Ik weet niet wanneer je gaat. Als je hoogzomer gaat, kan het bloedheet zijn in New york met een zeer hoge vochtigheidsgraad. Hou daar rekening mee. Wij hebben dat zelf eens een keer ondervonden. Gelukkig deden we de trip tussen 9-10. Het was toen nog niet zo bizar druk, En dat was met name tijdens het wachten in Battery Park pittig als het warm is. Je moet namelijk een tijd in een soort tent wachten met z'n allen voordat je op de boot gaat. En die tent was het 'smorgens al warm, maar nog te doen. Een paar uur later moet dat vreselijk warm zijn. Als het nog mag (ik weet niet wat de veiligheidsvoorschriften tegenwoordig zijn), neem dan in ieder geval een flesje water mee. Wij gingen inderdaad eerst naar Liberty island, daar is het nog best een stukje lopen naar de Statue. (het was toen echt bloedheet). Maar zeer indrukwekkend. En daarna gingen we naar Ellis island. Dat maakte eigenlijk nog meer indruk op mij. Leuk om wat sporen van Nederlandse immigranten te zoeken. Je kan zelfs je achternaam in een computer invullen, om te zien of er nog wat familieleden ooit op Ellis island zijn aangekomen.
Al met al, heel interessant. Ik wens je heel veel plezier.