Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Luxe problemen: krijg mijn reis maar niet gepland (Oostkust US)

Discussie gestart

Cees A

In de weekends kun je inderdaad in Boston, en ook in veel andere Amerikaanse steden, goedkoper of zelfs gratis parkeren.
In dit topic is dit echter niet van toepassing.
Ferry is namelijk 6 en 7 mei in Boston. 6 mei is een woensdag en 7 mei een donderdag ...................
#16 - 13-03-2015, 09:51 uur

De Japanner

Hallo allemaal,

Dank je wel voor alle reacties! Hier kan ik iets mee!

De tickets zijn nu definitief geboekt en ik heb er nog een dag aan vast geknoopt: Zaterdag 25 April tot Zaterdag 9 Mei (zondag aankomst in Brussel)

Met jullie input heb ik een leuk schema kunnen maken. Morgen gaan we de hotels boeken, dus er is nog ruimte om te veranderen.

Zat 25 April: BRU - WAS (13.30 aankomst), huurauto ophalen (Chevrolet Suburban, via www.easyterra.nl) 50 KM
 Via Dulles naar Arlington en Pentagon. Nog even een bezoekje aan Georgetown Cupcake. Willen de dames naar toe. Schijnt een leuk programma te zijn op TLC.
 Daar rijden we door naar Silver Spring, net ten noorden van DC, maar vlak bij metro. Daar vinden we wel een hotel (Days Inn lijkt aantrekkelijk)
Zon 26 April:
 Washington (the Mall, whitehouse, capital (nog even kaartjes reserveren, diverse monumenten). Misschien pakken we ipv de metro wel een parkeerplaats zoals door Cees aangegeven. De musea slaan we      over.
Maa 27 April: Washington
  Monumenten die we nog niet hebben gezien, wellicht toch een museum in. Zeker even een foto laten maken achter het bureau van Obama, in het winkeltje op de hoek.
Din 28 April: Washington naar Philadelphia (in totaal 3 nachten in Washington) 350 km
  WAS via Gettysburg en Hershey town naar "King of Prussia mall. Hoewel ik mijn geld bij de grote concurrent van Hershey verdien, wil ik daar toch wel eens gaan kijken. Schijn uniek te zijn. Uiteindelijk pakken we een hotel aan de buitenrand van Philadelphia.
Woe 29 April: Philadelphia
  Hele dag Philadelphia: Independance hall, Reading Terminal Market, wellicht de Duiktour. Is de gevangenis ook nog leuk om te bezoeken?
Don 30 April: Philadelphia naar Hoboken, New Jersey (2 nachten Philadelphia) 160 km
 (we laten Atlantic city rechts liggen)
  Ik heb een mooi hotel gevonden: Courtyard Jersey City Newport. Ziet er goed uit, parkeren relatief goedkoop, dicht bij public transport naar Manhattan. Daar aangekomen, gaan we ook naar Carlo's Bakery.   Ook zo'n koekenbakker van TV.... 's Avonds wil ik al naar Manhattan gaan.
Vrij 1 Mei: New York:
  Watertaxi vanaf Entripid, via rondje Liberty Island naar Battery park. Dan naar 9/11 memorial site en museum bezoeken. Daarna nog even naar de stier en Wall street. We vergeten st Paul Church niet. Blijf ik een indrukwekkend gebouw. De dames willen nog naar 21th Century..... Als er nog tijd is, wil ik naar Brooklyn Bridge en de stad aan de andere kant van East River bekijken. Ik ga ook mijn best doen om kaartjes te krijgen voor een opname van Jimmy Fallon in Radio City Music hall. Sport kijken in MSG gaat niet gebeuren ($300 voor ijshockey, dat heb ik er niet voor over....)
Zat 2 Mei: New York:
  High line, Little Italy, China town, Katz Deli, Economy Candy store. Dan waarschijnlijk naar Grand Central, VN-gebouw (nog kaartjes regelen) en 5th Avenue. Even op en neer naar Roosevelt island met de kabelbaan. 's Avonds gaan we naar Timesquare Church (dat was zo gaaf, 5 jaar geleden). In totaal zullen we 2,5 dagen in Manhattan zijn. Aangezien we er al een paar keer zijn geweest, slaan we een paar trekpleisters over. Misschien dat er nog tijd is voor Central park.
Zon 3 Mei: New York- Watkins Glen State park (3 nachten New York) 390 km
  Via westoever Hudson naar het noorden (bezoek aan Westpoint), wellicht nog een bezoekje aan het outlet center daar in de buurt. Ook nog wat natuurschoon meepikken
Maa 4 Mei: Watkins Glen naar Toronto (1 overnachting) 390 km
  We rijden Niagara Falls nog even voorbij. We willen een nachtje doorbrengen in Canada. CN tower, fietstour en lekker rustig aan.
Din 5 Mei: Toronto - Niagara Falls (1 overnachting in Toronto) 133 km
  We laten ons lekker onderdompelen in de kermis rondom het watergeweld.
Woe 6 Mei: Niagara Falls - richting Boston. (1 overnachting halverwege) 330 km
  Wellicht richting Green Mountains. Ik zal het reisverslag van Marianne eens bestuderen. Een collega van mij, uit Boston, zal me ook nog wat tips gaan geven.
Don 7 Mei: Verder door naar Boston, 420 km
 We zoeken een hotel aan de buitenzijde van de stad. In Cambridge heb ik ook een paar leuke hotels gezien, o.a. The Kendall, oude brandweer kazerne.
Vrij 8 Mei: Boston
  Freedom trial, details moeten nog ingevuld worden.
Zat 9 Mei: Boston - Brussel (3 nachten Boston)
  21.30u Vertrek BOSTON - BRUSSEL
Zon 10 Mei: BRUSSEL

