Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

noordoosten - sportwedstrijd

Discussie gestart

Giovanni

Hallo,
Wat een leuke site is dit.
Wij (gezin met 2 pubers) gaan met de auto een rondreis maken in het Noord Oosten van half juli tot half augustus - lekker lang dus.
Starten in New York, paar dagen, dan eerst Boston stukje kust, naar westen naar Canada, Montreal, Toronto , Niagara Falls, dan via Washington, Philadelphia weer terug naar NY.  Heel rondje dus. Is dat reeel in vier weken? zonder dat je helemaal doldraait.
Wij willen buiten de highlights graag ook een aantal "gewone" leuke dingen doen/bezoeken die amerikanen ook doen, zoals naar een baseballwedstrijd, of andere typische amerikaanse gebruiken. Heeft iemand tips hierover?
Ik ben benieuwd.
Groeten Gio
#1 - 20-05-2006, 17:19 uur

Annique & Maarten

Dat is makkelijk te doen in vier weken. Wij vertrekken morgennacht richting New Tork, blijven daar drie dagen en halen dan de auto op. Volgens onze planning rijden we ongever 4000 km in nog geen drie weken en zien dan onderweg ook nog alles wat we willen zien.

Kijk maar eens naar ons reisschema:



Over sportwedstrijden kan ik je niets adviseren helaas. Ik weet wel dat veel 'beroemde' wedstrijden ver van tevoren uitverkocht zijn.

#2 - 20-05-2006, 19:15 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2006, 19:18 uur door Annique & Maarten »
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

Annemiek

4 weken lijkt me goed te doen. Mijn eigen ervaring met kinderen en ook pubers is dat het goed is om eens rustig aan te doen. Er moeten wat dagen in zitten dat er niks moet, en gewoon doen waar ze zin in hebben.
#3 - 20-05-2006, 20:50 uur

Giovanni

Het werkt, leuk om de reacties te zien. Annique en Maarten jullie rijden ongerveer hetzelfde rondje maar dan andersom. Goede tip die Ben&Jerry's.
Dat rustig aan doen met die pubers Annemiek, dat willen wij doen door hotels af en toe eens af te wisselen met het verblijf op een camping bv huren van een cabin. Heeft iemand daar ervaring mee?
Kan je dat op de bonnefooi doen of weet je zeker dat er dan geen plaats meer is?
 
#4 - 21-05-2006, 13:24 uur

Annemiek

Cabins heb ik nog nooit op de bonnefooi gedaan, maar ik ben het ook nog niet tegen gekomen dat het vol zat als we reserveerden, dus eigenlijk heb ik daar geen zinnig antwoord op.
Annemiek
#5 - 21-05-2006, 13:56 uur

Giovanni

http://
Proberen maar dan. Het is toch het leukst om zo min mogelijk vast te leggen.
Weet jij trouwens waar die mooie kaartjes vandaan komen die verschillende mensen op deze site zeyyen met hun route erop?
Wil ik ook proberen. 
#6 - 21-05-2006, 14:01 uur

Mrjn

Volgens mij gebruiken veel forumleden Microsoft Streets & Trips voor de kaartjes.
#7 - 21-05-2006, 15:53 uur

Wop

Volgens mij gebruiken veel forumleden Microsoft Streets & Trips voor de kaartjes.

klopt!

Misschien hebben jullie wat aan mijn orute, deze doen we in 18 dagen:

Amsterdam - Milaan - New York (13.00 uur)
New York - Boston (saugus)
Boston
Boston - Albany
Albany - Ithaca
Ithaca - Niagra Falls
Niagra Falls (Toronto)
Niagra Falls - Williamsport - Lewisburg
Lewisburg - Gettysburg - Vienna (Washington DC )
Washington DC
Vienna - Washington DC - Baltimore
Baltimore - Intercourse - Philadelphia
Philadelphia
Philadelphia - Atlantic City
Atlantic City - New York City
New York City
New York City - Milaan
Milaan - Amsterdam - naar huis


