Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis New England states

Discussie gestart

Pepijn

Het is weer zover: na een ontzettend mooie reis in 2005 gaan we (man, vrouw, 2 kinderen 9-12 jaar) deze zomer weer naar Amerika. Dit keer gaan we de oostkust met een camper verkennen. Met de ervaring van de vorige keer (5700 KM in 20 dagen) willen we dit keer meer rust inplannen en langer op sommige plaatsen blijven staan.

Voorlopig ziet de planning er als volgt uit:

26/6 aankomst New York
27/6 pickup camper, overnachten in de buurt van Scranton
28-29/6 Lake Erie / Niagara
30/6 Finger Lakes
1-2/7 Adirondacks
3/7 via Montpellier VT naar omgeving Boston
4-7/7 Cape Cod & Boston
8-9/7 Rhode Island - Connecticut
10/7 Lancastar NJ
11/7 ergens in de buurt van New York
12/7 tijdig de camper weer terug brengen
12-16 New York

opmerkingen en toelichting
we willen graag Boston bezoeken, alleen zijn er geen campgrounds in de buurt. Bijkomend "probleem" is dat wij rond de 4th of July daar zijn, en je dan minimaal 3 dagen op een camping moet blijven. De campings die "rond" Boston liggen zijn niet echt interessant genoeg om daar langer dan een dag te verblijven. Derhalve een langer verblijf op Cape Cod (ook geen straf volgens mij).

Vragen:
- heeft iemand ervaringen met campgrounds op deze route? Zowel positief als negatief
- wat zijn de must sees
- heeft er iemand ervaring met (bewaakt) parkeren van een RV in of rond Boston?

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik dat we misschien net zo goed de route counterclockwise kunnen rijden, dus dat is ook nog een optie. Dan zouden we de 4e juli in Vermont of in de Adirondacks doorbrengen. Missen we dan veel, of krijg je daar ook dat feestgevoel?

Groet,
Pepijn


#1 - 22-01-2008, 20:53 uur
« Laatst bewerkt op: 24-01-2008, 00:12 uur door Pepijn »

babarage

campgrounds rond boston is inderdaad nog een heel gedoe zie ik
misschien had je deze ook al gevonden maar
http://normandyfarms.com/index.php lijkt een hele nette optie.

Boston vond ik een leuke stad.  Ik raad in ieder geval een tour aan langs het freedom trail https://store.thefreedomtrail.org/index.asp?PageAction=VIEWCATS&Category=7  je kan de freedom trail ook zonder gids lopen maar met is echt leuker, je hoort een hoop interessante dingen.  ik ben bij de kennedy library geweest wat ik heel leuk vond maar misschien jullie kinderen niet zo :).

even heel serieus: ga niet in Boston rijden... en ik meen het serieus niet in Boston rijden!  echt daar wordt je zo gillend onvrolijk van.  toen ik er was (2006) lag de halve stad op de schop en dat project is nog druk gaande.  het is een volstrekte volkomen ontzettende chaos en daar wil je niet in gaan rijden (mijn bram -tomtom- raakte geheel en al overstuur van die stad!).  parkeer de camper bij een metrostation en pak de metro.  ga nie rijden, ik smeek het je ;).  kwa veilig parkeren ik zou verwachten dat dat bij de metrostations geen probleem is, ik zou eens naar die concierge van normandy farms mailen om te vragen wat het verhaal is hoe je het makkelijkst naar boston kan.

interessant, kwa geschiedenis in de buurt van boston is het minuteman park en north bridge ten westen van de stad http://www.nps.gov/mima/
ik zou ook zeker een kijkje nemen bij plimoth plantation.

ik heb dus 2 jaar geleden daar rondgetrokken (met een auto overigens), misschien heb je wat aan mijn verhaal : http://www.babarage.nl/new%20england%202006.htm
#2 - 23-01-2008, 01:01 uur

ceetje

Afgelopen zomer hebben we op een  camping in Cape Ann gestaan op de Cape Ann campsite. Aardige camping en niet zo heel ver van de plaats Gloucester. Vlakbij  was ook een treinverbinding naar Boston. Fantastische Whale tour gedaan vanuit deze plaats zie mijn avatar.Wellicht een alternatief voor Cape Cod? In Connecticut stonden we op Hammonasset State Park and Campground, leuk vlak aan zee, zeer open camping en veel muggen. Maar heb sowieso ervaren dat er veel meer insekten vliegen in het oosten dan in het westen van de VS. Goede vakantie!
#3 - 23-01-2008, 13:20 uur

Mrjn

Ik heb in 2004 een poging gedaan om zonder tomtom en in mijn eentje ergens in Boston te belanden. Jammerlijk mislukt. Dus ik sluit me van ganser harte bij Babarage aan. Zoek een metrostation en ga met de metro Boston in.

