Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Noordoosten met een 3 jarig jongetje Boston of DC?

Discussie gestart

chocovla

Een vraag met een twist so to speak. Volgend jaar mei zouden we graag met ons dan bijna 3 jarig zoontje naar het noordoosten trekken. De eerste, of laatste, week zullen we verblijven bij familie in New Jersey en daarvandaan NY "doen." Wat we naast die week graag zouden willen doen is zo'n 1,5 week rondtoeren met de auto. In eerste aanleg had ik het idee om via de kust langs West Point, Cape Cod, Plymouth naar Boston te rijden. Voordeel hiervan is dat je in principe niet teveel superlange autoritten maakt met de kleine man en naast de twee grote steden ook nog natuur meepikt en zelfs wat strand wat voor een kleine jongetje op zich een leuke trip zou moeten zijn.

Aan de andere kant zat ik ook met een scheef oog te kijken naar een zuidelijke route. De familie woont in Monmounth County (voor mij als Springsteen fan natuurlijk al genoeg te zien  cheer ) wat op zich mooi voorgesorteerd lijkt voor de riching DC. Zat dan te denken om richting DC te reizen voor de vele musea en daarna nog door te rijden richting Shenandoah/Blue Ridge Parkway aangezien dit mij qua natuur erg aanspreekt. Verder kunnen we dan nog wat kleine wandelingen maken in de natuur. Zit me alleen even af te vragen wat een "logische" route is in deze streek om te rijden en weer uit te komen in DC zodat we daarvandaan terug kunnen vliegen naar Amsterdam/Dusseldorf en wat daarnaast niet teveel autouren gaat opleveren, én ook nog eens leuk kan zijn voor een relatief jong mannetje. En wat zou eventueel in de buurt te doen zijn wat ook leuk is voor kinderen van deze leeftijd.

Kortom flink wat eisen, maar hopelijk haalbaar. Eventuele ervaringen van mensen met peuters in deze streek zijn ook erg welkom.
#1 - 30-11-2015, 09:47 uur



Cees A

Voor een (zuidelijke) route langs Washington, Shenandoah, Williamsburg en Richmond zou je wat tips kunnen halen uit onderstaand topic.
Linkje: ----> http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/washington-en-omgeving/msg134476/#msg134476

Als je een pretparkliefhebber bent, bij Williamsburg is een Busch Garden: http://seaworldparks.com/en/buschgardens-williamsburg/
En een waterpark: http://watercountryusa.com/en/williamsburg/
#2 - 30-11-2015, 10:35 uur

chocovla

Voor een (zuidelijke) route langs Washington, Shenandoah, Williamsburg en Richmond zou je wat tips kunnen halen uit onderstaand topic.
Linkje: ----> http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/washington-en-omgeving/msg134476/#msg134476

Als je een pretparkliefhebber bent, bij Williamsburg is een Busch Garden: http://seaworldparks.com/en/buschgardens-williamsburg/
En een waterpark: http://watercountryusa.com/en/williamsburg/

Thanks! Zal sowieso de south sectie doorspitten. Zat zo met NY/Boston in mijn hoofd dat voor de zuidelijke route euh south beter was om te zoeken. :)
#3 - 30-11-2015, 11:09 uur



weegbree

als je voor de boston versie gaat en kind vriendelijke acco's tegen komt houd ik me aanbevolen voor info.
wij gaan deze zomer met een 2,5 jarig meisje en 1 jarig jongetje.
zitten aan de kust bij boston te denken!
#4 - 11-12-2015, 11:29 uur

chocovla

als je voor de boston versie gaat en kind vriendelijke acco's tegen komt houd ik me aanbevolen voor info.
wij gaan deze zomer met een 2,5 jarig meisje en 1 jarig jongetje.
zitten aan de kust bij boston te denken!

We hebben er voor gekozen toch voor de Boston variant te gaan. We gaan eind mei/begin juni dus we hopen op een beetje leuk weer. Na het weekje NJ/NY heb ik op het moment het volgende op de rol staan:

Dag 8 rijden Holmdel- West Point (Hudson Valley, Vanderbilt Mansion, Bear Mountain State Park, Harriman State Park) (NY-West Point is zo'n 100km)
Dag 9 uitstapjes West Point? Zie State Parks of Vanderbilt Mansion
Dag 10 West Point-Mystic  West Point-Mystic is zo'n 240km)
Dag 11 Mystic Aquarium of reizen naar Cape Cod
Dag 12 Rijden Cape Cod (2 uur)
Dag 13 Cape Cod/Martha's Vineyard/Walvissen
Dag 14 Cape Cod/Martha's Vineyard/Walvissen
Dag 15 Reizen Cape Cod/Martha's Vineyard-Boston zo'n 150km
Dag 16 Boston
Dag 17 Boston
Dag 18 Terugvlucht

Heb nog niet helemaal voor ogen of we écht gaan overnachten op Martha's Vineyard of bijvoorbeeld voor Fallmouth gaan. Eventueel leuk dagje strand als het weer meewerkt of een fietstochtje.

