Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

city trip new york.

Discussie gestart

jelle87

Beste,

na onze 24 dagen reis door de westkust van amerika (graag wil ik ook de forumleden nogmaal bedanken voor alle info en hulp die ik gekregen had voor die schitterende reis voortebereiden!!)  zijn we echt wel gebeten door de microbe mijn maat en ik.
Nu om onze vrouwtjes ook nog tevreden te houden (verjaardagscadeau voor mijn vrouw) hebben we gekozen om dit jaar een city trip naar new york te doen.
Nu is het wel zo dat er zoveel te bezichten is in new york dat ik eigenlijk niet goed weet hoe ik aan deze voorbereiding moet beginnen.

onze periode is eind april 2012.

26 april vertrekken en de maandag de 30 april zouden we al terug moeten keren. dit is jammer genoeg de enige periode die we met ons 4 kunnen gaan naar new york in 2012.

mijn vraag is nu eigenlijk wat moeten we zeker gezien en gedaan hebben in deze korte periode. buiten hetgeen van de punten hieronder.

wat we zeker willen zien is: time square - plaats van de wtc torens - het museam van de wtc torens - central park - broadway - het vrijheidstandbeeld - en voor onze vrouwtjes ook de sex and the city tour en winkelen natuurlijk (niet de duurste winkels aub  ;D )

graag had ik ook geweten hoe we dit best kunnen invullen in de planning om zo weinig mogelijk tijd te verliezen aangezien we maar een paar dagen hebben.

MVG,

jelle87

#1 - 29-12-2011, 22:19 uur

Hans B

Jelle,
er zijn al hele uitgebreide schema's te vinden op het forum.
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,8412.msg87027.html#msg87027
Hierin heeft B-man een heel veel uitgebreide tips gegeven.

#2 - 31-12-2011, 10:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Michel

Ik ben net terug uit New York (weliswaar voor 8 dagen) maar misschien heb je wat aan mijn reisverslag: www.michelkostense.nl
Wij hebben alles zo gepland dat de attracties de we wilden doen, dicht bij elkaar lagen. Anders loop je je eigen verloren en is het inderdaad zonde van je tijd. Kortom, zoek uit wat je ECHT wilt zien, zoek deze attracties op een kaartje van Manhatten zodat je een idee krijgt welke 'gedeeltes' je per dag wilt gaan uitpluizen. Zo liggen Ground Zero, WTC museum, wall street en de boot naar Statue of liberty bij elkaar in de buurt. Dit kan je dus makkelijk combineren zo!
#3 - 02-01-2012, 19:33 uur

B-man

Ik ben er 2 maanden geleden ook weer 3 dagen geweest om de afkickverschijnselen in toom te houden  ;)

Hierboven staat al een linkje met een verslag/tips die ik eerder schreef. Er staat er nog ergens eentje (gebaseerd op een 4-daagse reis).
#4 - 02-01-2012, 19:47 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

jelle87

K

Bedankt iedereen ik zal eens alles rustig lezen en bekijken wat we allemaal willen zien. we zijn met 4 personen dus moeten daar ook in overeen komen.

bedankt voor de links en de reacties!

 ;D
#5 - 02-01-2012, 20:17 uur

petravv

Koop alvast online de new York City Pass, lijkt, nee is, een boel geld, maar, omdat je al voor zo veel attracties betaald hebt doe je veel meer.
Je gaat niet een half uurtje het Guggenheim on als je het volle pond moet betalen. Of even een uurtje het Museum of Natural History. Dat doe je nu dus wel en je legt ook nog eens lange wachtrijen mis! Absoluut een aanrader!
#6 - 06-02-2012, 19:53 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

jelle87

Heb ongeveer een planning gemaakt van onze 4 daagse new york. Maar omdat ik niet zo goed idee heb over de tijden van het wandelen en of we ergens lang zullen blijven hangen had ik graag eens jullie mening over onze city trip gehoord. mvg jelle.



26/04/12 Dag 1 – donderdag.

Brussel  11.05 – New York (JFK) 13.40
JFK 13.40 shuttle vervoer naar  Affinia hotel New York. Aankomst: 15.00, 15.30
Inchecken in hotel.

15.30 – 16.00u
Vertrekken naar time square via 7th ave. (15 tal min. wandelen)
Via 42nd street naar 5fh ave wandelen. Via bryant park kom je er op uit.  (10 tal min. wandelen)
Eventueel eens binnen springen in de NY public library. Van hieruit vertrekken naar de Saint patrick’s cathedral. ( 10 tal min. wandelen.) Dan naar het rockfeller center. (5 tal min. wandelen.)
Vertrekken naar pier 83. Van het rockfeller center is het +- 30 min. ofwel via 42nd street. Dan is het 40 min. wandelen. Best om 18.00 vertrekken dat we mooi op tijd aankomen voor goede plaatsen te hebben.

