Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New york -Boston

Discussie gestart

Redstone

Wij gaan met 4 personen à 50 jaar vanaf New York een rond reis maken in het oosten van de VS
Wie heeft er suggesties voor de route New York - Boston.
#1 - 29-10-2011, 19:45 uur

thieske

Zijn jullie van plan om met 'eigen' vervoer te gaan of per publiek transport?

Ik vond de omgeving in Connecticut ten zuidoosten van Poughkeepsie fabelachtig mooi. Ik heb een gedeelte van onze route hieronder gelinkt. Wij hadden de navigatie op kortste route naar New Haven ingesteld (Yale University).

Rit door Connecticut
#2 - 30-10-2011, 09:05 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2011, 09:08 uur door thieske »
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Redstone

Hoi Thieske,

Bedankt, ik zal er eens op in zoomen. Wij willen met een huurauto in juni een rondje Oost US maken, waarbij wij ongeveer de volgende route in gedachten hebben:
New York via Cape Cod naar Boston.
Door de White mountains naar het oosten naar Kingston (Canada aan Lake Ontario). Langs Lake Ontario (noord) naar Buffalo en de Niagara Falls, en vervolgens weer naar New York. Totale reis twee weken, waarvan alleen de vliegreis vast ligt. Onze voorkeur gaat uit naar natuur en kleinere plaatsen, met uitzondering van New York, Boston en evt nog een grote stad. Alle tips zijn welkom.
#3 - 30-10-2011, 11:52 uur

thieske

Ik ben in Whitby (CAN) blijven logeren bij familie en zij deden mij de tip van de hand om naar Otanobee Region en dan ten noorden van de de aangrenzende meren te gaan. Daar zou een feeëriek gebied liggen met heel veel wouden, heuvels en water. Wij zijn zelf nog net boven "Caledon" in het piepkleine maar mooie Mono Cliffs Provincial Park geweest, een glooiend gebied met veel bos. Dit ligt allemaal binnen een reisbare afstand van 180km van elkaar. Hebben jullie nog interesse om naar Toronto te gaan of willen jullie aan de noord kant van Lake Ontario vooral natuur zien?
#4 - 03-11-2011, 08:13 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Redstone

Hoi Thieske,
Toevallig vorige week een artikel in de Telegraaf gelezen (vakantiebijlage over VS) over Toronto en dit lijkt mij zondermeer een overnachting waard. In elk geval beter dan een overnachting in Nigara Falls. Met name het stuk vanaf Buffalo terug naar New York hebben wij nog niet echt een beeld van.
#5 - 13-11-2011, 16:44 uur

thieske

Redstone,

Mogelijkheden zijn enorm! Van Buffalo terug naar New York kun je een zeer interessante rit van maken, wil je dat in één dag doen of met een overnachting?
Wij zijn geweest in/bij :
- Seneca Lake
- Watkins Glenn (kunt er naar een kloof kijken, of de racetrack bezoeken)
- Toughannock Falls (De hoogste waterval in de staat New York)
- Buttermilk Falls (Een fijne wandeltocht langs een riviertje met interessante waterval en rotsen)
- Cooperstown (Home of the Baseball hall of fame)
- Catskill Mountains (een natuurpark zo'n 100km ten noorden van New York)
- Orange County Choppers (als je er iets mee hebt...)
- West Point (de Americaanse officiersopleiding)

Indien je er nog dagen aan kunt plakken zijn de Adirondacks met Lake Placid (Hier zijn de Olympische winterspelen van 1932 en 1980 gehouden)  de moeite waard, Lake Champlain  en noem maar op!
Ik heb een Engels talige reisgids die ik je wel kan aanbevelen : Insight Guide, New York State. Is wel alweer redelijk oud dus bepaalde dingen zijn veranderd maar wel zeer uitgebreid.

Voor de rest is die staat zo groot dat ik je adviseer om een boek aan te schaffen.
#6 - 14-11-2011, 08:11 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Tet14

Zitten bezoeken aan NY en Boston ook in die reis?  Dan zijn 2 weken niet erg lang als je al bv 3 dagen in NY en 2 dagen in Boston wil zitten. Cape Cod is een behoorlijke omweg vooral als je helemaal naar P-Town wil en die hoofdweg is niet aantrekkelijk.  De byways wel maar die nemen weer heel wat tijd.
#7 - 14-11-2011, 17:28 uur

Redstone

Helaas moeten we het dit jaar met twee weken doen, en dan is de moeilijkheid het schrappen van plaatsen, maar je kan in twee weken niet alles. Derhalve wille we inderdaad  Cape Cod links laten liggen (geografisch rechts ^-^) en bewaren we Boston waarschijnlijk ook voor een andere keer.
Na New York via de Catskill Mountains,  stukje Canada en via Toronto weer terug. Voor oriëntatie hebben we behalve deze site een reisgids van de ANWB (wereldreisgids Verenigde Staten Oost) en van Capitool New England. Op twee vorige reizen hebben we van dezelfde ANWB serie de gidsen VS Zuidwest resp VS Noordwest gebruikt, en deze waren redelijk compleet en accuraat en kan ik iedereen aanraden.

