Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze ROUTE 2012

Discussie gestart

Hans B

We overwegen om in september onze volgende reis naar Amerika te maken.
Onze camper staat in Syracuse (NY), dus daar zal de reis starten en ook eindigen.
We gaan zeker voor de changing of the leaves (White Mtn, Adirondacks).
We denken aan de volgende route:

Dag 01AMS      SYR      heenvliegen
Dag 02    SYR            even acclimatiseren en opstarten
Dag 03    SYR            idem
Dag 04    SYR      Washington   300 mile
Dag 05    WAS
Dag 06    WAS
Dag 07    WAS      Dover      100 mile
Dag 08   DOV      Philadelphia   100 mile
Dag 09   PHI      
Dag 10   PHI      New York   100 mile
Dag 11    NYC
Dag 12   NYC
Dag 13   NYC      Providence   175 mile
Dag 14   PRO      Cape Cod   125 mile
Dag 15    CC      Boston      100 mile
Dag 16   BOS
Dag 17    BOS
Dag 18   BOS      Portland   100 mile
Dag 19    POR            dagje walvis tocht
Dag 20    POR      Montreal   275 mile
Dag 21    MON
Dag 22   MON      Lake Placid   150 mile
Dag 23 LP
Dag 24 LP      Syracuse   150 mile
Dag 25 SYR            camper winterklaar maken
Dag 26 SYR            idem
Dag 27 SYR      ?      terugvliegen
Dag 28 ?      AMS      idem

Enkele vragen:
* In Washington zijn we 10 jaar geleden geweest. We willen zeker weer eea in en aan de Mall gaan zien. Zijn er nog specifieke dingen die aan te bevelen zijn? Moeten we uitbreiden in dagen?
* In Philadelphia zijn we nog nooit geweest, is 1 dag genoeg voor de highlights (welke)?
* In New York zijn we twee jaar geleden 6 dagen geweest, dus erg uitgebreid hoeft deze stad niet, maar een paar puntjes willen we nog wel ven langs, vandaar 2 dagen.
* Boston nog nooit geweest, is twee dagen voor de highlights (welke) genoeg?
* Montreal kan er uit (we zijn meer natuur dan steden mensen), is Montreal de moeite, speciaal of een stad als vele anderen.
* Meer info over andere plaatsen en gebieden die in de route passen zijn zeer welkom.

Dank.
Hans.
#1 - 08-02-2012, 20:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Hi Hans.
Voor de fall colors moet je echt pas in october zijn, vaak zelfs pas de tweede week (zo rond Columbus Day) Dat zal ook de drukste tijd zijn en met druk bedoel ik druk in New Hampshire.
En wat wil je in Dover DE?  In Lewes en Cape Henlopen zijn wel mooie stranden (Rehoboth) en in Lewes is een mooi klein Nederlands museum maar ik kan niet zeggen dat DE nu echt tot de absolute hoogtepunten behoorde. Van Lewes kan je wel een ferry nemen naar Cape May NJ. Cape May is ook mooi maar de rit door NJ (Garden State) naar Philly kan je hebt best via de interstates doen. de byways zijn zeer langzaam.
Voor Philly hebben we ook veel te weinig tijd uitgetrokken. Later heb ik gelezen dat daar heel veel te zien en te doen is maar helaas.
De rit van NY naar Cape Cod ging bij ons eerst via Hudson River Valley en naar Hartford, toen de byways naar Mystic (niet onder de indruk) en daarna de byways naar Newport RI. Newport is zeer aantrekkelijk vonden wij. Erg leuk. Veel leuker dan Mystic. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Vervolgens naar Cape Cod. Daar hebben we 4 dagen gezeten. Een nacht is zeker niet genoeg en het is nog een heel eind naar P-Town. Hw 6 de hoofdroute, is niet veel aan maar de scenic byway 6A is prachtig. Goed te rijden met een RV maar wel langzaam. We logeerden in Dennis maar je kan ook naar Hyannis of Chatham. Allemaal mooi. RVen bij P-Town lijkt me ook mooi met die stranden maar je moet dan wel helemaal weer terugrijden (alleen een passengers ferry naar Boston).
Op weg naar Boston kan je langs Plymouth en een replica van de Mayflower. Boston vonden we prachtig en je kan het best openbaar vervoer nemen en buiten Boston ergens kamperen. de Freedom Trail is een must en ook de HOHO bus. Vlak bij Boston is Salem en het Witch museum (beetje tourist trap) en nabijgelegen Cape Ann is ook heel mooi.
Met de fall colors wil je beslist Kancamagus Hw in NH rijden in de file.  Lake Placid vonden we aangenaam verpozen in de Adirondacs.
Van Syracuse naar DC kan je via een omweg door de Finger Lakes nog naar Corning en het Glass museum. Dit zou ik je zeker aanraden. Dat museum was voor ons een van de hoogtepunten.
Canada is wel een stuk omrijden maar als je het doet zou ik naar Quebec gaan. Die stad vonden we veel mooier dan Montreal.
Tet
#2 - 09-02-2012, 11:50 uur

