Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York Boston en één natuurpark maar welk

Discussie gestart

family

Hoi,

Vorig jaar gingen we voor het eerst naar Amerika, en trokken door het Westen (SF, Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon, LA, SD) een prachtige mix van natuur en steden we deden er een kleine maand over.

Nu hebben we de Amerikaanse smaak te pakken!

Volgend jaar plannen we een reis naar New York in de grote vakantie. We dachten aan een tijdsduur van 14 dagen.
Nu we daar toch zijn willen we nog een stad meepakken we dachten aan Boston, omdat dit ook aan de kust ligt, leek het ons wel leuk en omdat we walvissen willen zien.
Graag willen we dan nog één natuurpark bezoeken, watervallen, wilde dieren...
Niagara watervallen lijkt ons niet te overtuigen, leek ons te druk, vorig jaar zagen we in Yosemite prachtige watervallen (na een sneeuwrijke winter) we vrezen dat de Niagara watervallen gaan tegenvallen, na zo 'n prachtige Yosemite natuur.

gezin van 5, 3 kids 10, 14 en 16 jaar

Planning,
New York 5 of 6 nachten?
Cape God 1 nacht
Boston? of andere stad of andere bezienswaardigheid?
Natuurpark?

Alle tips welkom,
groetjes,
family

#1 - 05-06-2012, 09:21 uur
« Laatst bewerkt op: 05-06-2012, 09:22 uur door family »

Hans B

De waterval in Yosemite is inderdaad erg mooi, zo hoog vanaf die berg af.
Maar ook Niagara is erg imposant, zeker als je de boottocht neemt (Maid of the Mist) en onderaan de waterval (Cave of the Winds) gaat staan. s' Avonds is het een must om langs de boulevard aan de Canadese zijde te wandelen. De watervallen staan dan in het licht van de schijnwerpers. Een volle dag is het zeker waard.
#2 - 05-06-2012, 16:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Ik vind Yosemite en Niagara ook niet echt met elkaar te vergelijken. Maar toeristisch is het wel ja, maar in Yosemite kun je ook over de mensen struikelen.

Boston moet je zeker doen, minstens 2 nachten, 3 dagen. Misschien kun je het ook nog combineren met Philly en Washington. Mijn vriendin heeft met gezin anderhalf jaar terug zo'n reis gemaakt en zij zijn onderweg van Atlantic City naar New York natuurparken tegengekomen met veel soorten vogels etc. Zij vond het wel mooi, ik vond de foto's wat minder indrukwekkend. Parken met wilde dieren heb je aan de oostkust nou eenmaal niet zo. De enige wilde dieren die ik daar heb gezien was inderdaad de walvissen en verder de wasberen bij de Niagara Falls.

Jammer dat je in de zomervakantie 'moet' want vooral de Indian Summer is erg mooi, maar dan zit je al gauw op mid/eind september. Dan zou je bijvoorbeeld naar Kennebunkport kunnen rijden, prachtige omgeving. Wij hebben dat destijds gedaan in een dagtrip vanuit Boston. We hebben ook de trein genomen naar Rhode Island, maar dat is ook omdat we 'staten' verzamelen  :)
#3 - 05-06-2012, 18:50 uur



Jez

Persoonlijk denk ik dat 14 dagen véél te weinig is voor de oostkant, maar goed.

Je hebt aan de oostkant vooral kleine juweeltjes. Vlakbij Washington ligt Great Falls NP en vlakbij Philly Valley Forge. Het enige echt grote natuurpark is Acadia in Boston. In zuidwestelijk Pennsylvania ligt het Ohiopyle SP, erg mooi en Fallingwater van Frank Lloyd Wright is daar zeker een bezoek waard. Je kunt lekker rondrijden in het glooiende Lancaster County, waar de Amish en Mennonites wonen. Cape Cod is leuk )maar niet goddelijk  ;) ', Cape An idyllischer. Mocht je iets zuidelijker gaan, kun je toeren door het Shenandoah NP en bijv. de Luray Caverns bezoeken. Hou je van cultuur, bezoek je Harvard & Yale. De White Mountains en de Kancamagus Highway in New Hampshire zijn schitterend, net als de Adirondacks in NY State. Daar kun je een trip de Whiteface Mountain op maken en een bezoek brengen aan de North Pole, waar Santa een workshop heeft. Of de Catskills, waar je Woodstock niet mag overslaan. Voor kinderen zijn er diverse leuke bezienswaardigheden, bijvoorbeeld Orange County Choppers in Newburgh, NY, als ze van motoren houden. Of Hershey's Chocolate World in Hershey, PA, als ze van chocola houden. Richting de Niagara Falls kun je via de Fingerlakes rijden, mooi daar. En naast de fantastische steden heb je nog alle charmante kleine dorpjes. North Conway in New Hampshire, New Hope in Pennsylvania, de schattige kustplaatsjes, Woodstock had ik al genoemd, etc.