Bedankt voor de tips en adviezen zover. Nu eerst maar eens verder plannen m.b.v google (-maps) e.d. En de tips op dit forum verder bestuderen. :afro:
#8 - 14-11-2011, 22:01 uur

Tet14

Als je via de Catskills en bv Finger Lakes rijdt kom je niet in New England dus een boek daarvoor lijkt me niet nodig.
#9 - 14-11-2011, 22:06 uur

thieske

Redstone,

Op zich moet het te doen zijn, ik heb eens zitten wroeten met googlemaps. .
Is er een reden om via de Kigston te rijden? Als je dat zou schrappen zou je via de adirondack mountains kunnen rijden.

Dag 1 : vertrek richting het noorden (Troy) langs de Hudson omhoog. Komen julle op behoorlijk veel plaatsen met een prachtig uitzicht over de rivier en de omringende heuvels.

Dag 2 : Berkshires en upper massachussets - via de taconic en mohawk trail richting Boston

Dag 3 : Boston ontdekken

Dag 4 : Boston ontdekken

Dag 5 : Via Portland (even de atlantische kust van Maine bekijken) richting Conway.

Dag 6 : Door de white mountains naar Burlington en daarna door naar Lake Placid

Dag 7 : Lake placid - Adirondack Mountains - overnachting halverwege richting Niagara Falls

Dag 8 : Niagara Falls (overnachten in Buffalo)

Dag 9 : Via de watervallen en finger lakes naar de Catskill Mountains

Dag 10 : Catskill mountains rit + terugkeer NY

Dag 11 : NY

Dag 12 : NY

Dag 13 : NY

Dag 14 : vertrek


http://g.co/maps/gw746

Tenzij ik nu een dag te royaal ben geweest, zou het normaal gesproken wel moeten lukken. Zonder overigens mijn persoonlijke voorkeur aan je op te willen dringen. Denk wel dat je als je Canada weg laat meer te zien krijgt.
#10 - 17-11-2011, 15:35 uur
« Laatst bewerkt op: 17-11-2011, 15:57 uur door thieske »
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Tet14

Wat vind je van de route van Thieske?    Wij hebben heel veel op die route gezien (verschillende bezoeken) en ik kan je verzekeren dat je je niet zult vervelen.  Je moet wel van bossen houden.
#11 - 18-11-2011, 11:49 uur

Redstone

Hoi Tieske,

Bedankt!! Ik was een tijdje niet op het forum geweest en dus vanochtend echt verast.  :). Fijn dat je bij de beschrijving ook de route map hebt gedaan. Ik heb de route vanmiddag ook eens op Google bekeken en inderdaad, veel te zien met minder kilometers. Hoe meer ik inzoom op en lees over bepaalde plaatsen op de route (Adirondack Mountains) hoe meer zin ik er in krijg.

Binnenkort eens met onze reisgenoten om de tafel gaan zitten om de route verder te bespreken maar ik denk dat we veel van dit voorbeeld zullen overnemen.

Groeten en nogmaals bedankt,
Redstone
#12 - 27-11-2011, 15:06 uur

thieske

Hoe jullie de reis ook plannen, ik wens jullie heel veel plezier en moge het land net zo'n goede indruk op jullie achter laten als bij ons.
#13 - 06-12-2011, 21:22 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Monique Huisman



http://g.co/maps/gw746


Ik zou nog 2 variaties willen toevoegen aan deze route, die uit onze route komen:
Upper delaware scenic byway : die loopt van Binghampton- Hanock- Port Jervis

http://www.upperdelawarescenicbyway.org/maps/maps.php

en de 7 lakes drive die door het Harriman statepark loopt

http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Lakes_Drive

Monique Huisman
#14 - 01-03-2012, 09:20 uur

maryde

Nog op zoek naar een overnachtingsadres in Boston dan is B&B on the park, een aanrader, in een veilige buurt en dicht bij de T-line. Parkeermogelijkheid. www.onthepark.net
#15 - 01-03-2012, 19:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15