Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Noordoosten en......... Ijsland

Discussie gestart

Jez

Jawel, ik ben alweer druk aan het plannen voor onze volgende reis!
In september willen we naar New York, met een stopover op Ijsland.
Ik heb daarvoor het volgende bedacht, en ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Met Icelandair naar Ijsland, daar 4 nachten verblijven.
Doorvliegen naar NY en hier 3 nachten blijven.
In NY de Amtrak pakken, naar Pittsburgh, Pennsylvania. Hier overnachten.
In Pittsburgh een auto huren (via Auto Europe? Iemand al ervaringen?) en door Ohio
en West Virginia trekken. Eerste stop is in de omgeving van Parkersburg en we rijden daar
via het Wayne National Forest naartoe. Dan naar Cumberland, Maryland en vanuit daar 2
dagen trips maken door a) Pennsylvania -> naar Fallingwater, om een huis van Frank Lloyd
Wright te bekijken en door het Ohiopyle State Park, en b) door West-Virginia, langs Black
Water Falls, Canaan Valley en Seneca Rocks.
Na 3 nachten in Cuberland rijden we naar Fairfax, Virginia, om een paar dagen met nichtlief
door te brengen. Dan naar Pennsylvania, door Amish Country (om Lancaster heen) en een
paar dagen bij tantelief in North Wales doorbrengen. In Philadelphia leveren we de huurauto
in en pakken de Amtrak naar New York, vanwaar we 's avonds terugvliegen naar huis.

Ik zi te denken om deze x de overnachtingen vooraf te boeken, en wil dat bij Super 8 doen.
Deze keten is ons altijd goed bevallen, en misschien kan ik een leuke prijs bedingen als ik
8 nachten bij ze boek?

What do y'all think?
#1 - 26-02-2006, 14:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Ziet er goed uit, alles erop en eraan zo te zien (zelfs Ijsland!).

Als je een goede deal kunt sluiten dan zou je wel alles vooraf kunnen boeken, zeker in NYC bijv. Toch zou ik niet alles vooraf boeken omdat je toch vrij veel gaat rijden/reizen en je nooit weet wat je tegenkomt of waar je wat langer wilt blijven.

B-man
#2 - 26-02-2006, 15:04 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

PetraVS

Grappig, ik kom net terug van skien in Canaan Valley.  Het is daar werkelijk prachtig!  Seneca Rocks is wel interessant (ik heb er een foto van gemaakt), maar om er nou voor om te rijden?  Wel zijn er interessante grotten, de Smoke Hole Caverns in dat gebied en prachtige natuur met mooie riviertjes, watervallen en natuurlijk bergen.
#3 - 26-02-2006, 23:50 uur

Jez

Hee Petra,

Blij te horen dat het daar mooi is. Seneca Rocks ligt op de route die ik zou willen nemen. Vanuit Cumberland naar Blackwater Falls, dan naar Canaan Valley en terug naar Cumberland via Seneca Rocks en Springfield. Ik rij nou eenmaal graag rondjes  ;) Dit heet geloof ik de Canaan Valley Byway. Ken je dat toevallig?
#4 - 27-02-2006, 00:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Die naam heb ik niet echt gezien, maar de meeste "scenic" routes heten "byway", hier in Virginia staat er wel een speciaal bordje voor, maar die heb ik in West Virginia niet gezien.  Het verslagje van ons weekend staat met foto's op mijn blog.  West Virginia is echt prachtig, je zult er geen spijt van hebben!
#5 - 27-02-2006, 15:03 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2006, 15:04 uur door PetraVS »

B-man

West Virginia is echt prachtig, je zult er geen spijt van hebben!

Ik moet PetraVS gelijk geven, zeer mooie staat! Ik heb was zeer onder de indruk.

B-man
#6 - 27-02-2006, 15:33 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez

We gaan het zien!

Oh ja, B-man, normaal zijn wij ook van op de bonnefooi gaan, maar een aantal dingen zullen al vaststaan (bezoek familie en NY) en voor de stukken ertussen heb ik voor korte routes gekozen (max. 180 miles per dag). Vandaar dat ik deze x er wel over zit te denken om vooraf te boeken. Ga van de week eens een email sturen, kijken of ze een leuk aanbod willen doen!
#7 - 27-02-2006, 19:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

coulthard

Als je toch door Amish country heen gaat zou ik ook Gettysburg bezoeken, tenminste als je een beetje geinterreerd bent in de Civil War; was erg indrukwekkend.
#8 - 28-02-2006, 13:30 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Jez

Ik zal het tzt aan nichtlief voorleggen; lijkt me het handigst om dat dan vanuit Fairfax te bezoeken. (de route van Fairfax door Amish County naar North Wales geeft daar geen tijd voor). Thanks!
#9 - 28-02-2006, 13:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Mocht je Gettysburg willen bezoeken, probeer het dan in een weekend te plannen. Grote kans dat je dan Civil War re-enactors tegenkomt die delen van de slagen of kampleven naspelen. Zij kunnen je ook heel veel vertellen over die periode en ook vaak dingen die je in een museum niet hoort. Zo hebben wij 6 jaar geleden in de hitte staan luisteren naar een chirurgijn die vrolijk de verschillende amputatietechnieken aan het uitleggen was.
#10 - 28-02-2006, 14:15 uur

Jez

Da's toevallig, want dat zal dan inderdaad in het weekend zijn! Thanks, Mrjn  ;)
#11 - 28-02-2006, 14:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Misschien heb je iets aan deze website: http://www.civilwar-va.com/events/09-06.html  Civil war re-enactments zijn inderdaad heel interessant en in Virginia is ook ontzettend veel civil war history, dus misschien hoef je er niet helemaal voor naar Gettysburg (hoewel dat wel heel interessant is).
#12 - 28-02-2006, 15:03 uur

Jez

Ik zal mijn reisgenoten eens polsen, of ze dit leuk vinden!
#13 - 28-02-2006, 15:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Zijn er naast Amtrak (en de auto) nog andere mogelijkheden om van Philadelphia naar NY te komen?
Ik vind nl een kaartje Philly-NY relatief duur; net zo duur als van NY naar Pittsburg alleen is dat ca. 7,5 uur langer reizen.

Of zou het meevallen, om een huurauto in NY weer in te leveren?
#14 - 06-03-2006, 11:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Geen idee
#15 - 06-03-2006, 11:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15