Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Noord Oosten (Northeast) => Topic gestart door: Virginia op 21-11-2009, 19:25 uur
-
Hoi,
Op internet lees je veel verschillende tijden van Brussel naar New York, maar wat is nu de daadwerkelijke vliegtijd naar New York?
Is het 6, 7 of 8 uur?
Even aanvullende info (is altijd leuk om te weten ;)), ik ben van plan om mijn vriend te verrassen met een stedentrip naar New York volgend jaar april.
Dus als jullie ook nog tips hebben voor een leuk betaalbaar hotelletje dichtbij de bezienswaardigheden hoor ik dit uiteraard graag. :afro:
Alvast bedankt,
Virginia
-
Het kan verschillen, afhankelijk van de wind, volgens mij.
-
Voorbeeld vluchtschema :
Vlucht 1 Delta Air Lines DL 141
Sat 28 Nov Vertrek 11:55 Brussels Airport (BRU) Main Terminal
Sat 28 Nov Aankomst 14:50 New York Kennedy (JFK) Terminal 3
Klasse Economy (U) status HK
Toestel Boeing 767 300/300ER
Total Journey Time : 08:55
Vlucht 2 Delta Air Lines DL 140
Mon 30 Nov Vertrek 19:15 New York Kennedy (JFK) Terminal 3
Tue 01 Dec Aankomst 09:15 +1 Brussels Airport (BRU) Main Terminal
Klasse Economy (T) status HK
Toestel Boeing 767 300/300ER
Total Journey Time : 08:00
-
Door de draaiing van de aarde en de ihirbij ontstane tegenwind of juist wind mee is duurt de heenreis naar de USA vrijwel altijd ca. 1 uur (of meer' langer dan de terugreis.
-
Ter hoogte van de USA en Europa heb je op de hoogte waar vliegtuigen vliegen winden die altijd dezelfde kant op gaan; hier van west naar oost (tussen ong. 35 en 65 graden noorderbreedte). In de winter zijn deze winden het sterkst en in de zomer het zwakste (ivm drukverschillen op de noordpool in dit geval). Dit wil dus zeggen dat je in de winter meer tegenwind hebt van EU naar USA dan in de zomer. Het verschil van heen en terugreis is dus groter dan in de zomer. Maar aangezien de wind altijd west naar oost is op deze breedtegraad zal de vlucht EU naar USA altijd langer zijn. Ten zuiden van die 35 graden NB heb je dit niet meer en zul je sneller van oost naar west vliegen dan andersom. Any way, voordat het heel technisch wordt, zoek eens op passaatwind of de engelse termen westerlies en/of trade winds.
De daadwerkelijk vliegtijd verschilt dus per jaargetijde en het kan veel uitmaken op welke route of vlieghoogte gevlogen wordt. Ga er maar vanuit dat ze altijd proberen zoveel mogelijk rugwind te hebben of zo min mogelijk tegenwind aangezien dit in brandstofkosten scheelt.
Gr. Pieter