Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Its Bosstime!

Discussie gestart

chocovla

Na jaren wikken en wegen heb ik vanmiddag de knop ingedrukt op ticketmaster.com en heb ik een kaartje weten te bemachtigen om Bruce Springsteen live te zien in het Giants stadium. Niets zo leuk denk ik als de Boss op home turf aan de slag te zien. Daarnaast heb wil ik een andere wens in vervulling laten gaan te weten een bezoek aan het noordoosten in de herfst. Nou is mijn eerste gedachte om te vliegen op New York, daar met het openbaar vervoer rond te crossen, dan op 3-10 de huurauto halen ('s avonds het concert) en van daaruit naar het oosten te rijden richting Boston. Ben verder een groot natuurliefhebber en wilde dus vervolgens vanuit Boston door New Hampshire, Vermont en Maine om dan terug te vliegen vanaf Bangor naar Amsterdam.

Alleen vraag ik me af wat ik onderweg het beste kan gebruiken als etappeplaatsen voor overnachtingen en of deze route de ideale optie is om deze schitterende streek in de herfst te zien. Dit alles wil ik gieten in een 9 a 10 daagse rit ivm de max tijd die ik hiervoor vrij kan nemen. Komt verder bij dat ik bij deze trip 1 dagje Bosten en max. 1 dagje New York heb ingecalculeerd aangezien ik toch niet een echte stadsmens ben. Is dat alles in deze tijdspanne te gieten? Ook tips wat overnachtingen betreft zijn natuurlijk welkom.
#1 - 01-06-2009, 18:47 uur



Jez

New Hampshire is schitterend in oktober! Rij vooral over de Kancamagus Highway voor de prachtige Fall Foliage. Je route is zeker te doen; wat dacht je van deze opzet:
dag 1 Aankomst Newark Airport, huurauto ophalen, slapen in Newark, bijv, South Hackensack. Je kunt met de bus naar het Giants Stadium
dag 2 Met de bus naar NY ($3,-), Sightseeing NY + concert
dag 3 Naar de Catskill Mountains
dag 4 Naar Boston
dag 5 Boston
dag 6 Naar Lincoln, NH
dag 7 Kancamagus Highway, richting kust rijden
dag 8 Verder langs de kust naar Bar Harbor
dag 9 Acadia National Park, overnachting Bangor
dag 10 Terugvlucht
Heb je extra tijd, dan kun je een extra dag NY doen of een stuk Vermont meepakken. Of de Adirondacks in New York. Of Cape Cod. Genoeg opties!
#2 - 01-06-2009, 19:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

chocovla

Dat ziet er inderdaad niet verkeerd ui. Zat nog te kijken naar de reisafstanden en die vallen ook 100% mee. Nou even kijken voor de hotels en huurauto (zag hiervoor usareisen.de voorbij komen)

Ligt het aan mij of zijn hotels via Tripadvisor 3x zo duur dan via andere wegen?
#3 - 01-06-2009, 22:13 uur



Jez

Ik zou behalve bij New York en misschien Boston geen hotels boeken maar op de bonnefooi gaan. Dan heb je nog vrijheid om je route aan te passen onderweg. In oktober moet dat geen probleem zijn. Probeer wel om doordeweeks op de Kancamagus te zijn, want in de weekenden kan het er erg druk zijn vanwege de Fall Foliage.
Maar ben je niet zo van de bonnefooi, kijk dan eens op booking.com. Daar kun je heel makkelijk op prijs per kamer zoeken en je betaalt geen boekingskosten of zo.
#4 - 01-06-2009, 23:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Fisherman

Wat gaaf dat je een concert van The Boss gaat zien in het Giants Stadium :) ik heb hem al een aantal keren live gezien in het Giants Stadium en dat is echt een hele belevenis,echt super!! Ga je als Springsteen fan geen Springsteen tour doen door New Jersey? :o
Dat zou wel mooi zijn,een concert meemaken en de omgeving zien waar hij is opgegroeid en waar alles is begonnen 8) Bruce woont trouwens nog steeds in die omgeving.
#5 - 02-06-2009, 03:36 uur
« Laatst bewerkt op: 02-06-2009, 03:45 uur door Fisherman »

