Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New Jersey - Springsteen

Discussie gestart

benny

Wij zijn van plan met 4 personen in maart 2009 een reis te maken naar New Jersey.  Wij willen daar namelijk de streek doorkruisen waar ons groot idool Bruce Springsteen, over zingt, waar hij woont en waar hij is opgegroeid.
Is er iemand die ons reeds is voorgegaan of die ons tips omtrent kan geven.
Wij hebben namelijk diverse keren naar West kust op vakantie geweest maar kennen de oostkust totaal niet.

Groeten. ::) ::)
#1 - 08-10-2008, 13:32 uur
"Tramps like us"

Fisherman

Hallo Benny

Ik ben zelf woonachtig in Springsteen Country 8) en ben een groot fan van hem!
Ik heb al heel wat keren zijn "Hometown" Freehold New Jersey bezocht en ik rij er regelmatig doorheen,in Freehold is hij opgegroeid en daar staan nog 2 huizen waar hij heeft gewoond en zijn highschool staat er ook nog! Wat ook wel leuk is,is hij dat de brandweer van Freehold een brandweer truck heeft geschonken! Ben zelf een keer naar de brandweerkazerne heen gereden en ben er gewoon naar binnen gelopen om te kijken of die truck er stond,ik kwam aan de praat met een brandweerman en hij zei,ik zal hem wel ff naar buiten rijden dan kun je hem beter bekijken en er ff inzitten en foto's maken enzo dus dat was wel heel leuk! Het is een felgele truck met de tekst "Born To Run" op de zijdeuren! Hij vertelde me ook dat er veel Springsteen fans van allover the world de firetruck kwamen bewonderen,dus misschien ook wel leuk voor jullie! Verder zijn Belmar en Asbury Park (beiden aan de Jersey Shore) plaatsen waar het allemaal is begonnen,in Belmar is de E-street,de straat waar de meeste bandleden van De E Street Band woonden toen ze begonnen en ze de band maar de naam van de straat gaven! In Asbury park zijn veel dingen te vinden waar hij over zingt en daar is ook de"Stone Pony" de club/bar waar Bruce is begonnen met optreden! Bruce is daar zo af en toe nog steeds te vinden om ff een bandje te bekijken en een biertje drinken! Ik heb hem zelf een keer in levende lijve gezien in Asbury Park en stond pal naast hem,dat was wel grappig! Ik vroeg hem of hij z'n auto wilde verkopen voor een leuk prijsje haha ;) hij had namelijk een "58 Corvette" bij zich,een auto waar mijn hart sneller van gaat slaan :D!(dit was afgelopen zomer) Als je een Springsteen fan bent en al z'n nummers kent dan is het wel speciaal om in die plaatsen rond te lopen en dingen te herkennen uit zijn teksten. Bruce woont op dit moment het grootste deel van het jaar in Colts Neck maar hij heeft ook een huis in Rumson beiden in  New Jersey ofcourse ;)! Zijn 400 acre horse ranch in Colts Neck ligt ongeveer 35 minuten van mijn huis. Het is trouwens ook leuk om een bezoekje te brengen aan Atlantic City,het heeft niet echt veel met Bruce te maken maar het is daar wel gezellig en Bruce heeft er nummer over 8)!

Groeten Jeroen
#2 - 08-10-2008, 16:17 uur
« Laatst bewerkt op: 08-10-2008, 16:21 uur door Fisherman »

Pieter79

Ik ga ongeveer 3x per jaar naar het gebied waar hij is opgegroeid, over zingt en is geboren. Mijn vriendin woont daar namelijk (omgeving van Freehold) in de buurt. Zelf ben ik ook een fan van hem, en was ook blij verrast toen ik hoorde dat hij in die omgeving is opgegroeid. Over ruim een alf jaar woon ik er zelf dus dat is echt een droom die uitkomt.

