Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hotel washington.

Discussie gestart

meistershof

Hallo.
Wij zijn op zoek naar een betaalbaar hotel in of bij het meest bezochte deel van washington.
Ook wel gehoord dat het in Arlington goedkoper is en toch makelijk te reizen is met de tram.
Met priceline weet je niet in wat voor district je een hotel boekt,dat lijkt ons lastig in z'n grote stad.
Is het ook handig om direct al een auto te huren ?of is het lastig en duur parkeren in de stad en bij het hotel.
Groeten Wim.
#1 - 10-05-2010, 22:25 uur

martinm

Alle bezienswaardigheden zijn zeer goed te doen met de metro, dus een auto is overbodig als je deze nog niet nodig hebt. Ik ben de afgelopen 2 jaar een aantal keer naar DC geweest en heb mijn hotels via Hotwire geboekt, alle keren rond de $100 per nacht (per kamer) en op loop aftsand van het Witte Huis en metrostations. Aangezien ik nabij DC woon heb ik mijn auto buiten de stad bij een metrostation geparkeerd en heb alles met de metro of per voet bezocht. Dichtbij het Witte Huis en diverse metrostations zoek dan in de districten "Dupon Circle" of "Capitol Hill", je weet inderdaad niet waar je in het district terrecht komt (als je via Priceline of Hotwire boekt) maar die keren dat ik geboekt heb (3,5 of 4 sterren) was het 5-10 minuten lopen naar eerste metrostation of tot de achterkant van het witte huis. District Georgetown is een studentenwijk, veel leuke winkels en restaurants dus voor vertier is dat district gezellig.

Succes met de planning, Martin
#2 - 11-05-2010, 03:14 uur

meistershof

Martin bedankt voor de reactie
Weet je ook hoe we van de luchthaven naar dupon circle komen en hoe veel dit kost?
Bijvoorbaat dank groeten Wim.
#3 - 12-05-2010, 21:57 uur

martinm

Het vliegveld Ronald Reagan ligt bij de Metrolijn (Blauwe en Gele lijn) dus dat is geen probleem als je daarheen vliegt.
Voor de luchthaven Dulles airport (IAD) het volgende:
Er is geen treinverbinding met de luchthaven, maar de Washington Flyer bussen verbinden het vliegveld met het MetroRail systeem van Washington.

Schema Flyerbus: http://www.washfly.com/flyer_bus_schedule.htm

Dit heb ik gekopieerd van een website:
The Washington Flyer bus will take you non-stop from Dulles Airport to the West Falls Church Metro Station for just $10 one-way or $18 round-trip. The buses depart about every 30 minutes.
From the West Falls Church Metro Station, you can travel to several Metro subway stations in downtown Washington DC or the Virginia Suburbs..

Deze bus brengt je dus naar met metrostation "West Falls Church", dit is de "Oranje"lijn, koop daar een dagkaart (op elk metrostation kan je dmv een automaat de dagkaarten kopen) kost$ 8.30 per persoon. De Oranje lijn pak je dus richting "New Carrollton" (de metrolijnen worden aangeduid met de kleur en eindstations). Stap uit op station "Metro Center" en pak hier de "rode"lijn richting "Shady Grove" en stap uit op het station "Dupont Circle".

Handige Metromap: http://www.wmata.com/rail/maps/map.cfm

In neem aan dat je naar Dulles vliegt maar als je naar Ronald Reagan vliegt dan pak je de "Blauwe" lijn richting "Largo" en stap je ook weer uit op Metro Center en volg de zelfde lijn als hierboven.

Martin
#4 - 13-05-2010, 13:59 uur
« Laatst bewerkt op: 13-05-2010, 14:03 uur door martinm »

meistershof

Hallo Martin.
Bedankt voor de tips,ik zal ze opslaan voor de trip in september.
Groeten Wim.
#5 - 13-05-2010, 15:19 uur

Tomaz

hoi Meisterhof,

Hoe was je verblijf in DC?
Waar had je jou hotel?

Hoe valt de omgeving van de Mall 's avonds mee? 

Welke tips zou je geven voor een 3 daags verblijf in DC?
#6 - 08-11-2010, 20:53 uur

martinm

Ik ben een keer of 6 in Dc geweest de afgelopen 2 jaar dus kan je wel voorzien van info.
Voor hotels kijk eens op Priceline, Expedia, Orbitz of Hotwire. Handig als hotel bij een metro ligt.
Dupont Circle is een leuk gebied, ook om 's avonds te gaan eten, Georgetown is leuk voor winkelen en eten, nadeel Georgetown is niet bereikbaar met metro en Capitol Hill het gebied achter (Noord) van het Witte Huis ook een mooi gebied om een hotel te nemen, vooral door vele metro stations een ideaal punt om elke dag te starten.

