en in 6 minuten zit je bij het WTC. Helaas niet een echt goedkopp hotel en je moet betalen voor parkeren.
Wij zoeken in oktober voor 4 nachten iets in NYC.
Ik zou graag in Manhattan willen zitten, maar dat is wel aan de prijs voor bv. minimaal 3 ster.
Brooklyn zou een goede optie zijn. Kun je gratis met de MTA.
Als je in Jersey City zit (6 minuten naar Manhattan), is ook niet verkeerd).
Wat kost dan het heen en weren.
Hans, wij hebben afgelopen week in Brooklyn geslapen, 4 nachten Fairfield Inn, helaas kan ik je de prijs niet vertellen omdat we een combinatie vliegen, autohuur, hotel in Washington, hotel in Brooklyn door een reisagent hebben laten regelen en daar kwam een totaalprijs uit. Zoals je zegt de hotelprijzen op Manhattan zijn idioot hoog, toen ik daar een offerte voor kreeg heb ik gauw voor Brooklyn gekozen.
Wel weet ik de prijs van de metro nog; $2,50 pp, de R-lijn, binnen 20 minuten op Times Square.
Groet Henk
#8 - 06-06-2013, 13:32 uur

Hans B

Hans, wij hebben afgelopen week in Brooklyn geslapen, 4 nachten Fairfield Inn, helaas kan ik je de prijs niet vertellen omdat we een combinatie vliegen, autohuur, hotel in Washington, hotel in Brooklyn door een reisagent hebben laten regelen en daar kwam een totaalprijs uit. Zoals je zegt de hotelprijzen op Manhattan zijn idioot hoog, toen ik daar een offerte voor kreeg heb ik gauw voor Brooklyn gekozen.
Wel weet ik de prijs van de metro nog; $2,50 pp, de R-lijn, binnen 20 minuten op Times Square.
Groet Henk
Daarom was mijn keuze ook al Brooklyn of Jersey City.
Brooklyn heeft het voordeel dat de MTA kaart ook geldig is.
Voor Jersey City is dat steeds nieuwe O.V.-kaartjes kopen.
 
#9 - 06-06-2013, 16:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tammy

Hallo, ik ben ondertussen alweer 2 dagen thuis. Helaas, maar het was weer fantastisch. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Comfort Inn in New Jersey (Edgewater). Met bus 158 zaten we binnen 30 minuten in hartje Manhattan. Ik kon gratis parkeren bij het hotel, ontbijt erbij en het was nog goed te betalen. Ik heb wel een kamer gekozen met uitzicht op Manhattan. Omdat we vanaf Oranje County Choppers kwamen (New York) en door gingen naar Connecticut was dit een prima hotel voor ons.
#10 - 15-06-2013, 10:59 uur

Pieter79

Hoe is het nog bij OCC? Ze zijn een half jaar geleden van de buis gehaald, vandaar de vraag.
In 2006 ben ik bij ze langs geweest, toen was het erg druk (was nog de oude locatie). Ik draag hun T-shirts nog wel eens als werk shirts voor in de tuin en bij klussen. Ze waren niet goedkoop maar de kwaliteeit erg goed :)

Gr. Pieter
#11 - 15-06-2013, 14:38 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Gijs11



Hallo,

Wij zijn ook aan het zoeken voor een geschikt hotel in NY. We gaan van half september tot half oktober een rondreis maken.
Momenteel ook naar Jersey city aan het kijken (idd veel lagere prijzen tov an Manhattan en tenminste een eigen badkamer :) ).

We willen beginnen met 4-5 dagen NY en dan pas de huurauto ophalen.
Kan iemand mij zeggen of het te doen is om met koffers van JFK naar Jersey city te reizen via openbaar vervoer? Of toch beter taxi?

Gr. Gijs

#12 - 15-06-2013, 17:08 uur

Hans B

Wij hebben zojuist een kamer gehuurd bij een particulier via de website airbnb.

https://a0.muscache.com/pictures/3043987/large.jpg
#13 - 15-06-2013, 20:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Ik draag hun T-shirts nog wel eens als werk shirts voor in de tuin en bij klussen. Ze waren niet goedkoop maar de kwaliteeit erg goed :)

Gr. Pieter

Ik draag nog steeds een "Mickey rules" als slaapshirt  ;)
#14 - 15-06-2013, 23:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Ik draag hun T-shirts nog wel eens als werk shirts voor in de tuin en bij klussen. Ze waren niet goedkoop maar de kwaliteeit erg goed :)

Gr. Pieter

Ik draag nog steeds een "Mickey rules" als slaapshirt  ;)

Hahaha ja om eerlijk te zijn elke keer als ik dat OCC T-shirt weer uit de kast trek komen de herinneringen van die trip weer naar boven. Dat shirt heb ik gekocht op mijn allereerste reis alleen door de States. Memories.... Wow, Im getting old :'(

Gr. Pieter
#15 - 16-06-2013, 06:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15