Dus....
#4 - 05-06-2012, 21:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Persoonlijk denk ik dat 14 dagen véél te weinig is voor de oostkant, maar goed.

Het enige echt grote natuurpark is Acadia in Boston.

I agree, er is gigantisch veel te zien in het noordoosten. Zou er zelf een behoorlijk lange tijd kunnen doorbrengen zonder me te vervelen. Je bedoelt niet Boston maar de staat Maine als je het over Acadia hebt naar ik aanneem? ;)

Gr. Pieter
#5 - 06-06-2012, 03:19 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Je bedoelt niet Boston maar de staat Maine als je het over Acadia hebt naar ik aanneem? ;)

Gr. Pieter

Oeps, inderdaad, dat moet natuurlijk Maine zijn.
#6 - 07-06-2012, 00:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

family

Hoi allemaal,

Al bedankt voor de reacties, al de natuur en steden eens opgezocht en er valt inderdaad veel te beleven!

Ons oorspronkelijk plan was een citytrip New York, maarja nu we toch daar zijn doen we er enkele dagen bij en houden het daarom bewust op 14 dagen.
Wat begon met een citytrip...
We denken dus echt maar aan een extra stad en iets van natuur, om van het Oosten te proeven. We willen ook niet vlug vlug zoveel mogelijk proberen te zien, maar wat genieten. Ik weet niet of Boston en White mountain de juiste combinatie. Of is er 'n stad zuidelijker aan de kust dat je met iets van natuur kan combineren?

Je ziet we zitten dus aan het prille begin van een ontdekking door het Noord Oost Amerika.

Welke reisboeken vinden jullie goed? Van het Westen kan ik er massa's vinden van het Oosten tref ik er minder.

Groetjes,
family
#7 - 07-06-2012, 00:19 uur

Lilo

Hallo,

Op zo'n 2,5u ten noorden van NY zijn de Catskill mountains. Hier is Minnewaska State Park, een mooie wandeling is naar Gertrudes Nose , maar je kan het niet vergelijken met de parken aan de Westkust. Qua dieren zie je aan de oostkust veel eekhoorntjes, hertjes, vogels.
Van daaruit kan je dan naar Boston rijden.


Een heel andere mogelijkheid is het volgende: aantal dagen NY, dan doorrijden naar 2 natuurparken (het 1e is Ricketts Glen State Park: hier zijn heel veel watervallen, en kan je leuke wandelingen doen,  het 2e is Watkins Glen: ook watervallen maar veel kleiner en helemaal anders, maar absoluut heeeeeeeeeeel mooi, en dan naar de Niagara Falls (echt waar SUPER, zal niet teleurstellen na Yosemite!) en dan door naar Toronto (wereldstad).

Lilo
#8 - 31-08-2012, 16:09 uur

thieske

Een behoorlijk stuk zuidelijker richting Washington is ook Shenandoah National Park en de Skyline Drive interessant om te doen. Daar ben je een hele dag zoet mee, je rijdt 120km lang over een heuvelrug met waanzinnig mooie vergezichten. Je hebt daar ook diverse wandelpaden en informatiepunten. Het is wel een dikke 300 mijl vanaf NY. Daarna zou Charlottesville een trekpleister kunnen zijn met de Universiteit van Virginia (aardig wat grote stadions) en Monticello. Daarna is het een rit van drie uur naar Washington.

Wellicht is de zuidelijke tour leuk te combineren met Hersheypark & Gettysburg (plezier & historie | Beslissende slag in de Civil War), dit ligt halverwege op de route van NY naar de Skyline Drive.
Met deze route ben je toch een kleine 6 dagen zoet.

Dag 1 : NY - Hersheypark (Vroeg vertrekken, hopelijk hebben jullie geen jetlag) (overnachten in Gettysburg)
Dag 2 : Gettysburg (dagje het historische slagveld en alle monumenten verkennen) (overnachten)
Dag 3 : Vroeg beginnen aan de Skyline Drive - eindigen in Charlottesville (overnachten)
Dag 4 : s'Ochtends the VU en Monticello bezoeken - doorrijden naar Washington (Arlington bezoeken - Graf JFK, Onbekende soldaat, etc.)
Dag 5 : The mall & Georgetown
Dag 6 : eventueel nog DC (stadiumtour? Nationals Ball Park , Robbert F Kennedy Memorial, Verizon Center)
Dag 7 : terug

Dan zou als de tijd het toe laat altijd nog Philadelphia op het menu kunnen staan. De bakermat van het Amerika zoals we het nu kennen : Liberty bell, Declaration of Independence, Independence Hall (en even op de foto bij Rocky...)

