Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste gedachten over route 2100

Discussie gestart

hoeksie1

Na een geweldige zesweekse reis door de rocky's in 2006 en een maandje backpacken door Vietnam in 2010, heeft het reisvirus ons weer te pakken. Wordt het Azië in 2011 of de Oostkust van de US.
Eerst maar eens voorstellen. Wij zijn een gezin van twee volwassenen en 2 kinderen van 11 en 13 jaar (in 2011). De oudste (van de kids) heeft genoten van Vietnam, maar nog meer van de states. Zijn wens: New York!

Nu zien we dat allemaal wel zitten, maar het moet allemaal wel een beetje betaalbaar zijn. Geen camper dus dit keer, maar gewoon een auto met een tentje. Dat is het idee.
De route? Wij dachten zelf aan New York-Miami, maar die heb ik hier eigenlijk bijna niet voorbij zien komen. Iemand ervaring hiermee?

De route:
dag 1  aankomst NY
dag 2  NY
dag 3  NY
dag 4  NY
dag 5  NY-Washington
dag 6 Washington
dag 7 Washington
dag 8 Washington-Shenandoah NP-Blue Ridge Mountain
dag 9 Blue Ridge Mountain
dag 10 BRM- Great Smoky Mountains
dag 11GSM
dag 12 GSM-Savannah
Dag 13 Savannah
dag 14 Savannah
dag 15 Savannah-Cape Caneveral-Orlando
dag 16 Orlando
dag 17 Orlando - Clearwater
dag 18 westkust Florida
dag 19 West kust Florida
dag 20 WKF-Everglades-Ft Lauderdale
dag 21Ft. Lauderdale-Keys
dag 22Keys-Miami
dag 23Miami
dag 24 Miami- vlucht naar huis
dag 25 aankomst NL

Weet iemand of dit een beetje haalbaar is, zonder alleen maar in de auto te zitten?
Kan iemadn aangeven met welke cmpingkosten we gemiddeld rekening moeten houden (state parks ed)?
Wat zijn ongeveer de kosten voor levensonderhoud in de US (Lunch uit eten, in de avond een broodje op de camping)?
Moet je in dit gedeelte vooraf reserveren of kun je op de bonnefooi?
Hoe zit het rondom independeceday?

Veel vragen, waarop ik hopelijk een antwoord krijg.

Groet

Christel
#1 - 23-08-2010, 13:20 uur

Hans B

Hallo Christel,
Met de rit NYC - Miami heb ik geen ervaring.
Wel met enkele door jou genoemde afzondelijke plekken en afstanden.
Ik vind dat je overal wat te wenig tijd neemt en hoewel de rit te doen zal zijn, behoorlijk aan het mijlen maken bent.
Ik zou veel meer tijd plannen om overal een voldoende bezoek te brengen of de rit inkorten, hoe aantrekkelijk het ook is om in Florida te eindigen.
#2 - 23-08-2010, 13:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Ik vind dat je wel heel erg vroeg (titel!!) aan het plannen bent.  ;)
#3 - 23-08-2010, 21:56 uur
Groet,

Old Faithful

Geert513

Voor het BRM gedeelte moet je veel meer tijd nemen als je niet aldoor in de auto wil blijven. In Shenandoah is de weg het best, maar je mag maar 35 mph, op de rest mag je wel 45 mph, maar dat wil je daar alleen als rally-rijden je passie is.
De campings aan de BRM zijn voornamelijk federal 'fee' campgrounds waarbij je tussen de 10$ en 16$ in een envelopje moet doen, hoe, dat wijst zich vanzelf.
Voor 'state park campgrounds' kun je per staat googelen, elke staat heeft wel een website over haar state parks en de meeste zelfs een online reserveringsmogelijkheid. Wel moet je vaak als out-of-state visitor meer betalen. De toiletgebouwen zijn over het algemeen zeer schoon, voorzien van toiletpapier en gratis warme douches. Er zijn meestal geen winkels op de campgrounds. Elke kampeerplek is voorzien van een picknicktafel en een vuurring en/of een vaste BBQ.
In de RandMcNally roadatlas (ca 20$) staan alle state park campgrounds aangegeven, voor als je er op goed geluk eentje zoekt. Zorg er dan wel voor dat je de campground bij daglicht zoekt, meestal worden ze bewegwijzerd middels bruine borden met witte letters die slecht zichtbaar zijn in het donker (vooral met tegenliggers  op de weg).
Buiten de toeristische gebieden hoef je niet te reserveren, al kan dat soms wel iets goedkoper zijn.

Een sandwich kost tussen de 4 en 6$, een meer uitgebreide maaltijd kost tussen de 9 en 18$, maar de porties zijn groot en ik heb geen idee hoe het met de kindermenu's is gesteld.
Independence Day wordt gezien als een zondag, waarop vele musea, overheidsgebouwen en banken gesloten zijn. Google gewoon op '<jouw bestemming> July 4th' en zie waar je aan toe bent (en hoe laat en waar het vuurwerk is).

En wat NYC aangaat, plan niet meer dan twee attracties per dag.

Veel plezier met het voorbereiden van jullie reis.
#4 - 23-08-2010, 22:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15