Hans B

Hoi Tet, bedankt voor de vele waardevolle info.
Changing of the leaves
Ik had gehoopt dat de bladverkeuring al in de 2e helft van september zou beginnen, want om pas in oktober met de camper die kant op te gaan lijkt mij qua weer nog meer onverspelbaarder (kou, regen).
Delaware
Deze staat is alleen om door te rijden, we moeten natuurlijk wel kunnen zeggen dat we in álle 50 staten geweest zijn. We kunnen qua afstand ook wel in één keer van Washington naar Philadelphia (één dag winst), maar dan wel via DE.
Philadelphia.
In elke wereldstad zal vast voor een jaar iets te zien zijn. We zijn niet van die museummensen, een mooie stadswandeling of fietstocht met enkele van de belangrijkste bezienswaardigheden vinden we erg leuk. Wat moéten we niet missen.
Je route naar Cape Cod zal ik even bekijken een extra nachtje is daar wellicht nog te plannen.
Plymouth zal ik zeker even noteren, alsook de overige 'Boston' dingen.
De Kancamarcus Hwy had ik al eens iets over gelezen, gaan we zeker opnemen.
Ik denk dat ik Montreal ga skippen, heb ik weer twee dagen elders te besteden.
DANK.
HANS.
#3 - 09-02-2012, 14:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Reken echt niet op fall colors in september. Wellicht in de hoger gelegen gebieden in de White Mounbtains maar ook dat is nog de vraag. We hebben geen fall colors gezien in de Berkshires, Catskills, Adirondacs en Finger Lakes, pas wat lichte verkleuringen op het Upper Peninsula in Michigan. Kancamagus hw hebben we gereden 4de week september en bijna alles nog groen.  Ook in Canada hadden we pas de rode bladeren in october.
Dat van die 50ste staat begrijp ik. Wij zitten pas op 48 (Alaska en Hawii moeten nog...)
En het weer valt natuurlijk niet te voorspellen. We hebben soms mooiere october dan september maanden gehad.
#4 - 09-02-2012, 15:10 uur

Hans B

Andere jaren had ik de tickets al rond de jaarwisseling, maar met de in mijn ogen forse prijzen (volgens mij zijn de vliegmaatschappijen collectief 'kartelvorming' met hun prijzen gestegen) ben ik nog steeds op zoek. Retourtje Syracuse 850 op z'n goedkoopst.
Dus we kunnen ook nog wat schuiven met de data.
Alaska en Hawaii hebben wij al.
Mocht deze reis in september door de noord oostelijke staten doorgaan, dan zitten we ook op 48, wij missen Minnesota en North Dakota.
#5 - 09-02-2012, 16:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Tickets zijn hartstikke duur. We vliegen naar Seattle en terug van Atlanta en betaalden € 895,-- pp.  Wel rechtstreeks. Ik verdenk ze ook van kartelvorming. We wilden dit jaar ook nog naar Alaska maar dan springt de bank pas echt dus hebben we er maar vanaf gezien.  North Dakota is voor veel forummers een stap te ver, gelukkig zijn we daar al geweest.  Heb je al eens bij Connection.be gekeken. Hebben vaak lage prijzen maar voor onze reis moesten we dan eerst van Brussel met de trein naar Parijs en dan naar Seattle en terug eerst naar Antwerpen voor Amsterdam. Daar pas ik voor.
#6 - 09-02-2012, 16:46 uur

