Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp wanted voor reis!!!!

Discussie gestart

Deion

Hallo mensen,

We zijn alweer bezig om de vakantie van dit jaar voor te bereiden en dit jaar willen we zelf een route samenstellen. We willen voornamelijk het Oosten gaan bezoeken, maar we horen graag tips van bezienswaardigheden in de plaatsen waar we heen willen. Is er niet zoveel dan kunnen we eventueel wat aanpassen.
De route zoals we die nu bedacht hebben is:

Dag 1:                 Nederland - New York
Dag 2:                 New York
Dag 3:                 New York - Corning
Dag 4:                 Corning- Niagara Falls
Dag 5:                 Niagara Falls - Cleveland
Dag 6:                 Cleveland - Canton
Dag 7:                 Canton - Pittsburgh
Dag 8:                 Pittsburgh - Gettysburg
Dag 9:                 Gettysburg
Dag 10:               Gettysburg - Philadelphia
Dag 11:               Philadelphia
Dag 12:               Philadelphia - Washington
Dag 13:               Washington
Dag 14:               Washington - Williamsburg
Dag 15:               Williamsburg - Durham
Dag 16:               Durham - Charlotte
Dag 17:               Charlotte - Atlanta
Dag 18:               Atlanta - Nashville
Dag 19:               Nashville
Dag 20:               Nashville - Memphis
Dag 21:               Memphis
Dag 22:               Memphis - Nederland

Alvast bedankt  ;)
#1 - 09-01-2005, 21:22 uur

Jez

Hee Deion,
Kijk anders ook eens in de topic "Rondreis door het oosten", daar staan al wat tips.
#2 - 09-01-2005, 22:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Deion

Hey, uiteraard heb ik daar al veel rondgekeken, maar ik wil eigenlijk graag info over bepaalde plaatsen die we aan willen doen. Deze plaatsen hebben we eigenlijk gekozen om een bepaalde rit in 2en te hakken omdat we geen zin hebben om 6 uur in de auto te zitten.
Ik heb het dan over plaatsen als:

- Corning (tussenplaats naar Niagara of toch beter maar doorrijden?)

- Durham

En ook info over bijvoorbeeld Williamsburg is welkom. De grote steden is wel duidelijk.

Bedankt!
#3 - 12-01-2005, 10:49 uur

Annemiek

Leuk dat je het oosten gaat bekijken.
Als je via Corning gaat; er ligt daar een mooi glas museum, echt de moeite waard. www.cmog.org
Vlakbij ligt Watkins Glen met een mooi State Park met veel watervallen, je kunt door het ravijn lopen. De Finger Lake Region is erg mooi, en er liggen nog meer State Parks; bij Ithaca liggen Buttermilk Falls, Treman Park, en Taughanough Falls, allemaal erg mooi.
Als je vanuit Corning naar Niagara Falls gaat kun je bv. langs een van de Finger Lakes naar het noorden rijden, mooie routes, of via I-390 en dan kom je langs Letchworth State Park, ook een mooi park.
Annemiek
#4 - 12-01-2005, 13:52 uur

PetraVS

Bij Williamsburg vind je ook Busch Gardens, een mooi pretpark en Water Country USA een groot waterpark.  Williamsburg zelf is leuk, omdat het nog helemaal in de Coloniale sfeer is.  
Jamestown is vlakbij, dat is de eerste settlement van Europeanen in de VS en Yorktown is de moeite van een bezoek waard, het was belangrijk in de Revolutionaire tijd en er is een voorbeeld van hoe men toen leefde te zien.
Er is ontzettend veel te doen in en rond Williamsburg, zeker de moeite van een bezoek waard.
Aan de andere kant vond ik niet veel aan Durham.  Duke University is daar, maar het is niet bepaald interessant.
Ik zou doorrijden naar Charlotte en meer tijd in Williamsburg of Atlanta besteden.
#5 - 12-01-2005, 19:57 uur

Deion

Mensen bedankt voor de tips weer! Ik wist dat ik op jullie kon rekenen.
Gelukkig dat er nog wat te doen is bij de genoemde plaatsen, behalve dan Durham. Hier wilde we eigenlijk stoppen om de reis naar Charlotte niet te lang te maken, maar ik zal eens kijken hoe lang het rijden is van Williamsburg naar Charlotte.
#6 - 12-01-2005, 20:55 uur

Jez

Ik heb een heel leuk boek van National Geographics; Guide to Scenic Highways and Byways en daar worden talloze mooie routes in beschreven. Maar effe checkuh of het inderdaad mooie routes zijn.......
Van Seneca Falls naar Ithaca, "Cajuga Lake", is dat wat?
#7 - 12-01-2005, 23:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Annemiek

Seneca Falls naar Ithaca langs het meer is inderdaad een mooie route.
#8 - 13-01-2005, 13:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15