Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis Noord Oosten VS (evt. stukje Canada) met baby (11 mnd)

Discussie gestart

Thomaswiebe

Hallo allemaal,

Half juni willen we 3 weken met een camper rondreizen door het Noord Oosten van de VS. We moeten in ieder geval naar Pittsburgh, PA want daar heb ik een jaar gewoond (1994). Verder houden we van een afwisseling van steden en mooie natuur. Het hoeft niet een rondreis te zijn. Kan ook bv. Pittsburgh starten en in Boston eindigen.

Kortom: we zitten nog in de brainstormfase!

Wel heb ik een aantal dingen die mogelijk de moeite zijn:
-Niagara Falls
-Amish county
-Washington DC (wel/niet?)
-NYC
-Boston

-Waar de natuur verder mooi op te zoeken? Spectaculair als het westen van de VS wordt het niet maar wie wat moois weet, mag het roepen!
-Dacht aan optie richting noorden boven Boston (White Mountains NP) of juist toch meer richting Virginia (Shanandoah NP)?

Suggesties zijn van harte welkom, met name ook irt de haalbaarheid van reizen met onze, gelukkig tot nu toe zeer tevreden, baby! Het moet vooral een ontspannen reis worden!

Hartelijk dank,
Thomas
#1 - 01-02-2011, 15:33 uur

Thomaswiebe

Na wat puzzelen, bellen, internetten etc. heb ik een eerst opzet voor een route gemaakt.

Het gaat om 2700 km (droog) dus mijn inschatting is dat het om 3500 km totaal gaat (in drie weken). Dus met 10 reisdagen is dat per dag zo'n 350 km.

Idee is dus om eerst drie dagen NYC te doen (hotel) en dan camper op te halen en via Philladelphia, Lancaster County, Pittsburgh (3 dagen) door naar Niagara, Fingerlakes, White Mountain National Forest, Kust afzakken via Boston naar NYC.

Wat vinden jullie ervan?

http://img339.imageshack.us/img339/9131/schermafbeelding2011020s.png
#2 - 01-02-2011, 19:28 uur
« Laatst bewerkt op: 02-02-2011, 09:08 uur door hdeweert »

hdeweert

Hallo Thomas
 
 
Je post is en beetje aangepast.
Het is een mooie trip die je gaat maken. Het zou handiger zijn als je de trip per dag aangaf en daarbij ook wat je al wilt gaan zien en doen .
Harm
#3 - 02-02-2011, 10:17 uur

Liddin

Hoi Thomas,

Ook wij gaan daar in juni daar met een camper reizen. Wij vliegen op Chicago en eindigen in Boston.
Ik heb nog geen ervaring in dat gebied maar wel ervaring met camperreizen in Amerika.

Wel een paar tips:
Ik zou er een one way van maken, bv op Pittsburgh of New York vliegen en via Boston terug. Het scheelt een hoop kilometers, 350 per dag lijkt niet veel maar met een camper doe je er al gauw 5-6 uur over, je pakt mooie routes die schieten niet op. Het rammelt ook altijd in een camper dus het is maar de vraag of de baby veel slaapt.
 
Als je een stad aan het begin doet en een stad aan het einde scheelt je dat een aantal dagen camperhuur, je hebt dan wel one-way kosten en die zijn per staat verschillend en soms maar 100 dollar. 

Met de jetlag meereizen, dus aan de oostkust eindigen is prettiger dan andersom.


sukses met plannen,
lidwien
 
#4 - 02-02-2011, 15:40 uur

Jo Bateau

Waar hebben jullie de camper gehuurd??? Daar ben ik erg benieuwd naar!
Gr. Jo
#5 - 10-02-2011, 11:23 uur

Thomaswiebe

We hebben nog niet geboekt. We zitten in de laatste fase van voorbereidingen. Hebben hierbij wereldcontact gevraagd ons ook een voorstel te doen. Dat komt uiterlijk maandag.

We hebben zelf via cheaptickets.nl een vliegticket gezocht.
De camper via camper.nl waarbij ons moturis prima leek te zijn (en de goedkoopste).

Groeten,
Thomas

#6 - 12-02-2011, 11:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15