Op de laatste avond in NYC bezoeken we een wedstrijd van de New York Yankees (Baseball)
Als je wat gedetailleerder wilt, wat we gaan doen etc. dan hoor ik het wel..
#8 - 21-05-2006, 19:51 uur

Giovanni

Hi Wop,
Dank voor je reactie, inderdaad ongeveer dezelfde route. Zie  heel wat plaatsen waar ik nog niks van weet. dus tips altijd welkom.
Ik heb trouwens direct op de site van de NY Yankees 4 kaarten gereserveerd. Volgens mij de laatste.
Als je nog meer van die tips hebt wat ook met pubers een fantastische ervaring zal zijn hou ik me aanbevolen.
Over die kaarten nog even. Heb je dat programma gedownload?
#9 - 21-05-2006, 22:33 uur

Wop

Hi Wop,
Dank voor je reactie, inderdaad ongeveer dezelfde route. Zie  heel wat plaatsen waar ik nog niks van weet. dus tips altijd welkom.
Ik heb trouwens direct op de site van de NY Yankees 4 kaarten gereserveerd. Volgens mij de laatste.
Als je nog meer van die tips hebt wat ook met pubers een fantastische ervaring zal zijn hou ik me aanbevolen.
Over die kaarten nog even. Heb je dat programma gedownload?


Hoi Giovanni,

Streets & Trips kanje niet downloaden, die moet je kopen. Dat kan geloof ik wel online, maar normaal is hij alleen in Amerika te verkrijgen. Ik heb onlangs nog een "oude" versie doorverkocht.

Wat betreft mijn planning;
Ik reis met twee kids, e van bija 2 jaar en een van 6, dus wel een verschil met die van jou.

Hieronder zie je wat ik op de (voorlopige) lijst hebt staan. Deze is echter nog niet volledig. Mocht je over een specifiek iets nog wat extra's willen weten dan hoor ik het wel ...

1   Huur auto ophalen - 10e Trouwdag vieren :-)
2   Ground Zero
3   Cheers cafe etc.
4   Nog geen plannen
5   Finger Lakes - Taughannock Falls -ROBERT H. TREMAN STATE PARK
6   Ithaca: Ithaca Farmers' Market  (9-2pm Saturdays at Steamboat Landing/Third Street)     -   Maid of the mist - Prime Outlets
7   Inclusief dagje Toronto ( Cn Tower)
8   Rijden en rusten - Motel/hotel met leuke zwemfacilliteiten
9   Langs Hersey - Chocolateworld
10   The Mall - Washington DC verkennen
11   s ochtends Great Falls NP - 's middags Baltimore Fort Mc Henry
12   Baltimore Aquarium - Philladelphia Liberty Bell etc. Intercourse (Amish)
13   Sesame Place for the kids
14   Philly Downtown - Thai Majal bezoeken (atlantic)
15   Coney Island - huur auto inleveren
16   (Baseball game Yankees)
17   15.00 inchecken op JFK
#10 - 22-05-2006, 09:44 uur

Hans B

Wij willen buiten de highlights graag ook een aantal "gewone" leuke dingen doen/bezoeken die amerikanen ook doen, zoals naar een baseballwedstrijd, of andere typische amerikaanse gebruiken. Heeft iemand tips hierover?
Ik ben benieuwd.
Groeten Gio