Maar om nu op je vraag terug te komen, wat wil je precies weten over die omgeving? Wat je daar kunt doen m.b.t. alles wat met The Boss te maken heeft of gewoon algemene toeristische dingen in een straal van ... mile??

Gr. Pieter
#3 - 08-10-2008, 16:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

benny

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Wij willen natuurlijk wel iets zien op toeristisch gebied maar gaan er in de eerste plaats heen om zo veel mogelijk over en rond Springsteen te zien.
De verschillen stadjes, de Stone Pony, Freehold,... Kortom alles wat met ons idool te maken heeft.
#4 - 08-10-2008, 19:30 uur
"Tramps like us"

Fisherman

Hey Pieter wat leuk om te lezen dat jij ook een Springsteen fan bent! Dat maakt het nog leuker om in Jersey te komen wonen ;)!
Heb jij ook al eens een Springsteen tour gemaakt?
#5 - 09-10-2008, 22:32 uur

Pieter79

Nee, die heb ik nog niet gemaakt helaas. Komende trip (3 weken van laatste week Nov. tot half Dec.) hoop ik tussendoor als m'n vriendin moet werken tijd te hebben om wat meer te gaan zien. De plaatsen die hierboven genoemd zijn komen zeker in m'n navigatiesysteem te staan :)

Het zou echt heel gaaf zijn om hem tegen het lijf te lopen alhoewel je dan heel veel geluk moet hebben volgens mij. De camera gaat overal mee naar toe dus wie weet  :D

Gr. Pieter
#6 - 10-10-2008, 15:52 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Fisherman

Hallo op deze website kun je een dvdtje genaamd "Rock & Roll Tour of The Jersey Shore"  bestellen waarin ze veel vertellen over het ontstaan van de muziek van Bruce en laten ze veel plekken zien waar het allemaal is begonnen! Kennen jullie dit dvdtje toevallig al? http://www.njrockmap.com/
Ik heb het dvdtje al een paar jaar en heb het eerst aandachtig bekeken voordat ik alle plaatsen heb bezocht! (het was een cadeautje van m'n Jersey Girl ;))
#7 - 16-10-2008, 23:33 uur

Fisherman

Citaat
Nee, die heb ik nog niet gemaakt helaas. Komende trip (3 weken van laatste week Nov. tot half Dec.) hoop ik tussendoor als m'n vriendin moet werken tijd te hebben om wat meer te gaan zien. De plaatsen die hierboven genoemd zijn komen zeker in m'n navigatiesysteem te staan
Hey Pieter
Als ik tijd heb wil ik wel ff met je meegaan ;)! En als je toevallig nog hier in de buurt komt dan kom maar ff een bakje koffie doen 8) lijkt me wel leuk!

Groeten Jeroen
#8 - 16-10-2008, 23:40 uur

Pieter79

Hey Jeroen,

Moeten we zeker doen! Door de week als zij moet werken dan 'dool' ik toch maar wat rond in de omgeving dus het lijkt me wel leuk om dan wat meer van Springsteen's beginjaren te zien. Ik geloof dat we zo'n 45 minuten van elkaar komen te wonen dus dat is goed te doen :) Ik stuur je binnenkort wel een PM als wij onze plannen meer concreet hebben... Door de week moet ik namelijk ook nog wat zaken regelen voor de bruiloft en ons appartement. Kunnen we dan via e-mail iets afspreken of telefoonnummers uitwisselen. Je hoort nog van mij!!

Groeten (ook aan iedereen in New Jersey) en tot laters,
Pieter
#9 - 17-10-2008, 16:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Fisherman

Hey Pieter

Dat komt wel goed ;) we spreken wel ff wat af!
Zou wel leuk zijn om elkaar te ontmoeten en samen een Springsteen tour te doen,ik ben al wel aardig bekend in die omgeving en ik weet alles wel te vinden!
We spreken elkaar!!

Groeten Jeroen
#10 - 19-10-2008, 18:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15