Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Indian Summer

Discussie gestart

Jez

Weet iemand wanneer het Indian Summer is? Ergens in de herfst, maar verschilt dit per jaar of is dit een vaste datum?
#1 - 01-11-2004, 22:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Hoi Jez,

De ware Indian Summer is een warme periode in de late herfst, volgend op een koude periode.  Wij hebben die op het moment (sinds 30 oktober) en morgen wordt het weer kouder.
Maar ik neem aan, dat jij de herfstkleuren bedoelt met Indian Summer, daarvoor kun je naar deze kaart: http://www.weather.com/maps/geography/northeastus/northeastusnormalfallpeaks_large.html
kijken.  Het is werkelijk prachtig, kan ik je verzekeren, ik heb het gisteren nog in Virginia gezien en ben op het punt prachtige foto's ervan online te zetten.
#2 - 03-11-2004, 01:42 uur

Jez

Hai PetraVS!
Dank je voor je reply. Ik heb inderdaad gehoord dat het met Indian Summer prachtig moet zijn in de Middle Atlantics. Ik ben alleen bang dat we het volgend jaar zullen mislopen; we zijn van plan om in september door New England en Middle Atlantic te trekken.

Woon je in Virginia? We hebben voor onze reis o.a. een bezoekje aan Fairfax, VA geplanned (familiebezoek). Ken je deze plaats? Tot nu toe zijn we alleen in het Zuidwesten geweest, vooral in Californië, maar we kijken er erg naar uit om nu de oostkant te verkennen (maar we vliegen wel ook door naar LA....)
#3 - 03-11-2004, 20:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Hoi Jez,

Ja, Fairfax is hier vlakbij, het is een leuk oud plaatsje, het centrum dan tenminste.  Vandaaruit kun je makkelijk naar Washington en naar het Shenandoah National Park (zie foto's op mijn website).
Inderdaad zul je in september wat te vroeg zijn voor de herfstkleuren, die waren ongeveer 2 weken geleden op zijn mooist.
#4 - 04-11-2004, 00:47 uur

Jez

Hai Petra,
Allereerst: wat een schitterende foto's maak je! Fotografie is ook mijn grote hobby (elke vakantie naar de States heb ik weer 2 albums vol)!
Nou, de Indian Summer zullen we deze keer mislopen. Maar wie weet, als we de DV-2006 winnen........ Zoals ik al schreef, woont er familie in Fairfax maar ook vlakbij Philadelphia, dus als we winnen,zullen we wel vaker die kant op gaan.
#5 - 04-11-2004, 19:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15