Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

combi-reis Noord Oosten en Florida

Discussie gestart

idor

Wij gaan 29 mei een 15-daagse reis maken van het Noord Oosten met Flordia gecombineerd.
We zijn al een keer in New York geweest en hebben een aantal jaren geleden een reis door het Westen gemaakt.
Nu hebben we de hotels wel al gereserveerd ivm het drukke programma.


We vliegen naar New York, blijven hier 2 dagen  en hebben dan een auto gehuurd.
Hiermee gaan we richting Boston (1 nacht) daarna Niagara (2 nachten) en dan naar Washington (1 nacht).
Van hieruit vliegen we richting Orlando( 2 nachten) en hier hebben we weer een auto gehuurd en gaan we naar Sarasota (2 nachten) en dan richting Key West ( 2 nachten) en dan richting Miaimi (1 nacht) en van daaruit vliegen we weer terug.

Wie heeft ervaring met deze reis, geboekt via Holland International?
Wie heeft er tips, dingen die we absoluut gezien of gedaan moeten hebben?
Zijn er beperkingen voor de bagage bij de binnenlandse vlucht?

Graag jullie reacties, alvast bedankt,

 Ronald en Yvonne

#1 - 15-05-2010, 17:11 uur

Jez

Tja, met zo'n schema heb je nauwelijks tijd voor must do's en must see's. Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit lijkt me niet het ideale programma.

Je hebt 2 nachten in NY. Dat is 1 dag om NY te bekijken. Terwijl je er in 5 dagen nog niet bent uitgekeken.
Van NY naar Boston is zeker de hele dag rijden. Wanneer is er tijd om iets van Boston - of de leuke dingen op weg er naartoe - te zien?
Van Boston naar Niagara betekent de hele dag over de snelweg scheuren (bijna 500 miles) , om er 's avonds aan te komen. En dan moet je je daar een hele dag zien te vermaken. Zo leuk is het daar nou ook weer niet.
Van Niagara naar Washington is 410 miles. De hele dag rijden dus. Kom je 's avonds in Washington aan en vlieg je de volgende dag weer door. Wanneer is er tijd om Washington te zien?
Van Orlando naar Sarasota snap ik niet zo goed.
Sarasota - Key West is 380 miles, waarvan het stuk over de 41 (aan te raden) en langs de Keys meestal niet opschiet, op een 2-baans weg. Er zal geen tijd overblijven voor de Everglades, een airboat ride oid.
Van Key West terug naar Miami moet te doen zijn.

Als je een tip wilt, dan geef ik je de tip om deze 2 streken niet te combineren, maar om je te beperken tot of het oosten of het zuiden.
#2 - 15-05-2010, 17:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

idor

We hebben deze reis al geboekt!  dus misschien toch iets positiefs??
#3 - 15-05-2010, 20:34 uur

hdeweert

Hallo Idor

De reis die je geboekt hebt lijkt mij geen standaard reis. De combinatie is al wel eerder gedaan zowel met het vliegtuig
als met de auto. Maar daarvoor is meestal meer tijd uitgetrokken, 15 dagen is wel erg kort.
Er zijn genoeg leuke dingen te zien en doen maar e.e.a. hangt af wat jullie route is en hoeveel tijd je hebt o.
Als je museum bezoeker bent kun je in Sarasota naar het John and Mable Ringling Museum of Art ook wel het
winter verblijf van het Ringling Brothers Circus. Verder is een bezoek aan key west haast een must.
Misschien is het wel handig als je hier een route plaatst met wat je onderweg al gaat zien en doen, en je intereses.
De binnenlandse vluchten hebben soms andere bagage voorschriften dan de vluchten naar Europa, kijk daarvoor op de website van de maatschappij waar je mee vliegt.
Harm
#4 - 15-05-2010, 20:45 uur

idor

Hallo Harm,

We willen inderdaad naar Key west en een tocht met zo'n airboat.
Ook willen we naar Cape Canaveral.
We zijn niet zo'n museumgangers en de pretparken slaan we ook over ( die hebben we enkele jaren geleden al aan de West kant gezien.

Alvast bedankt,

Ronald en Yvonne ^-^
#5 - 15-05-2010, 21:48 uur

marast

 :) hoi! wij gaan in juli/augustus 5 weken met de camper vanuit florida via de deep south naar het noord-oosten en een stukje canada!
Jaren geleden al eens o.a. in florida geweest en wij vonden toen de airbaot ride en everglades heel leuk.
Ik heb gehoord ( gaan we nu ook doen) dat je op key largo( john pennecamp coral reef park) fantastisch kan snorkelen!Misschien heb je hier wat aan?
Ook kennedy space center is leuk,
Gr,Astrid. :)
#6 - 15-05-2010, 21:57 uur

marast

o ja, Viscaya, als je van mooie oude huizen houdt met hele mooie tuinen erbij. ;)
#7 - 15-05-2010, 22:00 uur

Jez

Airboat rides vind je aan de Tamiami Trail (route 41 richting Miami). De bijgeleverde "wildlife show" kun je rustig overslaan (die is na de ride).
Beperk je in de Everglades tot een wandelingetje over de Anhinga Trail, vanaf het Royal Palm visitors center. Krijg je een goede indruk en het is er erg mooi. Veel krokodillen ook.

Op Key West is de rit met het treintje leuk om een indruk te krijgen, maar niet goedkoop en je kunt nergens even uitstappen.

Heb je nog ruimte in je budget? Want dan zou je kunnen overwegen om ergens een nacht te skippen en zelf iets te boeken. Ik denk aan 1 nacht bij de Niagara Falls skippen, zodat je tijd hebt voor ofwel Boston, ofwel Washington. Of misschien zelfs beide nachten........ Scheelt je een hoop gerace en geeft je meer tijd. Reken per nacht op ca. €50-€70,-. Reserveren is niet nodig.

Wij vonden Kennedy Space center tegenvallen; je moet naar mijn idee wel een hele grote ruimtevaartfan zijn om dit echt leuk te vinden. Maar da's natuurlijk persoonlijk. Wij vonden daarentegen SeaWorld geweldig.

Als je van de racerij houdt, is eten bij het Race Rock Restaurant aan International Drive in Orlando een leuke ervaring, en lekker eten.
#8 - 15-05-2010, 23:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15