Hans B

Connections.be heb ik wel vaker over gelezen, maar ik woon bij Groningen, dat zou dan een nog lange(re) treinreis betekenen met waarschijnlijk ook een overnachting. Dusseldorf levert ook geen winst (euro) op.
We zijn net terug van Thailand, retourtje Bangkok kostte nog geen 600 (via Caïro) voor 14 vlieguren.
Ik denk dat ik Nelie maar eens een mailtje ga sturen  ;)
#7 - 09-02-2012, 19:56 uur
« Laatst bewerkt op: 09-02-2012, 19:58 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Ik ben het met Ted eens wat betreft Cape Cod en ik zou ook Montreal laten zitten (viel ons wat tegen). De White Mountians zijn schitterend, Adirondacks ook en Catskills vond ik erg leuk. Ik dacht dat je met een camper ook de Whiteface Mountain op kan; dan zeker doen! Kom je onderweg langs de Noordpool, waar Santa woont. Als je Montreal laat zitten, heb je voor deze plaatsen uiteraard meer tijd. Boek je van tevoren? Zo niet, kijk dan wat je bevalt. Op en neer naar Provincetown is inderdaad een dag op en neer.

Hou er ook rekening mee dat Cape Cod en met name Provincetown erg toeristisch is - tot Labor Day. Daarna zijn zaken gesloten voor het seizoen - wij merkten dat bij het zoeken van een overnachting. Een ander puntje, wat wij niet wisten en waardoor we verrast waren: Provincetown kent een grote homogemeenschap. Voor ons geen punt, hoewel we ons soms een beetje ongemakkelijk voelden, als blijkbaar het enige hetero stelletje op straat......

Als je de kans hebt: Yale en Harvard zijn erg leuk om te bezoeken. Boston kan ik je niets over vertellen, om 1 of andere reden komen we daar nooit (maar dus wel in Cambridge).

Ik vind Philly helemaal leuk, supergezellige stad. Veel history en er hangt een gemoedelijke sfeer. Ik vind het ook een hele nette stad. Op zich kun je in 1 dag de hoogtepunten zien, maar het zal geen straf zijn als je er langer doorbrengt. Uiteraard bezoek je de bekende punten. Maar ga ook naar Reading Terminal Market, één grote voedselmarkt waar je ook heerlijk kunt eten. En nog meer eten: je bent niet in Philly geweest als je niet een Philly Cheese Steak op hebt van Pat's EN van Gino's! Wij vonden een ritje met de Duck-tour helemaal leuk, maar dat kwam ook door de enthousiaste groep schoolkinderen waarmee we in de busboot zaten.

Kijk voor Washington eens naar de musea en wat ze bieden als jullie er zijn. Wij zijn wel eens naar het National Building Museum geweest, waar ze op dat moment een hele interessante tentoonstelling hadden. Voor zover ik weet zijn de musea in Washington gratis. Heb je al eens een skagway-tour gemaakt? Wij niet, maar volgens mij is die in DC erg leuk om te doen.

Ik neem aan dat je naar Acadia gaat, aangezien Portland op de route ligt? Daar heb je ook wel even tijd voor nodig, op en neer, dus dan zou ik zeker Montreal laten zitten.

Voor de Fall Foliage ben ik het niet met Ted eens. Wij zijn 3x in september aan de oostkant geweest en hadden alledrie de keren al prachtige herfstkleuren. Misschien nog niet op het hoogtepunt, maar al schitterend! In oktober heb je de Indian Summer, een periode dat het opeens weer warmer is. Dit valt vaak samen met de Fall Foliage en wordt daarom wel eens verward.

Voor tickets zie ik bij World Ticket Center nu een prijs van 720,- pp, vertrek 8 sep vanaf A'dam, 785,- vamnaf Dusseldorf. Vanaf Brussel bij Connections slechts 653,- met vertrek op 8 sep (tegen 830,- vanaf Dusseldorf of A'dam). Met een beetje surfen en spelen met data kun je dus wel goedkoper dan die 850,- die je had gevonden! maar je hebt gelijk± tickets zijn dit jaar belachelijk duur. Ik schrok ook van onze tickets naar Alaska, 1700,- voor 2. En dat was nog wel een koopje........

Als je wilt, kan ik wel verder voor je mee zoeken........ Oh, en voor meer info: we waren in 2005, 2006 en 2x in 2009 aan de oostkant, dus kijk eens bij mijn reisverslagen
#8 - 09-02-2012, 21:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tet14

Dan heb je heel veel geluk gehad met die fall colors Jez. We zijn toch 3x in september in die buurten geweest maar bijna niets. Hier is een quote uit de New England website:
peak.
3.For Maine, New Hampshire and Vermont, your best bet is anywhere from the last week of September through the first week or two of October.
4.The three-day weekend around the Columbus Day holiday is often associated with peak foliage in Massachusetts, New York, Connecticut and Rhode Island, but there are no guarantees.
5.A violent storm can rip the leaves
#9 - 09-02-2012, 23:01 uur

Jez

Dan heb je heel veel geluk gehad met die fall colors Jez.

