Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New Year - New York

Discussie gestart

GoingtoCalifornie

Haii,

Ik ga met de kerst & oud en nieuw naar New York. Heb er onwijs veel zin in!  :D Nu heb ik een vraag aan jullie:

Ik ben van plan om naar Times Square te gaan om daar New Year te vieren!! Ik  heb ergens gelezen dat je niet naar de wc kan, niet naar een restaurant, want dan ben je je plekje kwijt.. Klinkt logisch... Maar wat als je wel moet?? Is het dan echt zo dat je niet meer
terug naar je plekje mag? Bijv: Als je iets kan regelen met de mensen die voor/achter je staan dan zou dat wel moeten kunnen toch? Of is het de NYPD die je tegenhoudt? Ik ben van plan om er 3 uur 's middags al heen te gaan dus ik ben wel ruim op tijd. Ik hoop alleen dat ik het wachten volhoud=)

Ik heb ook op internet gelezen dat er all access kaarten zijn voor New Years eve. Heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Adriana


#1 - 18-11-2009, 09:53 uur
« Laatst bewerkt op: 18-11-2009, 11:56 uur door GoingtoCalifornie »

correl

Hallo Adriana,

Inderdaad een erg leuke periode om in New York te zijn. Wij hebben dit vorig jaar met 2 vrienden ook gedaan!

We hebben zelf niet op Times Square gestaan om verschillende redenen:

- Als je een goede plek wil hebben dan moet je vroeg aansluiten op het plein. Wij hadden een hotel in een zijstraat van Times Square en konden om 13.00 uur niet, zonder een bewijs van overnachting, bij het hotel komen en zelfs dan nog onder politiebegeleiding (wel vriendelijk overigens.....).

- Als je naar het toilet moet en je staat op Times Square dan moet je van het plein af via een zijstraat en mag je aan de achterzijde van het plein (t.o.v. de "dropping ball") het weer proberen. Althans als de NYPD het nog niet te druk vindt, anders kun je het vergeten.

- De gevoelstemperatuur van afgelopen nieuwjaar was ongeveer -20 graden. Niet echt fijn om vanaf 13.00 uur te wachten in de vrieskou, zonder alcohol (mag niet).

- Wij hebben zelf een kaartje gekocht voor het feestje in het Hard-Rock Café (niet gooedkoop overigens, maar ja hoe vaak doe je dat!?). Onder de "dropping ball" elkaar gelukkig nieuwjaar wensen heeft toch wel wat, ook al mag je niet naar buiten om het "live" te zien (wel op groot scherm). Voordeel is ook dat je wat langer doorgaat. Als het eenmaal 24.00 uur is geweest stroomt het plein leeg en begint men aan de schoonmaak. Toen wij vorig jaar om 02.00 uur naar buiten kwamen was het gehele plein leeg en waren schoonmaakploegen bezig de (aanzienlijke) zooi op te ruimen (was wel een gezellig sfeertje met de NYPD).

Veel plezier,

Corné
#2 - 18-11-2009, 15:28 uur

USofA

Hallo Adriana,

Wij zijn dit volgend jaar van plan.
Wil daarom ook graag je bevindingen lezen :D

Groetjes,

Michael
#3 - 20-11-2009, 09:49 uur

GoingtoCalifornie

Hi Michael,

Wat leuk!! Als ik terug ben krijg je mijn verslag =)  :)

Groetjes,

#4 - 20-11-2009, 09:55 uur

USofA

Ik kijk er naar uit ;)
#5 - 30-11-2009, 12:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15