Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nationale Parken in NO de moeite waard (in vergelijking met het westen)?

Discussie gestart

Nisandros

Dag,

Het afgelopen zijn we voor het eerst naar Amerika gaan en mocht het budget het toelaten willen we komend jaar wederom. Afgelopen jaar zijn we in Florida en in Calfornië geweest. We hebben de volgende nationale parken bezocht: Everglades, Red Rock Canyon (bij Vegas geen NP) Death Valley en Yosemite. We zitten voor onze volgende reis te denken aan New York i.c.m. Boston, Washington en de Niagra Falls.
Het lijkt ons leuk om de steden wederom te combineren met 1 of meerdere NP.

In het NO zijn een stuk minder parken ik vind er 3 nl. Acadia, Shenadonah en de Smoky Mountains ook liggen deze parken relatief ver van de steden af. Mijn vraag is zijn of meer van deze parken de moeite waard?
We zijn niet echte wandelaars en/of natuurliefhebbers maar bleken het afgelopen jaar het rijden door de genoemde parken, de viewingpoints, wildlife toch wel erg leuk te vinden.

Alvast dank.

#1 - 15-08-2009, 09:21 uur

ceetje

Ze zijn zeker de moeite waard, maar in het noordoosten zijn er ook erg veel staatparken: die zijn ook vaak prachtig. Staar je dus niet blind op de nationale parken.
#2 - 15-08-2009, 11:43 uur

Skydriver

De Nationale-en- state parken in het NO zijn práchtig..en de temperatuur is er ook veel beter te harden!
#3 - 15-08-2009, 14:49 uur
The USA....What else?

Mrjn

Ik kan me er alleen maar bij aansluiten, het noord-oosten is prachtig. Het is totaal anders dan het westen, eigenlijk niet te vergelijken. En in het noord-oosten kun je ook prima lange tijden in de natuur rondrijden en mooie dingen zien.
#4 - 15-08-2009, 16:26 uur

Nisandros

Dank voor jullie antwoorden.

We zijn gebonden aan de schoolvakantie dus het zal weer de maand juli worden. Wij houden op zich van de zon
en hebben niet snel last van de warmte. We zijn afgelopen jaar niet in de parken aan de westkant van Vegas geweest en ik heb wel
vernomen dat het daar zomers toch vaak wel erg heet is.

Naast steden en 1 of meer parken is voor ons de mogelijkheid om een aantal dagen/dagdelen bij het strand te liggen ook een must. Het afgelopen jaar was dit in onze reis in Florida/California (ook Santa Monica) geen probleem.

Zijn er ook mooie badplaatsen in het (noord)oosten en hoe zit het daar met de temperatuur in juli? evt. zou ik de reis ook zo kunnen bouwen dat we met een binnenlandse vlucht onze vakantie afsluiten met een aantal dagen beach in florida.



#5 - 15-08-2009, 17:54 uur

Mrjn

Strandmogelijkheden genoeg. De kust van Maine is prachtig, met ook mooie zandstranden en natuurlijk lobster eten ;-) Ik heb zelf eind mei eens een dag of wat in Ogunquit, Maine gezeten. Leuk dorpje, mooi strand. Maar zo zijn er veel meer plaatsen. Ogunquit ligt vlak bij Kennebunkport, wat je misschien wel kent van zomerverblijven van presidenten. Bush heeft daar een lief klein (not...) zomerhuisje.

Cape Cod kent ook mooie stranden. En verder zijn er in dit gebied ook genoeg meren te vinden, dus als je wel water wilt, maar niet per se strand, is dat ook nog een mogelijkheid.

Temperaturen zijn over het algemeen wel goed, minder heet dan het westen, maar warmer dan bij ons.
#6 - 15-08-2009, 18:58 uur

Ine

Check nog eens goed welke parken maar ook welke monumenten in de pas inbegrepen zijn.
Ten noorden van NY aan de Hudson liggen bijv. de huizen van oud president Roosevelt en ook van de fam. Vanderbilt. De toegang tot deze huizen is inkl. in de pas.
Je kunt dan bepalen of het interessant genoeg is een pas aan te schaffen.
#7 - 17-08-2009, 09:24 uur

Fisherman

Citaat
Zijn er ook mooie badplaatsen in het (noord)oosten en hoe zit het daar met de temperatuur in juli?

De Jersey Shore is ook erg leuk,er zijn daar veel leuke badplaatsen te vinden met mooie stranden en leuke boardwalks waar veel te doen is! Atlantic City is leuk om te shoppen en te gokken,Atlantic City is het Las Vegas van het oosten 8)!

De temperatuur ligt wel aardig hoog in de maand Juli,het is hier regelmatig dik boven de 30 graden in de zomer!

Meer info: http://www.newjerseyshore.com/ , info over Atlantic City: http://www.atlanticcitynj.com/ , info over Cape May: http://www.capemay.com/

Groeten Jeroen
#8 - 17-08-2009, 19:13 uur

eelde1904

We kunnen met name het Letchwood SP aanbevelen

Kijk vanaf dag 2 op deze site

http://www.honest.nl/reis%20usa%202002/
#9 - 07-09-2009, 18:28 uur

Marianne

Dank voor jullie antwoorden.

We zijn gebonden aan de schoolvakantie dus het zal weer de maand juli worden. Wij houden op zich van de zon
en hebben niet snel last van de warmte. We zijn afgelopen jaar niet in de parken aan de westkant van Vegas geweest en ik heb wel
vernomen dat het daar zomers toch vaak wel erg heet is.

Je bedoelt ten oosten van Las Vegas? Het is daar wel warm, maar toch wel te doen. Kijk eens in ons 2008-verslag. Wij zijn onder andere in Zion en in de parken bij Moab geweest en hebben toch aardig wat gewandeld.
Ik zit nu ook naar het noordoosten te kijken, maar qua parken spreekt het me toch minder aan dan het westen.
Heb je ook al eens gedacht aan het noordwesten, of aan een rondje Denver met South Dakota, Yellowstone, Moab?

Marianne
#10 - 07-09-2009, 20:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15