Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York retour 1 week

Discussie gestart

Steson

Hallo!

Omdat we onze United Miles moesten opmaken, hebben we hiervoor een retourticket gekocht naar NY. We zijn er tussen 17 april en 24 april.
Wij hebben Manhatten al gezien, dus pakken we meteen de auto op en rijden we de stad uit.
Op ons wensenlijstje:
Washington DC
NF
mooie natuur

Ik heb al tips gelezen als Watkins Glenn en Catskill Mountains.

Wie kan mij een beetje helpen met kennis over de oostkant van de USA?
We hebben dus 7 nachten, waarvan we wel een nachtje bij NF willen blijven en van daaruit een stukje Canada in.
#1 - 10-01-2015, 15:13 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Ik zou in april vanaf NY eerder in zuidelijke richting rijden, waar de kans op beter weer groter is, dan naar het noorden.
Heb je dit bericht gelezen:  http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/washington-en-omgeving/msg134476/#msg134476
In dit bericht worden korte routes vanuit Washington besproken, maar misschien heb jij ook wel iets aan de route die onderaan staat.

Vanaf NY zit je immers in 2½ uur in Lancaster (Amish) en dan zou je via Gettysburg naar Washington kunnen rijden.
Van daaruit kun je via Philadelhia terug naar NY.
Ik denk dat hiermee je week goed gevuld is
#2 - 10-01-2015, 16:05 uur

Steson

Ik las ook op ontdek-Amerika dat Watkins Glenn pas midden mei open gaat. Dan is de keuze snel gemaakt en gaan we richting het zuiden!
Heb al veel zo her en der voorbij zien komen wat ik graag in Washington wil zien en het Shenandoa NP lijkt me ook erg mooi!

In september staat er een grote rondreis door het noord-westen van de USA op het programma, dus heeft de natuur in dit weekje niet de hoogste prio....
#3 - 10-01-2015, 16:47 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

In september staat er een grote rondreis door het noord-westen van de USA op het programma, dus heeft de natuur in dit weekje niet de hoogste prio....
Als je voor de bladverkleuring gaat, ga niet te vroeg.
In 2013 was de eerste week oktober onze laatste week.
We reden toen van de kust New Brunswick naar Syracuse.
De blaadjes waren toen in de verkleuring, maar nog niet op z'n top.
#4 - 10-01-2015, 19:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Ik denk dat Steson omgeving California en hoger bedoelt; Syracuse ligt volgens mij in het noord oosten, niet noordwesten. ....  ;)
#5 - 10-01-2015, 19:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Steson

Voorlopige route.....
Wij schrikken niet van een lange reisdag.

New York - Washington DC
Washington DC
Washington DC - Shenandoah - ?
? - Niagara Falls (CAN)
Niagara Falls (CAN) - Ithaca
Ithaca - NY

Ik zoek dus nog een mooie plaats tussen Shenandoah en NF om te overnachten.
#6 - 10-01-2015, 22:42 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Een mooie route van Shenandoah naar de NF is via Ohiopyle State park in Pennsylvania. Daar bevind zich oa het gebouw Fallingwater, het beroemdste ontwerp van architect Frank Lloyd Wright. En het is een erg mooie omgeving, prima om te overnachten.

In Shenandoah hebben wij ooit een tour gemaakt in de Luray Caverns. Was erg leuk.
#7 - 11-01-2015, 11:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cees A

Steson schrijft: Wij schrikken niet van een lange reisdag.
Da's maar goed ook, want in deze route zitten veel kilometers. 
Ik zou de route compacter houden.
In en rondom NY en Washington is genoeg te vinden (ook natuur) om je week te vullen.
Niagara Falls loopt niet weg, die bezoek je een keer als je, bij een volgende reis, in de buurt bent.




#8 - 11-01-2015, 12:29 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2015, 21:28 uur door Cees A »

Steson

Hahah Cees!

Ik begrijp je reactie, maar dan heb je hetgeen niet goed gelezen wat ik er al had neergezet.
In september staat een grote reis op het programma naar Seattle - LA - Hawaii.... Daar zien we genoeg natuur. Dus voor dit weekje maakt het niet uit.

En daarbij was ik dus niet van plan om vanaf Shenandoah meteen door te rijden naar de Falls en ook terug naar New York staat er toch echt een overnachting gepland, zoals ik al in mijn route had weergegeven. Al staat er in veel voorgeschreven routes van Amerika-kenners (zoals bv Jan Doets) wel 1 rijdag van New York naar de Falls, dus zo gek is dat toch niet.
De Falls zijn bewust opgenomen in de route, want om onder andere die reden hebben we de tickets naar New York gekocht. Het staat op het lijstje van manlief!

Wij houden van autorijden, zien veel onderweg en doen wel eens bliksembezoekjes (voor als we er toch zijn). Mijn routes die ik al heb gereden waren precies goed om alles te zien en voor ons ook lang zat.

Jez, ik ga die route eens kijken! Thx voor de tip!  :afro:
#9 - 11-01-2015, 13:10 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2015, 13:13 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Jij verwart "overal geweest zijn" met "veel gezien hebben".  Natuurlijk zie je "veel" vanachter een autoruit. Je mist echter nog veel meer.
Je hoeft echt niet iedere wandeling in een park of plaats gedaan te hebben en niet iedere grasspriet te kennen, maar wat meer tijd om er iets te ondernemen lijkt me niet verkeerd.


#10 - 11-01-2015, 14:51 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2015, 21:40 uur door Cees A »

Steson

Heb gedacht om Shenandoah te laten gaan en Lancaster in te plannen.
Komt ie er dus zo uit te zien:

17-4 NY - Lancaster
18-4 Lancaster - Washington
19-4 Washington
20-4 Washington - (in te vullen)
21-4 (in te vullen - Niagara Falls
22-4 Niagara Falls - Ithaca
23-4 Ithaca - NY

Hoogtepunten zitten er in. Voor een ongepland spontaan weekje weg zal het hopelijk een leuke invulling zijn.
#11 - 11-01-2015, 15:17 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2015, 15:20 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Ook op deze route zou je via Ohiopyle kunnen rijden. Misschien eerst langs Gettysburg?
#12 - 11-01-2015, 16:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Steson

Zeker langs Gettysburg Jez.... Ik heb alleen de overnachtingsplaatsen erin gezet.
Heb al gekeken bij Ohiopyle, maar waar is dan een leuk hotelletje? In dat plaatsje zelf staat er maar 1?
#13 - 11-01-2015, 20:48 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Hmm, dat weet ik niet; als fan van Frank Lloyd Wright ging ik voor Fallingwater; wij zijn daarna verder gereden en hebben elders overnacht. Ik weet niet op welke afstand het zich van je vertrekpunt ligt; anders iets on the route?
#14 - 11-01-2015, 23:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Steson

Ik heb State College gekozen als tussenstop tussen Washington en Niagara Falls.
Keuze genoeg, dus heb mn favoriete lokatie maar gekozen: tussen de Crackerbarrel en Outback Steakhouse in!  ;D
#15 - 13-01-2015, 18:43 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15