Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Maine en Vermont

Discussie gestart

Monique Gerrits

Hallo allemaal, wij gaan in augustus naar het Noordoosten en willen ons beperken tot Maine en Vermont, we reizen met twee kinderen van 8 en 11 jaar. Heeft iemand tips waar we lekker een paar dagen aan de kust door zouden kunnen brengen, mijn echtgenoot wil niet naar Cape Cod omdat het daar volgens zeggen veel te druk is, ook willen we een paar dagen aan een meer in Vermont door brengen. Graag tips waar het leuk is en niet te druk. Meestal reserveren wij niets en kijken we waar we uitkomen en waar we willen slapen, twee jaar geleden hebben we daardoor in Florida aan de kust in het weekend heel wat hotels af moeten gaan om een slaapplaats te vinden, heeft iemand hier in het NO ervaring mee? Graag tips
#1 - 07-07-2006, 16:52 uur

Mrjn

Langs de kust van Maine zijn genoeg minder drukke plekken te vinden dan Cape Cod. Neem de Route 1 1-a en je komt door heel veel leuke plaatsen. Ik heb zelf een week in Ogunquit gezeten, vlak bij Kennebunkport. Prachtige kust en prachtige natuur. Er zijn ook allerhande meren in Maine waar het goed toeven is, maar daar kunnen anderen je waarschijnlijk meer over vertellen.
Voor Vermont is natuurlijk een bezoek aan Ben & Jerry's altijd leuk voor kinderen en volwassenen, lijkt mij. Zie: http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=4263.0
#2 - 07-07-2006, 22:30 uur

Jez

Hoi Monique, en welkom op dit forum!

Wat zal jullie aankomst- en vertrekpunt zijn? Aangezien je van Maine naar Vermont niet om New Hampshire heen kan, kan ik je aanraden de Kancamagus Highway door NH te rijden. Daar zijn erg veel mooie plekjes. Het plaatsje Conway in NH vonden wij erg leuk, met een authentiek station en de mogelijkheid met een heuse stoomtrein mee te gaan.

Je had het over Cape Cod, maar dat ligt in Massachussetts. Komen jullie daar ook? In dat geval is Cape Ann misschien een optie. Niet zo druk en toeristisch als Cod maar wel erg mooi. Op de kustroute kom je allerlei vuurtorens tegen. Toen wij hier vorig jaar waren, wilden we naar de Desert of Maine, leek me wel leuk. Helaas hadden we vrij slecht weer, dus zijn we niet gegaan. Vlakbij Bucksport ligt Fort Knox, is leuk om te bezoeken.

In Vermont heb je ook een aantal paardenfarms die je kunt bezoeken, bijv. Morgan Horse Farm bij Middlebury.

Ik heb hier een goede road map voor me, waarop alle scenic points staan aangegeven. Wat ik altijd doe, als ik een route heb bedacht dan kijk ik welke s.p. ik tegenkom. Even googelen of ze voor ons de moeite waard zijn en zo ja, dan gaan ze in de route.

Veel plezier met plannen!
#3 - 08-07-2006, 11:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Monique Gerrits

Bedankt alvast voor de tips, we vertrekken in Newark of Boston en willen ons concentreren op Maine en Vermont. Heeft iemand nog ervaring met hotels die vol zijn in het weekend?
#4 - 10-07-2006, 15:41 uur

Traveller

Tip in New Hampshire: het Watercountry in Pittsburg: superveel glijbanen voor doetjes en daredevils!
#5 - 03-08-2006, 12:43 uur

Patrick_NH

Quechee en Bennington zijn hele leuke plaatsjes in Vermont. In Augustus hoef je niet bang te zijn dat je geen hotel ter plaatse kunt boeken, zelfs niet in het weekend. Bij een plaatselijke AAA kantoor (soort ANWB in Amerika) kan je voor 5 dollar een hotel/reisgids krijgen met alle hotel prijzen en telefoonnummers.
Als je maand later op vakantie zou gaan  dan had je wel van te voren een hotel moeten reserveren want Labor day wordt op maandag 4 september gevierd en veel Amerikanen gaan dan een lang weekend op vakantie. Eind september beginnen de bladeren van de bomen langzaam te verkleuren dan begint de toeristen stroom langzaam opgang te komen (fall foliage).

Wel jammer dat je de reis niet 1,5 maand later had gepland. De herfst in Vermont is schitterend.



#6 - 04-08-2006, 21:19 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15