Ik denk het. Gelukkig heb ik de foto's om het te bewijzen  ;)
Het zal ook afhangen van hoe het weer voor september is; er was een reden waarom juist in oost Amerika die verkleuring zo mooi is, maar die ben ik even kwijt.....
#10 - 09-02-2012, 23:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

@JEZ
Ook jij zeer bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Montreal ga ik uit de route halen.
Eén nacht extra voor de rit naar Cape Cod ga ik inplannen.
We zullen ons als 'stel' 's avonds niet op straat begeven ( ;))
Harvard en of Yale is dat gemakkelijk te vinden en zo binnen te stappen of moet je je aanmelden. We hebben fietsen dus dat lijkt me ook wel geschikt.
Philly, misschien een dagje extra. Als we de bekendste bezienswaardigheden maar even hebben gezien is het wel ok. Wij houden wat meer van de rust al zou je dat niet zeggen met de 4 megasteden die deze keer in onze route liggen. We gaan zeker even cheese cake eten, vinden we wel lekker.
Zoals gezegd hebben we fietsen, met de metro naar de binnenstad. Vorig jaar in Memphis, Chicago, Toronto gefietst, beviel ons uitstekend. Wil ik nu proberen in Washington, Philly en Boston.
Voor de bladverkleuring hoop ik dan maar dat we geluk hebben.
En voor de tickets tja die zullen maar zo niet in prijs gaan zakken, helaas.
#11 - 10-02-2012, 08:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

In P-town is het idd opvallend hoeveel gays er zijn. Ik had nog niet eerder kussende mannen op straat gezien in de USA.  Maar verder gewoon terrasjes gepakt daar en er zijn enkele uitstekende coffeeshops (echte koffie bedoel ik).
In de Catskills zijn we speciaal naar Woodstock gereden (daar in de buurt (50 miles verderop) werd dat beroemde muziekfeest gehouden in 1969. Woodstock is nog steeds een alleraardigst plaatsje waar ook nog wat hippies rondlopen en "ban the bomb"" op de ruiten.   De Mohawk trail in west MA was ook de moeite waard. 
#12 - 10-02-2012, 10:16 uur

Jez

Cambridge is een drukke, maar gezellige plaats. We moesten even een rondje (of 2) rijden, voor we een goede plek hadden gevonden om te parkeren. Dan loop je er zo naartoe en naar "binnen": het studentenleven speelt zich ook grotendeels buiten op de campus plaats. Kijk ook eens op de website, ze bieden volgens mij ook rondleidingen aan.

Yale is wat statiger dan Harvard. Als je in New haven bent, kan het niet missen. Ook hier gewoon rondstappen en rondkijken.

Je kunt in Provincetown rustig op pad als stel, je zult alleen een uitzondering zijn in de gay community. Wat ik schreef over na Labor Day: wij waren er voor Memorial Day op een zaterdag (is volgens mij hetzelfde idee als Labor Day wat betreft open zijn van zaken) en hadden wat moeite om een restaurant te vinden: niet alles was al open voor het seizoen, dat ene restaurant was errug druk met een wachtrij voor een tafeltje, dus aten wij maar pizza.

Cheese Cake is natuurlijk heerlijk, maar vergeet vooral de Cheese Steak niet....Da's met vlees, zeg maar.

Woodstock is inderdaad leuk, aparte sfeer hangt daar. Prachtige omgeving ook; ik hou wel van de Catskills!
#13 - 10-02-2012, 20:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

thieske


Cheese Cake is natuurlijk heerlijk, maar vergeet vooral de Cheese Steak niet....Da's met vlees, zeg maar.


Pfoe ja die hebben wij in Philly gegeten! Broodje met stukjes vlees en kaas eroverheen. Zeer lekker maar vulde ook erg goed!
#14 - 12-02-2012, 08:50 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

twarnik

Hallo Hans,

Misschien een tip voor de tickets: kijk eens op Govolo.com.
Wij vonden er onze tickets voor deze zomer (augustus)  NY heen - en terug aan 583 euro pp
Toch de moeite om eens te checken...

groeten

Twarnik
#15 - 15-02-2012, 12:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15