Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

in de herfst in New England, heeft iemand tips?

Discussie gestart

SandyenJos

Hallo Iedereen,

We zijn van plan om in oktober een week in New England door te brengen vanwege de prachtige herfstkleuren.
Omdat we maar beperkt tijd hebben moeten we natuurlijk keuzen maken, tot nu toe willen we naar Boston, via Salem naar portland,2 nachtjes White Mountains, 2 nachtjes Green Mountains en de Berkshires bezoeken.

Heeft iemand ervaring met deze plaatsen enof tips?
Is het de moeite waard om een flink stuk verder te rijden om Acadia National Park te bezoeken?

Groetjes Sandy en Jos
#1 - 26-03-2007, 18:21 uur

Jez

Wij zijn in het najaar van 2005 naar de staten van New England en Middle Atlantic geweest.
Ik vond vooral New Hampshire en New York State erg mooi. In New Hampshire de Kancamagus
Highway - schitterend! Ook al die leuke kleine plaatsjes daar zoals Conway zijn erg leuk. In New
York zijn we door de Adirondacks gegaan met als hoogtepunt (ook letterlijk) de Whiteface Mountain.
Vandaar zijn we doorgereden naar de Niagara Falls.

Ons oorspronkelijke plan was om langs de kust omhoog te rijden tot aan Acadia. Wij hadden
helaas slecht weer en kwamen een beetje in tijdnood, waardoor we dat hebben laten zitten.
Gelukkig hadden we geen hotels gereserveerd, zodat we ons reisplan aan konden passen.
Wat ik ook altijd erg mooi vind is Lancaster County in Pennsylvania, waar de Amish wonen.
Onze hele reis staat op mijn website, www.eysbroek.nl
#2 - 26-03-2007, 20:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Verelle

Wij zijn in Acadia NP geweest in de begin van oktober 2006, er waren wel bomen die de prachtige tinten hadden, we waren daarvoor in september in Itasca State Park en Voyageur NP, in Minnesota geweest, daar waren de bomen echt op hun top qua kleur. Later tijdens onze reis kwamen we in Shenandoah NP & Smokey Mountains NP, ook daar waren de kleuren veel meer aanwezig dan in Main, ook al waren ook al veel kale bomen. Je kan de herfst kleuren wel zien, maar ga er niet vanuit dat het zijn piek zal zijn. Je moet gewoon Mazzeltof hebben. Ik vond persoonlijk de parken aan het westen van Amerika mooier, maar Acadia is zeker de moeite waard.

  Desert Narrow Campground bij Acadia NP    Witte bruggetje van Somesville Museum, Acadia NP

#3 - 29-03-2007, 17:22 uur
In april terug naar Amerika

Swissdutchie

Hallo Sandy en Jos,
Ik denk, dat jullie schema voor een week prima is. Ik ben in juni 1999 in het gebied geweest en vond het prachtig. Een van mijn favorieten was inderdaad Acadia NP. Maar in jullie geval vind ik dat toch iets te ver omrijden. Als je maar een week de tijd hebt, kun je die beter iets verder zuidelijk besteden.
De herfstkleuren zijn altijd een gok, als je een reis zo ver van tevoren moet plannen. Wij waren weliswaar in juni in New England, maar hebben de herfst in Quebec meegemaakt. De kleuren zijn echt schitterend, maar een week tijd kan een groot verschil maken. Je kunt het treffen of juist niet. Het is en blijft een gok.
De eerder aangeraden Kancamagus Highway is echt een aanrader, ook in andere seizoenen hoor. Ook de White Mountains zijn prachtig. Voor een bijzondere ervaring neem de cog railway naar Mount Washington. Ook leuk is het Norman Rockwell Museum in Stockbridge in de Berkshires (www.nrm.org), misschien een idee voor als het niet zo mooi weer is.
Ik wens jullie een hele kleurrijke reis. Groetjes,
Franziska
#4 - 07-05-2007, 00:43 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15