Voor zowel Boston als NY hebben we iig ook al wat zitten scouten naar leuke playgrounds om de kleine af en toe eens flink "uit" te laten. De accommodaties zelf ben ik nog niet ingedoken. Vrees dat het aan de kust rond die tijd iig niet goedkoop zal worden, maar dat mag de pret niet drukken.  Als iemand nog leuke kindvriendelijke tips heeft om te doen in bovenstaand schema houd ik me ook weer aanbevolen.
#5 - 14-12-2015, 13:32 uur



chocovla

Ondertussen zijn de vluchten, autohuur en hotel in Boston  geboekt, met dank aan de tips die ik vond op het forum.  Waarvoor dank! Heb toch nog wat vraagje we zijn van plan om 4 dagen door te brengen in Cape Cod. Vraag me alleen of wat de voorkeuren van forumleden zijn qua plaatsje. Bijvoorbeeld helemaal op de punt bij Provincetown, of bijvoorbeeld Hyannis omdat je dan direct goed "ligt" voor whale watching en het veer naar Martha's Vineyard. Speaking of the whales, iemand ook enig idee welke van de aanbieders de beste reputatie heeft? Moet ik dit ook ruim van te voren boeken of kan dit wat korter van te voren of zelfs op de dag zelf?

Daarnaast willen we nog zo'n drie dagen verblijven rondom de Hudson Valley area. Zaten in eerste instantie te denken aan het gebied rondom Highland Falls en dan bijvoorbeeld Bear Mountain National Park bezoeken. Het valt me alleen op dat ik in die regio erg weinig huisje te huur aangeboden zie en veel meer in het meer noordelijk gelegen gebied van de Hudson Valley. Is dit doordat dit gebied meer bevolkt is? Of is dit juist een "mooier" gebied om te verblijven. Voorkeur gaat voor ons uit naar een rustig gebied met flink wat bos.
#6 - 04-01-2016, 10:09 uur



jetusa

Het gebied rondom Bear Mountain State park wordt vooral gezien als dagtochtje vanuit NYC/New Jersey area, ik denk dat je daarom veel minder aanbod vind van cabins/vakantie woningen.
In de Catskills en rondom Hunter Mountain, net iets noord-westelijker gelegen zul je veel meer aanbod vinden. Dit is zo'n 2-3 uur rijden uit de stad en veel mensen hebben daar weekendhuizen. Een prachtig gebied, veel bos, veel wandelingen. En alsnog vlakbij de Hudson Valley, met bekende plaatsjes als Rhinebeck, Poughkeepsie.

Ken je deze sites: VRBO, Rentalo, Flipkey? Dit zijn gerenommeerde sites waar huiseigenaren hun vakantie woning kunnen adverteren. Je huurt dan direct van de eigenaar. Dit zijn de voorlopers van de nu zo populaire airbnb.
Zoeken via google op accommodation gevolgd door de plaatsnaam of het gebied levert vaak ook goede hits. Of zoek via tourism gevolgd door de plaatsnaam of gebied. Ook wordt in Amerika/Canada via de Kamer van koophandel dit soort accommodaties bijgehouden/gepubliceerd. Zoek daarvoor op chamber of commerce gevolgd door plaatsnaam of gebied.

We zaten ooit een aantal dagen in Hyannis in een vakantiehuisje. Vond ik een prima centrale ligging.
Aan het strand richting/bij Provincetown is ook mooi en leuk met kleine kids.

Whale whatchen deden wij vanuit Provincetown, geen idee meer van de naam.
#7 - 04-01-2016, 15:48 uur

chocovla

Dat zou een hoop verklaren denk ik. Eens kijien of we dan richting de Catskills gaan. Betekent alleen ook langer reizen naar Cape Cod en richting de Catskills maar als het de moeite waard is moet het kunnen.

VRBO kende ik al via het forum, Rentalo en Flipkey nog niet, zal daar ook nog even gaan kijken, bedankt! Zag sommige huisjes trouwens ook bij AirBNB voorbij komen, alleen lag de prijs dan structureel 99 dollar hoger, veroorzaakt door de AirBNB fee.
#8 - 05-01-2016, 11:51 uur



chocovla

Uiteindelijk toch maar richting de Catskills. Het betekent vanuit Holmdel een wat langere autoreis, maar qua reisduur maakt het niet zoveel uit richting Cape Cod. Eens kijken of bijvoorbeeld rondom Woodstock wat leuks kan worden gevonden.

Op Cape Cod neigen we voorzichtig richting Brewster, Wellfleet en Chatham ivm de verwachte drukte in het middengebied rond Hyannis. Iemand hier toevallig ervaring mee in de periode begin juni? Begreep dat vooral eind juni tot aan Labor day flink druk zou zijn, maar we zitten met begin juni misschien niet op de grens.
#9 - 10-01-2016, 13:41 uur



NMP

Dit is ook wel leuk om te bezoeken. Ik ben hier een jaar of 35 geleden geweest, stukje geschiedenis.

