Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New England/Oost Canada

Discussie gestart

Bonez

Hallo,

Dit is het rondje wat we ongveer in gedachten hebben. Zoals je ziet zijn we een aantal keer in de buurt van Boston, omdat mijn zus daar woont.



Planning ongeveer:
26-4 Vertrek, aankomst Boston, naar Ashland, MA
27-4 Ashland en omgeving
28-4 Gloucester, Whalewatching, naar Portland, ME
29-4 naar White Mountains
30-4 White Mountains en terug naar Ashland
01-5 Rijden naar Niagara. 's avonds Niagara Falls
02-5 's morgens Falls, beetje in de buurt rond kijken en dan naar Toronto.
03-5 Toronto
04-5 Toronto naar Algonquin Provincial Park
05-5 Algonquin 's avonds richting Ottawa
06-5 Ottawa
07-5 Montreal
08-5 Montreal, richting Vermont
09-5 Burlington? Green Mountains?
10-5 Op tijd arriveren in Ashland, naar Boston
11-5 Boston
12-5 Rijden door Maine, richting Quebec City. Kust van Maine
13-5 Maine via Moosehead lake (weet niet of dit interessant is? Is er uberhaupt kans op Moose daar?), aankomst Quebec
14-5 Quebec
15-5 Via Colebrook, NH terug richting het zuiden
16-5 Overdag NH, 's avonds vertrek naar NL
17-5 Thuis

Het is een vrij druk programma denk ik, doch niet onrealistisch. Zit nu op ongeveer 4000 km in totaal, waarvan het stuk van Boston naar Niagara een groot deel is. Voor de rest verwacht ik een aantal dagen niet rijden en de rest tussen de 2 en 4 uur.
De reden dat we op 10 en 11 mei terug naar Boston gaan is vanwege het feit dat we dan nog op pad gaan met mijn zus + man. Op 30-4 droppen we mijn zus in Ashland (omdat ze moet werken de volgende dag )

Wat is jullie mening? Wat zouden we absoluut toe moeten voegen aan de trip (denk ook aan leuke stops onderweg) of zijn er plaatsen die jullie zouden overslaan? (Acadia NP in Maine slaan we over omdat we keuzes moeten maken.... is dit echt heel erg..?)

Ohja, het weer zou redelijk zijn rond die tijd, normaal gesproken. Iemand ervaring?

Ik hoor graag van jullie! Groeten,
Jeroen
#1 - 09-04-2008, 20:54 uur

Pieter79

Hallo Jeroen,

Voor het vakantie weer per plaats kun je denk ik het beste naar http://dutch.wunderground.com/tripplanner/index.asp kijken. Dit is een site om van te voren te checken hoe het weer er de afgelopen jaren is geweest.
Wat het 'rondje' betreft is het wel te doen, maar persoonlijk zou ik het teveel vinden. Je moet elke dag wel zo'n 2 uurtjes rijden en dan wil je ook nog een stad of park bezichtigen. Op 4 april rij je van Toronto naar Algonquin wat wel 4-5 uur (??) rijden is volgens mij. Je kunt diezelfde dag nog wel iets bezichtigen daar maar echt daar de natuur in kan pas de volgende dag. Op het eind van die dag moet je ook alweer 3-4 uur rijden naar Ottawa, waar je de dag erna fit de stad wil verkennen.

Ik heb uitgerekend dat je gemiddeld 215 km per dag moet afleggen, maar dat wordt meer als je alle stukjes erbij telt die je nog niet in je overzicht hebt meegenomen (winkelen, hotel/motel zoeken etc.). Voor mezelf heb ik ooit eens gem. afstanden per dag van al m'n trips uitgerekend en kwam daar uit tussen de 60 en 250km per dag uit. Die van 250km vond ik echt veel te vermoeiend en je kon niet veel uitrusten/relaxen. Voor mezelf, met alle ervaringen, vind ik 150km gem. per dag ideaal om toch iets te kunnen zien en niet uitgesloofd thuis te komen. Ik heb het nu over reizen in NE USA + Ontario. Ik ben nog nooit in het Westen van de States geweest maar daar zal wellicht het gemiddelde omhoog moeten omdat de afstanden daar 'groter' zijn.

Heb je al ervaring met reizen in Canada en/of de States of is dit je eerste keer daar naar toe? Voor meer informatie over Canada kun je naar het Canada-forum (zie link in mijn signature).


Gr. Pieter
#2 - 10-04-2008, 17:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Mrjn

Moose bestaan niet.


Wij hoopten vorig jaar ook op Meese, maar hebben ze niet gezien. Volgens mij heb je de meeste kans om ze te zien als je rond het einde van de winter bent, want dan schijnen ze de leftover sneeuw langs de weg te vreten. Of als je meegaat met een moose-tocht.
#3 - 10-04-2008, 19:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15