Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

BRUCE SPRINGSTEEN TOER

Discussie gestart

benny

Na reeds veel plannen en opnieuw afzeggen is de kogel eindelijk door de kerk.

Half juni 2010 gaan we voor 1 week naar New Jersey.  Dit alles staat in het teken van Bruce Springsteen.  We komen met 4 Belgische die-hard Springsteen fans naar New Jersey om zoveel mogelijk plaatsen te bezoeken die met Springsteen of zijn songs te maken hebben.
(We dachten aan Asbury Park, Freehold,Rumson,Atlantic City,....).  We willen natuurlijk ook naar de Stone Pony.

Indien er iemand raad en tips kan geven over onze reis, alles is welkom.

Benny (aka Brucezot) :D
#1 - 30-10-2009, 12:28 uur
"Tramps like us"

Fisherman

Hey Benny wat mooi dat de kogel nu door de kerk is 8)!
Ik herinner mij dat je vorig jaar al wat vragen had over Jersey en Springsteen!

En ik heb toen dit stukje geschreven:

Citaat
Hallo Benny

Ik ben zelf woonachtig in Springsteen Country  en ben een groot fan van hem!
Ik heb al heel wat keren zijn "Hometown" Freehold New Jersey bezocht en ik rijdt er regelmatig doorheen,in Freehold is hij opgegroeid en daar staan nog 2 huizen waar hij heeft gewoond en zijn highschool staat er ook nog! Wat ook wel leuk is,is hij dat de brandweer van Freehold een brandweer truck heeft geschonken! Ben zelf een keer naar de brandweerkazerne heen gereden en ben er gewoon naar binnen gelopen om te kijken of die truck er stond,ik kwam aan de praat met een brandweerman en hij zei,ik zal hem wel ff naar buiten rijden dan kun je hem beter bekijken en er ff inzitten en foto's maken enzo dus dat was wel heel leuk! Het is een felgele truck met de tekst "Born To Run" op de zijdeuren! Hij vertelde me ook dat er veel Springsteen fans van allover the world de firetruck kwamen bewonderen,dus misschien ook wel leuk voor jullie! Verder zijn Belmar en Asbury Park (beiden aan de Jersey Shore) plaatsen waar het allemaal is begonnen,in Belmar is de E-street,de straat waar de meeste bandleden van De E Street Band woonden toen ze begonnen en ze de band maar de naam van de straat gaven! In Asbury park zijn veel dingen te vinden waar hij over zingt en daar is ook de"Stone Pony" de club/bar waar Bruce is begonnen met optreden! Bruce is daar zo af en toe nog steeds te vinden om ff een bandje te bekijken en een biertje drinken! Ik heb hem zelf een keer in levende lijve gezien in Asbury Park en stond pal naast hem,dat was wel grappig! Ik vroeg hem of hij z'n auto wilde verkopen voor een leuk prijsje haha  hij had namelijk een "58 Corvette" bij zich,een auto waar mijn hart sneller van gaat slaan !(dit was afgelopen zomer) Als je een Springsteen fan bent en al z'n nummers kent dan is het wel speciaal om in die plaatsen rond te lopen en dingen te herkennen uit zijn teksten. Bruce woont op dit moment het grootste deel van het jaar in Colts Neck maar hij heeft ook een huis in Rumson beiden in  New Jersey ofcourse ! Zijn 400 acre horse ranch in Colts Neck ligt ongeveer 35 minuten van mijn huis. Het is trouwens ook leuk om een bezoekje te brengen aan Atlantic City,het heeft niet echt veel met Bruce te maken maar het is daar wel gezellig en Bruce heeft er nummer over !

Groeten Jeroen

Ik ben goed bekend in die omgeving en weet waar alles is te vinden,als ik jullie ergens mee kan helpen dan doe ik dat graag!
Wie weet heb ik wel tijd om jullie een kleine rondleiding te geven door Freehold (inclusief zijn horse farm in Colts Neck),Belmar en Asbury Park,dat zou wel leuk zijn :)!
En jullie zijn uiteraard van harte welkom om ff een bakje koffie of een biertje te komen drinken ;).

Groeten Jeroen
#2 - 30-10-2009, 15:52 uur

benny

Dat zou inderdaad allemaal erg aangenaam zijn als iemand ter plaatse ons eens wegwijs kan maken.  We zijn van plan om eind januari (dus nog efkes) onze vlucht te boeken.  Daar begint het in feite allemaal mee.
Waar is het best te landen in JFK of in Newark als we direct naar New Jersey willen komen?  Ik dacht misschien JFK om dat volgens de atlas je dan doorheen een park rijdt (Jamaica Wildlife refuge) en vervolgens over de Verrazano Narrows bridge door Latourette Park op de 444 richting south New Jersey binnenkomt.

Het is misschien een mooiere route dan van Newark naar New Jersey???  Of toch niet?
#3 - 31-10-2009, 11:44 uur
"Tramps like us"

bgroeneveld

Ik zou gewoon het goedkoopste vliegveld nemen.

Voordeel van Newark is natuurlijk, dat je meteen in NJ bent en redelijk eenvoudig daar met je reis kan beginnen.

Dat natuurpark bij JFK valt erg tegen, je ziet er van de weg bijna niets van. De brug is inderdaad wel mooi. Maar het zal niet goedkoop zijn om van JFK naar NJ te rijden met een taxi, en openbaar vervoer duurt redelijk lang.

Als je een auto huurt, zou Newark wel eens goedkoper kunnen zijn. Maar nogmaals, het maakt niet zoveel uit, ik zou gewoon de goedkoopste vlucht nemen, ongeacht waar die landt.
#4 - 31-10-2009, 16:22 uur

Hans B

Wij zijn dit jaar van Newark naar Manhattan gereisd en terug.
Vanaf het vliegveld kun je met de monorail naar de trein.
De trein brengt je voor $15 naar Penn Station New York. Een ritje van 20 minuten.

De terugreis hebben we de PATH vanaf het WTC genomen.
Deze bracht ons voor $ 1,75 naar Penn Station New Jersey.
Daar hebben we de bus genomen ($ 1,35) die ons op het vliegveld afzette.

De terugreis was dus een stuk goedkoper, maar duurde wel veel langer.
#5 - 31-10-2009, 21:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

benny

Misschien hebben jullie wel gelijk en nemen we sowieso de goedkoopste vlucht en zien we wel waar we uitkomen.  Het is toch de bedoeling om direct naar New Jersey te gaan en Manhattan laten we voor wat het is.
#6 - 31-10-2009, 21:35 uur
"Tramps like us"

harold28

Ik ben net terug van een reisje New Jersey/ New York (ook voor Bruce, heb een paar concerten bezocht), en vloog vanaf JFK.
Dit was voor mij de goedkoopste optie, maar ik had denk ik toch liever Newark gehad als luchthaven.
Het ligt gunstiger ten opzichte van New Jersey en ik denk zelf dat Newark iets rustiger is wanneer je aankomt.
#7 - 01-11-2009, 11:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15