19.00
De harbor lights cruise  (duurd 2 uur)start bij pier 83. (ong. 30 min. wandelen van rockfeller center.)

21.00 – 21.15
Iets zoeken om te gaan eten. En daarna terug naar het hotel voor een welverdiende nachtrust.

27/04/2012 Dag 2 – vrijdag.

08.00
Gaan lunchen

09.00
Bezoek aan het empire state building. Van het empire state building vertrekken we naar madison square. Zo gaan we verder naar Union square park. Om daarna door te wandelen naar het washington square park. (bekend van in de films.) hier nemen we een taxi naar little italy. Hier kunnen we naargelang het uur kijken om iets te eten. Van little italy kunnen we door wandelen naar China town. Hierna gaan we naar het city hall park. Van het city hall park wandelen we door naar ground zero. Dan gaan we naar wall street & federal hall om dan via de broadway str. Naar battery park te gaan. hier zoeken we de metro om te vertrekken naar het yankee stadium. Het is ong. 40 min. met de metro.

19.00
New york  Yankee wedstrijd mee maken.

Daarna iets gaan drinken (eten) boven in het marriot marquis hotel op time square. ( rond draaiende bar)

Erna gaan slapen of hangt van het uur af.

28/04/2012 Dag 3 – zaterdag.

08.00
Gaan lunchen.

09.00
Bezoek aan het FAO SCHWARTZ speelgoed museum. ( van home alone 2)
Bezoek aan central park. (bezienswaardigheden nog te bepalen)
Smiddag iets eten in het central park boathouse.
Bezoek aan het museum of natural history. ( ligt bij central park, van de film night at the museum)
Dan een bezoek aan het statue of liberty!!
Na dit bezoek even de brooklyn bridge gaan bezichtigen. (ofwel te voet ofwel met de fiets eens over gaan.)
Hierna iets gaan eten in de buurt van (bleecker street.)  ( hier kunnen we erna ook een stapje in de wereld zetten)


29/04/2012 Dag 4 – zondag

Ofwel kiezen we voor de niagara waterfalls. Ong. 800 dollar per koppel. Dit is een hele dag.
Ofwel kiezen we ervoor om eventueel nog dingen te bezoeken waar we door tijdsgebrek nog niet hebben kunnen doen. Hebben we alles toch kunnen doen kunnen we er ook een chill dag van maken dat we gebruiken om te winkelen zodanig dat we dat maandag voormiddag niet moeten doen in een haastje.

09.00
Gaan lunchen

10.00
Nog in te vullen.

20.00
Broadway show. (ter plaatse beslissen welke show)

30/04/2012 Dag 5 – maandag

08.00
Gaan lunchen

09.00
Vrije tijd.

13.00
Vertrekken naar de luchthaven.

New York (JFK) 16.50 – Brussel 6.45
#7 - 29-02-2012, 18:32 uur

B-man

Vergis je niet in de lengte van een baseball game...dat duurt met gemak een aantal uur en dan moet je ook nog terug naar Manhattan, Wellicht beter om het drankje in het Marriott vooraf te doen? Als je van plan bent veel te lopen van noord naar zuid, ga dan zeker ook eens over de High Line. Nog niet zo bekent bij toeristen maar wel leuk om een keer te doen. Is een park/tuinen die zijn aangelegd op een oude metrolijn boven de straten van Manhattan. Veel ontwerpen van een Nederlander ook. Geloof me, haastig winkelen in NYC lukt niet!  :D  Overweeg daarom of je het tripje Niagara wel waard vind. Het is duur en persoonlijk zou ik dit een keertje los van een reisje NYC doen. Loop, aangezien het lente is, zeker ook een stuk langs de Battery Park boardwalk! Kan je meteen icm het jachthaventje en het nieuwe WTC (in aanbouw) doen. Trek altijd veel meer tijd uit voor dineren dan ontbijt. 's ochtends ben je fit en kan je veel doen, eet goed maar lekker on the go zoals een new yorker. In de avond ben je vaak moe en er is niets mooiers dan een leuk restaurantje uitzoeken met een mooi terras en de avond over Manhattan te zien vallen. The Boathouse is zeker een goed keuze, doen! Je kunt tegenwoordig op veel plaatsen in Manhattan "op straat" zitten. Ik bedoel daarmee dat ze op stukken de weg hebben afgesloten en er tafeltjes en stoelen hebben neergezet. Een soort openbare terrassen zonder bediening of cafe dus. Wel zijn er altijd take-away mogelijkheden op een paar meter afstand. Ga dus eens met je lunch op zo'n plek zitten en laat NYC aan je voorbij razen. Twee goeie opties zijn Times Square (zeker als het donker is!!!) en naast het Flatiron Building. Doe zeker ook een drankje bij "Battery Gardens". Aan het water met geweldig uitzicht op de boten, ferry en...Statue of Liberty. En mocht je tijd vinden bezoek dan zeker ook Grand Central Terminal, liefst tijdens rush hour. Je kunt bovenin op verschillende plekken wat eten en drinken.
#8 - 01-03-2012, 20:30 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2012, 21:10 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

jelle87

De nieagara falls gaan we niet meer doen. het zal winkelen worden. de high line  kunnen we eventueel wel mee pikken.
over de baseball game, als het te lang duurd dan gaan we gewoon wat eerder door gaan.  ;)

bedeankt voor de reactie.

mvg,
jelle
#9 - 05-03-2012, 14:36 uur

Steson

Leuk, wij hebben zo'n beetje dezelfde planning !

