Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York, Newark....wat kan ik hier doen

Discussie gestart

Dirc

Zojuist heb ik tickets geboekt naar USA en terug (voor slechts 620e, dus het leek me geen slechte deal).....

Nu komen wij volgens planning om 11:50 aan op Newark en vertrekken we weer om 19:30 richting Phoenix.
Is het verstandig om op het vliegveld te blijven hangen / is hier voldoende te doen, of is het mogelijk in deze tijd andere zaken te doen?
#1 - 13-08-2011, 21:16 uur

Jez

Je bent om een uur of 12 aan de grond, door immigratie, koffers ophalen en weer afgeven, door de douane en je kunt naar buiten. Zeg dat je om half 2 buiten staat. Denk dat je om half 7 wel op het vliegveld terug wilt zijn; neem het ruim met beveiligingstijd erbij en maak er 6 uur van. Dan heb je 4-5 uur om je te vermaken. Met de trein ben je in een half uur op PENN station. Een retourtje kost $25,- pp.
#2 - 13-08-2011, 22:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Ah,

En wat zou ik in deze (beperkte) tijd kunnen doen?
Het zal niet meer dan 1, 2 dingen zijn gezien het feit dat er ook gegeten moet worden.

Ter info: in New York ben ik (nog) 0,0 bekend
#3 - 13-08-2011, 22:22 uur

Jez

Oh jee, en er is zoveel te doen! Eh, als ik 1 ding moet kiezen, zou ik denk ik vanaf Penn de metro pakken naar Rockefeller Center en dan naar de Top of the Rock gaan. Da's een gebouw waar je naar de 103e verdieping (ofzo) kunt. Dan zie je meteen héél New York! Loop een stukje door voor een blik op St. Patrick's Cathedral. Oh, en je kunt overal in NY eten. Terug kun je, als je genoeg tijd hebt, uitstappen op Times Square. Da's een feest van herkenning. Heb je nog steeds tijd+ vlakbij Penn zit Macy´s. Kun je nog even shoppen.
#4 - 13-08-2011, 22:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Klinkt stiekem als een leuk dagje NY
#5 - 13-08-2011, 22:43 uur

Jez

Klinkt stiekem als een leuk dagje NY

 ;) Ik zou het gewoon doen, als je vlot het vliegveld uit bent en vlot bij de trein bent. Dan is het maar een half uurtje naar Manhattan. Je hebt toch geen bagage mee te zeulen. En zit het allemaal tegen, blijf je gewoon op het vliegveld rondlummelen!
#6 - 13-08-2011, 22:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Als je maar 4 of 5 uur hebt, waarvan je ook nog tijd kwijt bent met reizen, dan zou ik dit absoluut niet doen. Blijf lekker op het vliegveld. Met alle drukte en verkeer in NY, wil je het risico lopen om je vlucht te missen?

Verder is NY gigantisch groot en er is zoveel te doen, dat is wel meer dan een paar uurtjes waard. Ook zul je vaak wachttijden tegenkomen... Je wil ff naar het Vrijheidsbeeld; hier moet je wachten op een ferry en dan bij het vrijheidsbeeld duurt het misschien lang voordat je naar boven kunt, zelfde verhaal voor de Rock (weet niet meer hoe lang wij daar ooit hebben moeten wachten). En al die tijd zit je met je hoofd bij dat je je vliegtuig moet halen. Niets mag er mis gaan (je bagage is in het vliegtuig, en missen van een vlucht brengt vrijwel zeker hoge kosten met zich mee).

Dus, plan lekker een keer een vakantie daar en neem de tijd NY te beleven!

Gr. Pieter
#7 - 14-08-2011, 05:26 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dirc

@Pieter79, dat is ook zeker de bedoeling,

het gaat er meer om dat we er nu onverwacht ineens 7-8 uur zijn.
een retourtje times square zou al leuker zijn dan 8 uur op een vliegveld toch?
#8 - 14-08-2011, 11:54 uur

Dirc

Is het trouwens niet zo (begreep ik van een vriend) dat je het vliegveld niet af mag?
#9 - 16-08-2011, 21:01 uur

Jez

Is het trouwens niet zo (begreep ik van een vriend) dat je het vliegveld niet af mag?

Nee hoor, dat mag gewoon. Je bent immers door de douane gegaan. Wij deden dit altijd, aangezien we rookten en dit op bijna geen enkel vliegveld meer mag. Als je weer het vliegveld op wilt, moet je weer door de beveiliging.
#10 - 16-08-2011, 22:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Dus dan zou het zijn:

-11:50 aankomst. Met evt. uitloop en koffers door douane is het 13:00
-19:30 vertrek, dus 1,5 uur vt voren aanwezig, das 18:00

13:00 metro naar times sq. is 14:00 aankomst
17:00 max metro terug

Dus dan hebben we ongeveer 14:00-17:00 = 3 uur op en rond times sq. als we willen.
Wellicht een uurtje eraf voor lunch.
#11 - 17-08-2011, 08:16 uur

Hans B

Overbodig misschien, maar je moet wel zorgen dat je je paspoort en ticket bij je hebt voor als je terugkomt en het vliegtuig weer in wilt.
#12 - 17-08-2011, 15:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Die conclusie had ik inderdaad ook al getrokken :D
#13 - 17-08-2011, 15:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15