Ik zou zeker elke dag een metrokaart kopen, erg makkelijk om van het ene punt naar het andere punt te gaan.

Tips voor 3 dagen DC, de standaard bezienswaardigheden natuurlijk: Capitool, Witte Huis, Washington Memorial, WOII memorial, Vietnam Memorial, Lincoln Monument, Arlinton Cemetry, China Town.
Op de mall heb je vele musea (gratis toegang): National Museum of Natural History, National Archives, Air & Space museum en nog vele meer
Neem ook een kijkje in het oude postkantoor, als je helemaal naar boven gaat heb je een prachtig uitzicht, ook de foodcourt is een leuke bijkomstigheid, ik vind het toch altijd lastig om 's middags ergens te gaan eten dus dit foodcourt heeft onze voorkeur (keuze uit +/- 20 verschillende eettenten)
Voor uiteten: Dupont Circle, George Town of China Town
Als je tijd over hebt kan je ook de Washington Zoo bezoeken, deze is ook gratis toegang.

Dus het is net waarvan je houd en met welk gezelschap je gaat, 3 dagen is mooi zat om DC te bekijken.

Op de laatste vraag: Hoe valt de omgeving van de Mall 's avonds mee? Wat bedoel je hiermee ????
#7 - 09-11-2010, 15:26 uur
« Laatst bewerkt op: 09-11-2010, 15:39 uur door martinm »

Tomaz

Hoi Martinm,

Bedankt voor de tips.

Inderdaad the Mall lijkt me zeer interessant. Ik wou ook de Obelisk omhoog gaan.
Ik had het hotel: Holiday Inn Capitol op het oog. Lijkt me goed gelegen om de Mall te verkennen.

Wat ik bedoelde met de omgeving 's avonds..
Ik bedoelde restaurantjes, pubs.. avond wandeling op de mall? Die monumenten by night..
#8 - 09-11-2010, 21:34 uur

martinm

Restaurantjes en pubs......nee niet op de mall, zie mijn vorige bericht waar je daarvoor heen moet (wij gaan meestal naar de Irish Pub vlakbij/in China Town)
Natuurlijk is het 's avonds ook mooi om over de mall te lopen, inderdaad door de verlichting van de diverse monumenten.
#9 - 10-11-2010, 00:35 uur

PetraVS

Leuk restaurant niet te ver van de mall is Elephant and Castle, een Britse pub.  Verder heeft Martin je al heel wat tips gegeven.  In mijn blog staat ook veel (onder dit berichtje).  Een ander aan te raden restaurant is Clyde's, vlakbij het Verizon Center, dat is een plaatselijke keten.  Als je van crab houdt, is crab cake aan te raden, een regionale specialiteit.  Er zijn ontzettend veel goede restaurants in de stad, keuze te over.  Ik weet niet, wanneer jullie gaan, maar als het buiten het toeristenseizoen is, kun je gewoon het bezoekerscentrum van het Capitool binnenlopen en in de "no reservations" rij aansluiten.  Meestal hoef je dan bijna niet te wachten voor je met een groep meekan.  De Library of Congress en het Supreme Court zijn ook erg de moeite van een bezoek waard.  Veel plezier!
#10 - 10-11-2010, 01:12 uur

meistershof

Hallo Tomaz
Een beetje laat ! dat komt om dat we na 10 dagen weer naar huis moesten van wege onze dochter die met 30 weken begon te bevallen
Dit is gelukkig allemaal goed gegaan en zijn nu opa en oma van een klein zoon .
Wij hebben washington goed bekeken een erg mooie stad.Het was zeer warm , daardoor zijn wij niet in de naald geweest.
S'avonds was erg mooi voor al van af het lincoln memorial dan kijk je over de reflectionpool naar het washington monument,dan zie je de
naald gespiegeld in het water met op de achtergrond het capitool in de schijnwerpers .
Als je s'avonds gaat moet kun je het beste eerst naar het wittehuis gaan want daar gaat s'avonds om ongeveer 22.00 uur de buiten verlichting uit
dat hadden wij daar om 23.30dat het witte huis niet was verlicht.
Wij hebben overnacht in het Red roof inn in Alexandria 75 dollar.Wij reden s'avonds zo de stad in en overal parkeer ruimte ,we waren daar van af 20,30 uur
tot 24.00 uur . Arlington vonden wij ook indruk wekkend met een begravenis met salut schoten .ook het monument bij het pentagon van de slachtoffers van 9/11.
Zie ons korte foto verslag op www.wimenjanneke.nl
Groeten Wim .
#11 - 14-11-2010, 14:40 uur

Tomaz

Proficiat met jullie klein kind!!

Bedankt voor de feedback!

Ik kijk al uit naar het bezoek aan DC, deze zomer (juli).
#12 - 14-11-2010, 21:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15