We vertrekken vrijdag 9 maart, komen 12:00 uur aan, en gaan dezelfde dag nog de Harbour Light Cruise maken vanaf pier 83. Vanuit het hotel maar een kort stukje (zitten zelf op 42st/10th Av). Maar voor die tijd gaan we wel de omgeving verkennen.
De dag erna wordt het lopend over 42th naar Times Square, Grand Central, NY Public Library, ESB (gratis kaartjes) en Top of the Rocks RC bij zonsondergang.
De laatste dag wordt shoppen !! Zeker naar de Apple Store..... En we moeten nog op zoek naar een geschikte mall voor goedkope kleding (dus tips zijn welkom).....
We vliegen om 19:00 uur weer ri. 020.
#10 - 07-03-2012, 19:11 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Yessica

De FAO Schwartz speelgoedwinkel is erg leuk inderdaad. Ze hadden er vorig jaar een voetbaltafel staan met barbies. Moet je wel voldoende bestedingslimiet hebben op je credit card: $ 24.999,00  8)
#11 - 08-03-2012, 07:07 uur



Yessica

Ik bedacht me nog iets leuks wat je ook kunt doen met de metrokaart, met de kabelbaan naar Roosevelt Island! Zeker als je dat 's avonds doet heb je een prachtig uitzicht over de skyline. (Je kunt als je toch niet de metrokaart aanschaft ook een los kaartje kopen hoor, maar met die weekpas kun je zo vaak op en neer als je maar wilt)

#12 - 13-03-2012, 07:03 uur



jelle87

dat lijkt me inderdaad wel leuk. maar ik weet niet of we wel dat eiland gaan doen. en aangezien we niet zo heel veel de metro zullen nemen denk ik ook niet dat we een metro pas zullen kopen. maar is meschien wel een goed idee mochten we nog tijd over hebben. maar ik denk niet dat dat zo zal zijn  ;D
#13 - 13-03-2012, 13:04 uur

Yessica

Ah, ik zie het, ik heb je verward met iemand die naar de 7-daagse metrokaart vroeg.

Maar een kaartje kost 2,5 dollar of zo, daar hoef je het niet voor te laten :-)
#14 - 13-03-2012, 13:08 uur



Steson

Ik ben net terug en ben er maar 2 nachten geweest. Ik heb voor mijn gevoel (en mijn lijstje) alles gezien !!
Wel een belangrijke tip: neem echt goede wandelschoenen mee, want NY zie je alleen maar te voet !!

We kwamen zelf rond 14:30 uur aan in het hotel en de eerste dag zijn we richting de Apple Store gelopen op 5th Av. en 57nd St. om een Ipad2 te scoren (inmiddels $400).
Daarna langs Central Park gelopen en naar het Rockefeller Centre. Daar de Top of the Rocks gezien (geen wachtrijen) en via Broadway en Times Square terug naar het hotel (rond 19:00 uur op de kamer).
De volgende dag rond 09:30 uur gaan wandelen en we zijn via 5th Av. (M&M's Store), Rockefeller Plaza (met ijsbaan) en St. Patricks Cathedral naar Grand Central Station gelopen, via Chrysler Building (was dicht) richting Empire State Building. Geen wachtrijen, dus meteen naar de 86ste verdieping (waanzinnig). Daarna na een heerlijke lunch in het restaurant naast ESB, naar de NY Public Library aan het Bryant Park gelopen en terug naar het hotel om de voeten even rust te gunnen (rond 16:00 uur op de kamer). Rond 18:30 uur weer onderweg naar Broadway om bij Ellen's Stardust Diner te eten. Echt een Broadway-ervaring en superleuk, tip dus !!! Deze zit op Broadway hoekje 51st St. Daarna nog genoten in een Ierse Pub van een biertje en van Times Square met al zijn gekte en daarna naar het hotel.
De laatste dag hebben we de metro lijn 1 genomen naar South Ferry ($2,50 one way) om door Battery Park richting de Statue Cruises te lopen. Alleen daar hebben we enige drukte gemerkt, maar we konden meteen op de eerste boot naar het Vrijheidsbeeld ($13). Dit duurt zeker 2 uur (en wij zijn niet eens uitgestapt bij Ellis Island). Toen rustig aan met de metro terug naar NY Penn Station en met de NJ Transit naar Newar Airport. We vlogen 18:20 uur weer terug.

Dus genoeg te zien in maar een paar dagen !!!!
#15 - 14-03-2012, 22:33 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15