Hallo Gio,
wij zijn tijdens onze vakantie's regelmatig naar een MLB wedstrijd geweest (NY Mets, St.Louis Cardinals, Chicago Cubs, Arizona Diamondbacks, Seattle Mariners), een honkbalwedstrijd dus. Wij vinden dat altijd een heerlijk ontspannen uitstapje. Andere sporten (basketball, ijshockey en american football) zijn er in de zomer niet. Tijdens je reis zit in elke major city wel een honkbalclub, er wordt door elk team  4 á 5 wedstrijden per week gespeeld. Als je je reisschema weet kun je naar de site MLB.CAM om te kijken of de clubs ook een thuiswedstrijd hebben, want als ze 'on route' zijn kan dat betekenen dat ze 7 tot 12 uitwedstrijden achterelkaar spelen. Op de site heb je links bovenaan een doorlink naar TEAM SITES als je daar zit heb je midden bovenin SCEDULE en je krijgt een maandelijks overzicht van het speelschema van dat team.
Kaartjes: de goedkoopste kaartjes kosten ±$7, dan zit je wel op de hoogste ring, maar ach wat geeft het je bent erbij en maakt het mee. Op elke site kun je de prijzen vinden de duurste kaatjes zitten tegen de $100. Bij teams die bovenaan staan zijn de kaartjes snel uitverkocht, maar dat lijkt mij duidelijk. Wij hebben altijd de kaartjes gekocht op de wedstrijddag zelf vlak voor de wedstrijd, maar heb je een topwedstrijd, zoals in Nl (Ajax-Feyenoord) dan kun je pech hebben dat het uitverkocht is. Wij hebben dat nog niet meegemaakt.
Mocht je de NY Mets gaan bezoeken, denk dan even aan mij. Ik heb van alle bezochte teams een bal als souvenir, maar ben vergeten deze van de Mets te kopen. Simpele witte bal, merk Rawlings met teamlogo plm. $ 6. kosten krijg je natuurlijk vergoed.
Hans.
#11 - 22-05-2006, 18:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ikkedus


Mocht je de NY Mets gaan bezoeken, denk dan even aan mij. Ik heb van alle bezochte teams een bal als souvenir, maar ben vergeten deze van de Mets te kopen.

Dan ben ik niet de enige die van elke club die ie bezoekt een bal met logo (en klein knuppeltje) koopt.
 :)
#12 - 22-05-2006, 20:29 uur
Nu ook de foto's van 2005 op:
http://community.webshots.com/user/ikkedus2

Giovanni

Citaat
Mocht je de NY Mets gaan bezoeken, denk dan even aan mij. Ik heb van alle bezochte teams een bal als souvenir, maar ben vergeten deze van de Mets te kopen. Simpele witte bal, merk Rawlings met teamlogo plm. $ 6. kosten krijg je natuurlijk vergoed.
Hans.
Citaat

Ok Hans, zal dit in gedachten houden. Wat is overigens verschil in 'American League' en de "National League'?
Jan
#13 - 22-05-2006, 21:35 uur

Hans B

Hallo Gio,
het verschil is een spelregel technisch verschil. Welke dat precies is/zijn weet ik niet.
Een honkbalteam bestaat uit 9 spelers, die allemaal een veschillende positie in het veld hebben. 1e-honk, werper, etc..
Het enige verschil dat ik wel weet betreft de catcher (degene die met het masker op achter de slagman de bal vangt).
De catcher is meestal/altijd de zwakste slagman.
In de ene league MOET die ook slaan, in de andere league wordt die bij zijn slagbeurt altijd vervangen door een betere slagman.
Hans B.
#14 - 22-05-2006, 21:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ikkedus


Het enige verschil dat ik wel weet betreft de catcher (degene die met het masker op achter de slagman de bal vangt).
De catcher is meestal/altijd de zwakste slagman.
In de ene league MOET die ook slaan, in de andere league wordt die bij zijn slagbeurt altijd vervangen door een betere slagman.
Hans B.
Het verschil betreft NIET de catcher. Dat is lang niet altijd de slechtste hitter. Integendeel, er zijn er met een zeer goed slaggemiddelde en vele Home Runs op hun naam.

Het verschil is dat in de National League de PITCHER ook MOET slaan. In de American League daarentegen wordt de slagbeurt van de PITCHER overgenomen door de DH (designated hitter, in het Nederland: aangewezen slagman)

De Pitchers zijn namelijk wel veruit de zwakste slagmensen(op een hele enkele uitzondering daargelaten).
#15 - 23-05-2006, 00:38 uur
« Laatst bewerkt op: 23-05-2006, 00:40 uur door ikkedus »
Nu ook de foto's van 2005 op:
http://community.webshots.com/user/ikkedus2

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15