The Kennedy Compound consists of three houses on six acres (24,000 m²) of waterfront property on Cape Cod along Nantucket Sound in Hyannis Port.

Senator Edward M. Kennedy drove a car off Dike Bridge on Chappaquiddick Island, and Mary Jo Kopechne, who was in the car with him, was killed.


 - See more at: https://www.capecodtoday.com/article/2015/07/18/2336-July-18-1969-Ted-Kennedy-crashes-Chappaquiddick#sthash.A9wHCCaa.dpuf
#10 - 10-01-2016, 20:49 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

chocovla

Ennnnn het zit er al weer op. Na de trip vanuit New Jersey zijn we naar de Catskills getogen.  Bezoekjes gebracht aan Phoenicia en Hunter Mountain en voor de kleine met het warme weer een middagje doorgebracht in het openbare zwembad van Olivebridge. Eigenlijk mocht je daar alleen als local in maar het de badmeester zag geen probleem in het uitgestorven zwembad (dag na Memorial Day)

Cape Cod was ook prima te doen met de het mannetje. Fietsen (karretje achter mijn fiets) en het strand vond hij geweldig. Whalewatch vond hij weer niet boeiend gek genoeg.

De grote steden was hier en daar wel aanpassen. Museum of Natural History kon meneer niet bekoren, dus in de hitte Central Park maar in gegaan. In Boston hebben we de tours wat afgewisseld met bezoekjes aan de her en der verspreide playgrounds. Ook de Ducktour in Boston vond meneer geweldig. Kortom allemaal meegevallen met natuurlijk hier en daar wat peuter "episodes" maar die zou je ook hebben als we hem hadden meegenomen voor een fietstocht door Drenthe. Belangrijkste les was voor ons het managen van de verwachtingen in de steden. Voorzichtig in het vliegtuig al weer wat gefantaseerd over een Deep South reis volgend jaar  :D
#11 - 13-06-2016, 14:10 uur



jetusa

Ik ben een tijd niet actief geweest hier op het forum, maar nu dus even weer wel. Leuk om je terugkoppeling te lezen en dat het prima te doen was met de kleine.
Het is inderdaad wat aanpassen met kinderen (of ze nu klein of puber zijn, het blijft aanpassen, haha), maar prima te doen. Wij hebben heel in het begin een keer "de fout" gemaakt om iets te boeken wat in de bladen stond als "zo leuk voor de kinderen".......
Prima dat het leuk zou zijn voor de kinderen, maar het was "zo niet leuk voor de ouders" dat we vanaf toen gedaan hebben wat wij leuk vonden, weliswaar met wat aanpassingen, en de leus "als mijn kinderen het naar hun zin hebben, dan heb ik het naar mijn zin" om te draaien in "als wij het naar ons zin hebben, hebben de kinderen het ook naar hun zin". En volgens mij heeft het gewerkt! De oudste (17) is onlangs op interrail geweest met vriendinnen terwijl Cherso, Albu of Mallorca de 'norm' is voor je examenreis, maar wil ook nog heel graag met pa en ma mee!
#12 - 13-07-2016, 12:59 uur

chocovla

Ik ben een tijd niet actief geweest hier op het forum, maar nu dus even weer wel. Leuk om je terugkoppeling te lezen en dat het prima te doen was met de kleine.
Het is inderdaad wat aanpassen met kinderen (of ze nu klein of puber zijn, het blijft aanpassen, haha), maar prima te doen. Wij hebben heel in het begin een keer "de fout" gemaakt om iets te boeken wat in de bladen stond als "zo leuk voor de kinderen".......
Prima dat het leuk zou zijn voor de kinderen, maar het was "zo niet leuk voor de ouders" dat we vanaf toen gedaan hebben wat wij leuk vonden, weliswaar met wat aanpassingen, en de leus "als mijn kinderen het naar hun zin hebben, dan heb ik het naar mijn zin" om te draaien in "als wij het naar ons zin hebben, hebben de kinderen het ook naar hun zin". En volgens mij heeft het gewerkt! De oudste (17) is onlangs op interrail geweest met vriendinnen terwijl Cherso, Albu of Mallorca de 'norm' is voor je examenreis, maar wil ook nog heel graag met pa en ma mee!

Dat was voor ons ook de hoofdreden om de VS trip door te zetten. Kreeg vanuit verschillende hoeken te horen, ja maar is een strandvakantie in Frankrijk/Turkijk/Spanje niet veel leuker voor voor de kleine? Misschien wel, misschien ook niet maar het zou mijn vrouw en mij in ieder geval behoorlijk chagrijnig maken. In dit geval hebben we er voor gekozen om iets te doen wat we zelf heel leuk vinden, maar het ook aan te passen naar zijn wensen.  Dus ja we hebben er inderdaad wat stranddingen in gestopt maar we hebben ook erg leuke typische USA dingen kunnen doen die een vakantie naar dat land zou leuk maakten.  :)
#13 - 14-07-2016, 10:10 uur



leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15