Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eastern Triangle

Discussie gestart

Cees A

In Amerika bestaan verschillende tollsystemen.   Een paar bekende zijn SunPass in Florida en Fastrak in Californie.
Niet alle Amerikaanse tollsystemen kunnen overweg met tolheffing via kentekenplaatherkenning.
In het noord-oosten van Amerika heeft men het EZ Pass systeem en dat is een van die systemen die NIET werkt met kentekenplaatherkenning.
Als je gebruik wil maken van electronische tolheffing moet je dus om een auto vragen waar een EZ Pass transponder in zit.

Mijn ervaring:
Ik ben zelf ook Hertz klant en ik was 2 jaar geleden in die regio.  Hertz had in 1e instantie een auto klaargezet zonder transponder.
Toen ik zei dat ik graag een auto wilde met transponder werd er in no-time een andere auto voorgereden.
Op de voorruit zat een metalen kastje waarvan je een laatje kon openschuiven en dan kon de transponder contact maken met tolpoortjes.

Verrekening van de tol- en andere kosten ging wel via het bekende Plate Pass administratiesysteem.
Dit kan verwarrend werken want de naam "Plate Pass" suggereert tolheffing via kentekenplaatherkenning.
Goed dus om te weten dat dat in het (noord)oosten van Amerika niet zo is.
Tip: Onder invoering van je huurcontractnummer kun je hier je gespecificeerde factuur inzien/printen: https://bill.platepass.com/receipt/receipt.aspx

Bron: https://platepass.com/how-it-works/
Lees vooral dat stukje onderaan over de regio Mid-Atlantic and Northeastern

Edit:
Op de Dollar site kon ik nergens iets vinden over de administratiekosten die Dollar rekent.
Het feit dat die kosten zo goed verstopt zijn in hun website belooft niet veel goeds vrees ik ...................  ;)
Op de ATS Fleet Service site staat onderaan de pagina nog wel een mooi kaartje waarop je de verschillende tollsystemen kunt zien.
http://atsfleetsolutions.com/solutions/platepass-toll-management/
 

#16 - 26-03-2015, 08:51 uur
« Laatst bewerkt op: 26-03-2015, 10:21 uur door Cees A »

Freddytex

In verband met de kostprijs van hertz en andere zou ik toch even zien naar de website van usa-reisen.de . Tot op heden hebben die mij de beste tarief gegeven ook met hertz
#17 - 26-03-2015, 19:24 uur

Freddytex

In verband met amish county raad ik U aan om in de omgeving van Lancaster te verblijven en de dorpjes bird in hand ,intercours met kitchen kettle village te beoeken.Dit zijn typische plaatsen met amish people maar ook een beetje touristisch opgzvat
#18 - 26-03-2015, 19:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15