chocovla

Wat gaaf dat je een concert van The Boss gaat zien in het Giants Stadium :) ik heb hem al een aantal keren live gezien in het Giants Stadium en dat is echt een hele belevenis,echt super!! Ga je als Springsteen fan geen Springsteen tour doen door New Jersey? :o
Dat zou wel mooi zijn,een concert meemaken en de omgeving zien waar hij is opgegroeid en waar alles is begonnen 8) Bruce woont trouwens nog steeds in die omgeving.
Had al eens gelezen dat hij nog ergens in Rumson zou wonen. Als ik de kaart van de omgeving bekijk is het zowiezo een feest der herkenning met termen als bijv. New Jersey Turnpike (State Trooper) en het is denk ik de grootste kans om Jersey Girl nog eens een live te zien  ;) Zijn er eigenlijk ook georganiseerde tours die langs bekende Springsteen spots als Madame Maries, Stone Pony, de Boardwalk enz komen? Had wel eens gelezen dat er een dergelijk iets voor The Soprano's bestond maar een rondtour over Springsteen zou natuurlijk helemaal geweldig zijn.
#6 - 02-06-2009, 11:22 uur



Fisherman

Bruce heeft een huis in Rumson en een horsefarm in Colts Neck New Jersey,zijn horsefarm ligt een half uurtje van mijn huis ;) in woon zelf in die omgeving en ben getrouwd met een rasechte Jersey girl!
Ik weet wel dat er in het verleden georganiseerde tours waren maar weet eigenlijk niet of ze dat nog steeds doen :-\. Ik ben zelf een groot fan en ik weet alles wel te vinden,zoals de huizen in Freehold waar hij is opgegroeid en waar alles is begonnen,ik ben bekend in Asbury Park waar de Stone Pony enz zit,ik weet E-Street te vinden in Belmar,de straat waar de band naar is vernoemd etc etc.. Zou zeggen laat me ff weten als je een Springsteen tour wilt doen en misschien kan ik je wel alles laten zien ;).
Het is als fan echt leuk om al die dingen te zien! En het zou helemaal geweldig zijn om hem ook nog ergens in levende lijve tegen te komen,dat is mij wel eens overkomen :)

Groeten Jeroen
#7 - 05-06-2009, 02:50 uur

chocovla

Een tour van een medefan zou helemaal geweldig zijn  cheer  . Springsteen zelf tegenkomen is natuurlijk ook een droom maar wat zeg je tegen een man die met zijn muziek zoveel voor je heeft betekent maar jezelf helemaal niet kent  ;)
#8 - 06-06-2009, 12:02 uur



brucefan

Hey !

Ik ben zelf ook een grote Bruce fan, heb vorig jaar 2 shows van hem gezien in het Giants Stadium, inderdaad echt een onvergetelijke belevenis !!!
Al je kan moet je inderdaad eens naar Asbury Park en Freehold gaan, vooral Asbury Park is nu weer tof om te gaan.
In 2004 was ik er een 1ste keer maar toen was er daar veel leegstand van handelszaken, niet zo'n fraai zicht, maar ben er vorig jaar terug geweest, en er is intussen al veel veranderd hoor !
Ook de boardwalk, daar zijn nu leuke winkels en café's, heel tof ! En de WonderBar en de Stone Pony zijn 2 héle toffe bars !!
Wij verbleven in een pràchtige b&b in Ocean Grove, dat ligt vlàk naast Asbury Park.
Freehold is ook leuk, dan zie je de huizen waar Bruce als jongen heeft gewoond enzo

Wou dat ik ook nog gauw eens kon teruggaan !!!  :)
#9 - 10-08-2009, 21:16 uur

chocovla

En dan is het al weer voorbij  :'( Geweldige tijd gehad in the Big Apple en moet natuurlijk zeer senl weer terug  ;D Had alleen een klein transportatie probleem naar het stadion. Aangezien ik graag vooraan wilde staan ging ik wat vroeger dan de evenement treinen/bussen. Achteraf had ik beter gewoon de bus van Port Authority kunnen nemen maar eigenwijs als ik was nam ik de trein waarna ik uit kwam in Secaucus en nog een aardige trip naar het stadion moest maken. Ook verrassend dat de Amerikanen de Springsteen shows wat rustiger op lijken te vatten dan ik in Europa gewend ben maar dat kan natuurlijk ook net deze avond zijn geweest.

Oh en will call tickets blijk je ook op andere plekken uit te kunnen laten printen? Aangezien ik zo vroeg was kon ik nog lange niet terecht bij de Giants will call maar een bezoekje aan het ticket office in het Izod Center loste dat probleem op.
#10 - 07-10-2009, 13:02 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15