En dan zit de vakantie er weer op. en hebben we meer dan 2200 km gereden. Zoals ik al schreef, we hebben een Chevy Suburban geboekt. lekker groot, met volop plek om te slapen, koelbox etc. In 2013 was deze auto goed bevallen in het Westen van het land. Hoewel ik al heb begrepen dat het niet te vergelijken is (rijden in West USA of in het Oosten), we zullen toch afstanden moeten overbruggen om ergens te komen. 2 weken is krap, dus zullen er flinke afstanden op 1 dag gereden moeten worden.

Uiteraard neem ik jullie tips en tricks zoals al gegeven in dit draadje al mee. Maar mocht je nog meer zien..... laat maar komen.
#17 - 14-03-2015, 20:41 uur
Ik reis zoals een Japanner Europa bezoekt: weinig zien van veel locaties. Op die manier zie je het meeste, misschien niet het mooiste...... Dit noem ik dan ook in goed Japans: KoBo (Kort en Bondig)

Cees A

Ziet er redelijk compleet uit.  :afro:  Hier en daar een beetje vol, maar je bent "Japanner" of niet natuurlijk.  ;D
Een fijne vakantie en have fun
#18 - 15-03-2015, 12:59 uur

Ruud2004

Inderdaad een prima route geworden. Veel plezier!
#19 - 15-03-2015, 15:22 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

De Japanner

Hallo allemaal!

Onze reis zit er bijna op.
We hebben al Washington, Philadeplia, NYC en Toronto al bezocht.
Op dit moment zitren we in Niagara Falls (Canada). We hebben nog 3 nachten te gaan voordat we zaterdagavond laat vertrekken vanaf Boston.

Deze nachten zijn nog niet geboekt. En daar zithem de crux....
We weten niet wat we willen gaan doen. We hebben heel de reis van te voren geboekt behalve deze nachten. We hebben al couponsboekjes gevonden, dus dat komt wel goed.

Ik persoonlijk vind de kermis en de toeters en bellen hier wel leuk, maar de rest vind het wat minder. Ook de hotelprijs van 45€ Per nacht maakt ons huidige hotel wel interessant. Kids een eigen kamer!!

