Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

goede wegenkaart

Discussie gestart

vero

deze zomer gaan we voor het eerst naar het noord-oosten (Boston, Niagara, N.Y. Washington)
welke wegenkaart adviseren jullie?

#1 - 29-11-2009, 16:18 uur

Mrjn

Wij maken altijd gebruik van de RandMcNally Road Atlas, voor een paar dollar te koop bij de Walmart. Maar dat is een boek met kaarten van de VS, niet van een specifieke regio. We gebruiken de rmn altijd omdat ie een handzaam formaat heeft en de meeste wegen er wel op staan. Als je lid bent van de anwb kun je ook gratis kaarten ophalen bij de AAA, de Amerikaanse variant.
#2 - 29-11-2009, 17:05 uur

Annique & Maarten

Een TomTom o.i.d. is ook een aanrader!
#3 - 29-11-2009, 19:18 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

koosv

Als je lid bent van de ANWB kan je in de VS bij AAA kantoren diverse kaarten krijgen en andere info.

Een andere mogelijkheid is inderdaad RandMcNally. Hier staan ook zg scenic routes in, die je met alleen een navigatiesysteem niet kan vinden. Vroeger bestond er een uitgave van National Geographics met veel mooiere kaarten dan RandMcNally, later overgenomen door Mapquest, maar volgens mij bestaan die niet meer helaas.
Bij boekhandels zoals Barnes & Noble kan je nog andere  gedetailleerde kaarten kopen.

Een navigatiesysteem is toch wel handig in een grote stad, daarnaast zijn er veel tolwegen (turnpikes) in het westen van de VS, deze kan je dan evt mijden of juist niet, want die wegen zijn veel goedkoper dan wannneer Eurlings hier zijn plannen ten uitvoer brengt (en uiteraard weer niet in europees verband).
Verder kan een navigatiesysteem helpen bij het vinden van parkeerplaatsen, winkels ,het berekenen van de tijdsduur van de rit, waarschuwen bij het overschrijden van de max. snelheid en bij scherpe bochten. Nieuwere systemen laten zelfs slimme snellere routes zien afh. van het tijdstip van de dag en de weekdag. Ook zou fileinfo  mogelijk moeten zijn, maar dat is mij daar nog niet gelukt.
#4 - 30-11-2009, 00:59 uur

ned in MO

Veel te veel werk die AAA. Gewoon voor een paar dollar de  rand McNally halen bij de walmart.
Tenzij je missschien heel dichtbij een aaa kantoor zit.

 Ben zelf lid bij de AAA heb daar ook huis en auto's verzekerd, maar ik kom er nooit voor kaarten
#5 - 30-11-2009, 04:44 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Hans B

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, woont de vragensteller in Nederland.
Helaas is het dan niet even gemakkelijk om voordat je reis begin en je een en ander wilt uitzoeken eventjes bij de AAA of de WalMart naar binnen te lopen.
Ik weet dat in Groningen "De Zwerver" zit, een winkel die ook allerlei kaarten verkoopt.
Soms heeft de ANWB of V&D ook een redelijke selectie.
Anders wordt het voor speciale kaarten toch bestellen via Internet.
#6 - 30-11-2009, 11:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vero

ja ik woon in Nederland en het is inderdaad prettig om een kaart van te voren te hebben, misschien staan er kaarten op marktplaats ;)?
#7 - 30-11-2009, 11:30 uur

koosv

Ik heb thuis allerlei kaarten liggen,maar ik bereid er nooit een route mee, want het blijft priegelwerk. Beter zou je Microsoft Streets kunnen gebruiken, en neem dat mee via een handig netbook.
Nog veel  beter is Google maps en als je precies wil weten waar je nou weer terecht komt dan kan je Google Streetview inschakelen. Ik hoor daar praktisch niemand over, maar je kan met streetview tamelijk nauwkeurig om je heen kijken. Volgens grappenmakers hoef je dan zelfs niet meer op reis.
#8 - 30-11-2009, 11:56 uur

USofA

Wij huren er altijd een Navigatiesysteem bij. Werkt perfect.
Daarnaast gewoon een kaart bij de ANWB vandaan, mocht het navigatiesysteem de geest geven.

Groetjes,

Michael
#9 - 30-11-2009, 12:12 uur

Marianne

Ik vind de Hallwag kaarten erg plezierig. Je hebt meerdere staten op een kaart staan, heel handig voor het uitstippelen van je route. Voor het zuidwesten zijn de Hallwag kaarten ook gedetailleerd genoeg om ter plekke te gebruiken, of dat voor het noordoosten ook zo is weet ik niet. Wij gebruiken nooit een navigatiesysteem, maar inde steden is dat wel handig, hoewel ik vind dat alles erg goed aangegeven staat en meestal erg eenvoudig in elkaar steekt.
De hallwag karten kun je bij de NAWB krijgen en bij de boekhandel. Bestellen kan onder andere via www.tiogatours.com .

Als het even kan gaan wij onderweg ook langs een AAA-kantoor. Leuk dat je er gratis kaarten, tour guides etc kunt krijgen, maar ook gewoon heel leuk om even rond te neuzen.

Marianne
#10 - 30-11-2009, 12:55 uur

babarage

#11 - 01-12-2009, 23:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15