De sneeuw bij Buffalo is inmiddels al weer grotendeels gesmolten, wij waren er net een week van te voren toen de sneeuw viel. Maar tegen die tijd kan er evengoed weer een dik pak liggen, vorig jaar viel er pas sneeuw in Januari of zo.
Wij zouden in eerste instantie The Falls niet aandoen, maar aangezien we in Cleveland waren ,was het niet zo gek ver weg. Dus hebben we een kleine omweg gemaakt op weg naar Maine, ik was onder de indruk van de watervallen en ik heb toch echt wel een hoop mooie dingen gezien tijdens deze trip. We zijn naar beide kanten geweest, we verbleven met onze MH aan de Amerikaanse kant, maar zijn met onze fietsen over de Rainbow Bridge gereden. Auto's betalen $2,50 en wandelaars en fietsers betalen $ 0,50 p.p. Daar hebben we de fietsen gestald en hebben alles verder gelopen. De Canadese kant is inderdaad een stuk drukker en is een stuk toeristischer, maar moet je echt niet missen hoor, je hebt daar een veel beter zicht op beide watervallen. Houdt er rekening mee dat je overal voor parkeren moet betalen en dat ligt tussen de $ 12,- en $ 15,- per parkeerplek, misschien kan je gratis bij het hotel parkeren en de rest lopen.
We hebben de Maid of the Mist, boat tour gedaan, maar in November is het een stuk kouder en de koude spray in je gezicht lijkt mij niet echt lekker. Het lijkt net of je onder de douche staat als je vlak bij de Horse Shoe Falls komt, toen wij er waren brak net de zon door en dat scheelt een hoop. Wat wij beide leuk vonden was de Skylon Tower, 's avonds heb je een prachtig gezicht op de verlichte watervallen. Op vrijdag en zondag is er vuurwerk, maar dat hebben we net gemist. Elke avond worden de watervallen verlicht.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat in de wintermaanden de stroom in de rivier voor 75% wordt gebruikt door de energie centrales die zowel aan de Canadese en Amerikaanse zijde staan. Dus er gaat gewoon nog minder water naar de watervallen dan in de zomer maanden.
Ik heb een stukje geschreven op onze website, misschien moet je dat even lezen.
http://thegreatoutdoors2006.blogspot.com/