Plimoth Plantation is een leuke tip, zolang er geen schoolreisjes zijn. Maar volgens mij is dat in die tijd al geweest.

En als je naar Cape Cod gaat, is het ook leuk om de Pilgrim Tower te beklimmen. Mooi uitzicht over Cape Cod.

#4 - 23-01-2008, 19:29 uur

Pepijn

Afgelopen zomer hebben we op een  camping in Cape Ann gestaan op de Cape Ann campsite. Aardige camping en niet zo heel ver van de plaats Gloucester. Vlakbij  was ook een treinverbinding naar Boston. Fantastische Whale tour gedaan vanuit deze plaats zie mijn avatar.Wellicht een alternatief voor Cape Cod? In Connecticut stonden we op Hammonasset State Park and Campground, leuk vlak aan zee, zeer open camping en veel muggen. Maar heb sowieso ervaren dat er veel meer insekten vliegen in het oosten dan in het westen van de VS. Goede vakantie!

Inmiddels hebben we besloten de reis inderdaad tegen de klok in te gaan rijden, en de eerste 2 nachten verblijven we op Hammonasset State Park  ;)
Probleem blijkt inmiddels wel dat je op veel campings minimaal 3, soms zelfs 5 nachten moet blijven. Lang leve de 4e juli  :-\

Ik ben een beetje aan het twijfelen over cape cod vs cape ann: volgens mijn info is er maar 1 camping op Cape Ann, klopt dat? Hoe was de camping waar jullie stonden?

De anderen bedankt voor de info. Ik vond het al niet zo'n goed idee met een 28ft camper een stad in te rijden: in 2005 hebben we een uur in Santa Barbara rondgereden voor we aan een weg een plekje vonden :o. Ik weet niet hoe het met de criminaliteit in Boston is, maar ik kan me zo voorstellen dat dat meer aanwezig is dan in Santa Barbara. En om nu meteen alles nieuw te moeten kopen ivm een leuke stadsrit....  :'(
#5 - 24-01-2008, 00:15 uur
« Laatst bewerkt op: 24-01-2008, 00:18 uur door Pepijn »

ceetje

Afgelopen zomer hebben we op een  camping in Cape Ann gestaan op de Cape Ann campsite. Aardige camping en niet zo heel ver van de plaats Gloucester. Vlakbij  was ook een treinverbinding naar Boston. Fantastische Whale tour gedaan vanuit deze plaats zie mijn avatar.Wellicht een alternatief voor Cape Cod? In Connecticut stonden we op Hammonasset State Park and Campground, leuk vlak aan zee, zeer open camping en veel muggen. Maar heb sowieso ervaren dat er veel meer insekten vliegen in het oosten dan in het westen van de VS. Goede vakantie!

Inmiddels hebben we besloten de reis inderdaad tegen de klok in te gaan rijden, en de eerste 2 nachten verblijven we op Hammonasset State Park  ;)
Probleem blijkt inmiddels wel dat je op veel campings minimaal 3, soms zelfs 5 nachten moet blijven. Lang leve de 4e juli  :-\

Ik ben een beetje aan het twijfelen over cape cod vs cape ann: volgens mijn info is er maar 1 camping op Cape Ann, klopt dat? Hoe was de camping waar jullie stonden?

De anderen bedankt voor de info. Ik vond het al niet zo'n goed idee met een 28ft camper een stad in te rijden: in 2005 hebben we een uur in Santa Barbara rondgereden voor we aan een weg een plekje vonden :o. Ik weet niet hoe het met de criminaliteit in Boston is, maar ik kan me zo voorstellen dat dat meer aanwezig is dan in Santa Barbara. En om nu meteen alles nieuw te moeten kopen ivm een leuke stadsrit....  :'(

Er is idd maar  een camping op Cape Ann en ik vond het een prima plek, geen supergrote plaatsen, maar alles wat je nodig hebt. Leuk dat je naar Hammonassat sp gaat. Koop antimuggenspul  ^-^
#6 - 25-01-2008, 18:29 uur

nieuwenoord

Wij hebben afgelopen najaar in dit gebied rondgetrokken. Mijn uitgebreide reisverslag vindt je op onze website.

Ik had rondom Boston hetzelfde probleem: wij waren er in het weekend van Colombus Day. Normandy Farms zat al heel vroeg vol én had een holiday weekend-minimum. De KOA in Middleboro had dit minumum niet en we stonden daar prima. Het is tussen Cape Cod en Boston in en Plymouth is ook dichtbij. Wij hebben er twee dagen een auto gehuurd en zijn o.a. een dag met de auto naar Boston gegaan. De hele omgeving is een ramp zonder navigatiesysteem, zeker vergeleken met de westkust. Wij hebben er ter plekke nog een Garmin aangeschaft en waren er erg blij mee!
#7 - 03-02-2008, 18:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15