Nu hebben we verschillende scenario's:
1. Een extra nacht in NF, overnachting bijv in Albany, een nacht in Boston. Dit houdt in dat we 1 dag in Boston kunnen rondlopen
2. Nu vertrekken, Albany, 2 nachten Boston. Nadeel: €€€ voordeel: 2 dagen Boston (downtown en bijv Harvard)
3. Nu vertrekken, Albany, andere overnachting (bijv Providence of Cape Cod) en dan Boston.

We hebben niet zo'n moeite met lange afstanden. De Chevy Suburban is erg comfortabel.....

Wat zouden jullie doen???
#20 - 06-05-2015, 13:36 uur
Ik reis zoals een Japanner Europa bezoekt: weinig zien van veel locaties. Op die manier zie je het meeste, misschien niet het mooiste...... Dit noem ik dan ook in goed Japans: KoBo (Kort en Bondig)

De Japanner

Trouwens,

Als ik weer thuis ben, zal ik mijn bevindingen en tips in dit draadje zetten.
#21 - 06-05-2015, 13:38 uur
Ik reis zoals een Japanner Europa bezoekt: weinig zien van veel locaties. Op die manier zie je het meeste, misschien niet het mooiste...... Dit noem ik dan ook in goed Japans: KoBo (Kort en Bondig)

Marianne

Misschien een dagje coverd bridges kijken in de Green Mountains? Of een nachtje kust? Hoe is het weer daar? Wij vonden de omgeving van Bennington leuk, zie hier voor ons verslag van die dag.

Marianne
#22 - 06-05-2015, 13:54 uur

De Japanner

Het weer hier is prima. We hebben al veel zon gehad.  Gisteren een beetje regen gehad, maar niet zoveel als in Nederland  :coolman:

Covered bridges hebben we rond om Lancaster al gezien. Was wel leuk, maar niet zo mooi dat we er een dag aan willen besteden.

Het idee van de kust is ook nog wel een goede. Maar waar??
Mss ten noorden van Boston?
#23 - 06-05-2015, 14:32 uur
Ik reis zoals een Japanner Europa bezoekt: weinig zien van veel locaties. Op die manier zie je het meeste, misschien niet het mooiste...... Dit noem ik dan ook in goed Japans: KoBo (Kort en Bondig)

Jez

Ik zou toch voor Boston gaan.... Maar kies dan een hotel buiten de stad en ga met de metro! Parkeren doe je dan bij een park & ride voor een paar dollar. Wij hebben voor oktober geboekt in Wakefield voor $80,- per nacht.

Cape Cod is leuk, als je niet al zoets hebt gezien. Of een paar nachtjes in de Catskills? Woodstock bekijken. Hou je van motoren / Discovery Series? In Newburgh kun je OCC bezoeken.


Geniet er nog even van!
#24 - 06-05-2015, 20:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

De Japanner

Hoi Jez en Marianne,

De dag komt hier op een einde. We hebben besloten om nog een nacht in Niagara te blijven.
En daar hebben we geen spijt van.
We zijn met de Hornblower het water op geweest. Vond ik toch wel indrukwekkend. De Horseshoe was wel erg mistig/nevelig. Maar het geweld van dat water..... Super.

Daarna hebben we even ons gelukt beproefd in een automatenhal. Vonden de kids ook leuk.
Ook zijn we nog met de auto naar de Amerikaanse kant gegaan. Was ook leuk.

naar het gloednieuwe outlet centrum aan de QEW.
En zojuist nog een rondje over de "kermis" gelopen.

Morgen ochtend doen we rustig aan en willen zo'n 600 km rijden. We hebben een hotelcoupon boekje. Ik hoop/verwacht ergens bij Springfield uit te komen. Een flinke ruk, maar met voldoende stops moet het toch wel te doen zijn.

Ik zal voor ons Boston hotel eens in Wakefield gaan kijken.

Dank jullie voor de tips......
#25 - 07-05-2015, 04:20 uur
Ik reis zoals een Japanner Europa bezoekt: weinig zien van veel locaties. Op die manier zie je het meeste, misschien niet het mooiste...... Dit noem ik dan ook in goed Japans: KoBo (Kort en Bondig)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15