Als alternatief op het verhaal Boston, Niagara Falls, etc.

http://goo.gl/maps/a0YPD
#9 - 09-09-2012, 09:06 uur
« Laatst bewerkt op: 09-09-2012, 09:09 uur door thieske »
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

family

Hoi allen,

Ondertussen besloten welke natuurparken het zal worden.
We gaan na New york naar de Niagara watervallen. En op de weg naar Boston overnachten we 2 nachten in Adirondacks park.

We zien dat je er al vlug 5 tot 6 uur over doet om van Niagara naar Adirondacks te rijden. Welke bezienswaardigheden van Niagara naar Adirondacks zijn boeiend of mooi om mee te pikken?
En in de Adirondacks, is Lake Placid de moeite of zijn andere lakes in de Adirondacks vergelijkbaar. In Lake Placid heb je natuurlijk het Olympisch dorp. Maar voor de rest?
Kano varen of raften of wandeling lijkt ons wel leuk, we hebben één volle dag in de Adirondakcs.

Nadien denken we de kortste weg richting Boston te nemen, en wat er op deze route ligt eventueel te bezoeken.


Alle tips en info welkom, we hebben in Niagara en Adirondacks nog geen hotel vastliggen. Maar willen dit voor ons gezin nu wel gaan doen.

Alvast bedankt! ;)

Groetjes,
family

#10 - 27-11-2012, 09:51 uur
« Laatst bewerkt op: 27-11-2012, 09:57 uur door family »

Hans B

In 5 of 6 uur van New York (Manhattan) naar de Niagara Falls is wel erg optimistisch.
Mijn route planner geeft 7½ uur kale rijtijd aan (Interstate 80, 380 en 90).
Als je er de tijd voor hebt:
Van Ithaca naar Seneca Falls langs Lake Cayuga (NY-89) is aangegeven als scenic drive.
#11 - 27-11-2012, 18:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Wij hebben in oktober 2 weken rondgereden in het noordoosten, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Ik vond in onze route de Niagara Falls wel wat ver, ik zou dat met weinig tijd eigenlijk niet aanraden. De kust en de kleine stateparks zijn leuker denk ik, zoals de al genoemde Ricketts Glen en Watkins Glen.

Wij hadden een erg korte voorbereiding, maar qua reisboeken hebben we veel gehad aan onze National Geographic Guide to the Stateparks. of the United Sates.

Marianne
#12 - 27-11-2012, 22:59 uur

Jez

Ik zou ook wat langer de tijd nemen en dan een route via de Catskills en de Fingerlakes (Ithaca) kiezen.
#13 - 28-11-2012, 00:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

family

Hallo,

Die 5-6u rijden bedoelde (schreef) ik wel  ;), van Niagara naar Adirondacks.

Wij hadden van New York naar Niagara rekening gehouden met zeker 8 u rijden.
We willen dan extra vroeg opstaan om, en één bezienswaardigheid, stukje natuur onderweg meepikken.

We hebben vol  belangstelling het verslag van Marianne gelezen en Ricketts Glen sprak ons wel aan.
Tegen de avond in Niagara toekomen en de dag erna volle dag voor de Niagara watervallen.

En dan onderweg naar Boston tussenstop maken waar we 2 nachten voor uittrekken.
Jullie schreven Finger Lakes, is dit boeiender dan Adirondacks? Adirondacks had onze voorkeur omdat het al een stuk verder naar Boston ligt. En omdat men daar ook elanden kan spotten (als men geluk heeft).

We beginnen met 1 week NY en eindigen met 4 dagen Boston.
Dus suggesties van NY naar Niagara,
en Niagara naar Boston.

Alvast bedankt,
groetjes,
Family

#14 - 28-11-2012, 23:10 uur

Jez

Tegen de avond in Niagara toekomen en de dag erna volle dag voor de Niagara watervallen.
Een volle dag is wellicht teveel. Tenzij je een tocht met de Maid of the Mist gaat maken (aanrader!) en nog flink wilt shoppen; in Buffalo zit een erg grote premium Outlet.

Citaat
En omdat men daar ook elanden kan spotten (als men geluk heeft).
Doe geen moeite, die bestaan niet  ;D Wij hebben net ruim 4.000 km door Alaska gereisd, en wel 1 (één) elanden gezien.... Wij denken dan ook dat die nep was. Ooit rondgereisd op Newfoundland, waar het de moord stikt van die beesten. Zeggen ze. Niet één gezien. Wel veel bordjes waar ze op staan.

Je zou ook nog een route via de Catskills en langs de Hudson kunnen overwegen. Wij hebben in 2009 een soortgelijke route gedaan (alleen niet door naar de Niagara Falls, daar waren we in 2005 al eens geweest. Toen waren we ook in de Adirondacks en omstreken. Mocht je in de mood zijn voor meer reisverhalen, heb ik er ook nog een paar.... www.eysbroek.nl
#15 - 28-11-2012, 23:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15