Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

GEZOCHT: leuke overnachtingsplaats tussen north conway and Providence

Discussie gestart

Snen

Hallo

Ik zit eigenlijk met een moeilijke situatie te kijken, te meer omdat ik niet echt bekend ben in de streek :-\ maar wij willen van The white mountains, namelijk North conway door reizen naar de stad Providence maar wel met een overnachting er tussen. We vinden het anders te lang rijden. We reizen via de I-93 south, langs manchester.
weet iemand een leuke plaats en of Hotel om te overnachten niet te ver van de reisroute af??

Alvast bedankt :afro:
#1 - 28-10-2010, 23:14 uur

Jez

Je bedoelt toch Providence, Rhode Island? De afstand is ongeveer 180 mijl, waar je normaal gesproken 3-4 uur over doet, vooral via de snelweg. Maar je kunt onderweg ergens overnachten. Wat dacht je van Boston? Zou ik er meteen een paar dagen blijven! Of Cape Cod. En via de kust heb je genoeg leuke plaatsjes en voldoende aanbod van overnachtingen.
#2 - 28-10-2010, 23:29 uur
« Laatst bewerkt op: 28-10-2010, 23:31 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Snen

Hoi Jez,
Bedankt voor je reactie. Ons tripje is onderdeel van een rondreisje waar Boston en Cape cod al in zit. we reizen via Boston via de kust omhoog, stukje Maine, steken links door naar North Conway white mountains, en dan weer naar beneden richting providence RI, en dan naar cape cod.
Als wij vanuit north Conway weer naar t zuiden rijden hebben we al wat dingen te zien zoals:  lake winnipesaukee en
Canterbury Shaker Village.
Vanwege "medische" ongemakken kunnen/willen wij max, 2,5 uur per dag rijden, vandaar dit kleine rondreisje. Onze reis agent had al een bestwestern inn in manchester maar volgens mij moet er veel meer en veel meer leuks zijn dan dit voorstel. vandaar!

Gr Snen
#3 - 28-10-2010, 23:43 uur

Jez

Ah, okay, helemaal duidelijk! Klinkt overigens als een erg mooie reis.

Ga je ook de Kancamagus Highway rijden? Erg mooi, vooral als je er toevallig in de herfst bent.
Toen wij hier waren, zijn we in Tilton rechtsaf geslagen, naar Vermont. Ik ben dus niet op dat stuk geweest waar jij iets zoekt. Nou ben ik zelf altijd van de bonnefooi, dus ik zou kijken wat aantrekkelijk is onderweg. Als je de snelweg neemt, zal het wat minder charmant zijn en kom je eerder in keten-motels terecht.

Sorry dat ik je neit verder kan helpen!
#4 - 28-10-2010, 23:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

babarage

ik heb in nashua (wel wat zuidelijker dan manchester) eens gelogeerd in wat nu het radisson hotel nashua heet. best een mooi hotel gelegen in een parkachtig landschap. in de buurt van manchester vind ik via google maps ook nog wat aardige bed & breakfasts, misschien vindt je zoiets leuk? (ligt ook aan wat je wil uitgeven aan een overnachting uiteraard).

Overigens, hou je van poëzie dan kun je overwegen om naar Derry in New Hampshire te gaan, hier kun je de boerderij bezoeken waar de dichter Robert Frost heeft gewoond. Ik vond het erg leuk om te bezoeken in ieder geval, maar ja ik kende zijn werk al en ik hou wel van erg kleine museumpjes en dergelijke :).
#5 - 29-10-2010, 01:58 uur

Snen

 Hallo Babarage,

bedankt voor je reactie. ik heb inmiddels begrepen dat op dit stukje niet zo heel veel te beleven is. maar goed dat het idd een "door steek" route is. dat hotel in nashua heb ik idd ook gevonden. Ligt vlak aan de snel weg en als we bv nog wat willen winkelen zou dat daar kunnen.
Ik kijk nog even naar je suggestie en wil je nog even vragen hoe jij via maps hotels en B&B kunt vinden?
 alvast bedankt weer.
 Gr Hennie 
#6 - 29-10-2010, 12:06 uur

babarage

ach, niet heel veel te beleven. ik vind dat niet persé zo. heel veel mooie natuur waar je je aan kunt vergapen als je er langs rijdt. leuke kleine stadjes met zo hun eigen uitstraling. een museum zoals dat over frost. het zijn geen grote attracties maar ik vind dat er genoeg te doen is. kijk ook eens op de site van het vvv van new hampshire: www.visitnh.gov ik kom onder andere america's stonehenge tegen, en een museum over marconi etc. (manchester ligt in de merrimack valley). ik zou me daar dagen opperbest amuseren (maar ja ik ben daar misschien wat uniek in :)).

google maps is mijn grote vriend als het op hotels / dingen vinden in onbekend gebied aankomt.  ga naar maps.google.com en zoek bijvoorbeeld manchester, nh.  als de kaart dan op dat gebied staat zet je bij de zoekopdracht bijvoorbeeld hotels of bed & breakfasts. dan laat hij op het stuk ingezoomde kaart wat je hebt staan dingen zien die aan die voorwaarden voldoen. daar moet je dan even doorheen gaan want alles met het woord hotel laat hij zien dus ook een bedrijf dat zich zelf de "hotel laken was service" noemt bij wijze van spreke. vaak als je op één van de ballonnen klikt krijg je meer informatie over dat punt. bijvoorbeeld een website en bij een hotel ook of er recensies bekend zijn. tenslotte kun je ook nog de sateliet en street view functie in google maps gebruiken om een beetje te zien hoe de omgeving er uit ziet.

oh en het mooie is, als je de kaart verschuift terwijl het woord hotel nog steeds in de zoekbalk staat dan laat hij voor het nieuwe gebied ook de hotels zien. ik hoop dat ik het wat duidelijker heb kunnen maken.
#7 - 29-10-2010, 14:35 uur

eric440551

Hoi wij hadden een overnachting in Wolfeboro aan het  lake winnipesaukee .
Plaatsje zelf is vrij weinig te beleven.Maar het meer en de natuur is schitterend.
Misschien dat een leuke plek voor jullie?
#8 - 25-11-2010, 19:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15