Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

onze voorlopige route - graag tips en ideeën!!!

Discussie gestart

wippelgem

hoi hoi iedereen, wij denken eraan om in juni dit jaar naar oost usa te gaan voor een rondtrip.
we dachten aan:

new york
boston en cape cod (whale watching)
niagara watervallen
chicago
washington
atlantic city
new york

de vorige keren zijn we naar het westen en midwesten getrokken en daar de overdonderende natuurpracht
van de parken gaan bekijken.
Hebben julie tips van (even) spectaculaire zaken in het oosten die we moeten gaan bekijken?
ik ben helemaal niet overtuigd van deze reis (mijn man wel) ik vrees dat het een saaie  :(
reis zal worden zonder veel spectaculaire taferelen (whales en niagara buiten beschouwing gelaten)

btw new york en washington hebben we al gezien...  ::)

als jullie andere regios met spectaculaire zaken kunnen aanraden staan wij daar ook altijd voor open!!!

tnx voor jullie hulp!!!




tnx voor jullie hulp  cheer
#1 - 10-01-2007, 22:32 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Jez

Hoi Wippelgem!

Nou, ik kan je de oostkant van harte aanbevelen hoor! Bergen, bossen, strand, zee, leuke steden, enz. enz.
Amish county (rondom Lancaster) in Pennsylvania is erg interessant. Philadelphia en Boston zijn hele gezellige
steden. De natuur in New Hampshire, de Adirondacks in NY State en Acadia NP in Maine is/zijn erg mooi.
Cape Ann is wat kleinschaliger dan Cape Cod maar daarom niet minder mooi. In New Hampshire heb je hele
gezellige dorpjes, zoals bijvoorbeeld Conway, met leuke winkeltjes en cafeetjes. De Fingerlakes in NW State
is een mooi gebied. Mocht je nog wat zuidelijker gaan, in Virginia en West Virginia heb je heel veel grote en
kleine natuurparken die de moeite waard zijn. Vlakbij Washington bijvoorbeeld heb je Great Falls NP.
Mocht je ook naar pretparken willen, ook daarvan heb je er plenty.

Ik ben zelf in 2005 en afgelopen jaar aan de oostkant geweest; 2005 staat op mijn site en hij is bijna bijgewerkt
met de laatste vakantie erbij. Wop is ook vorig jaar in dit gedeelte geweest en heeft daar een verslag van gemaakt,
net zoals Njit & SpaceAce die hebben hier een route gevolgd met veel pretparken erin.

Annemieke kan je alles over het Fingerlakes-gebied vertellen, Petra Timmer over de Adirondacks (ze runt er een motel!)
en Petra VS over Virginia e.o.

Ik zou er dus nog eens over nadenken als ik jou was, want naar mijn idee is ook dit deel van Amerika zeker de moeite waard!

Groetjes, Jez
#2 - 11-01-2007, 00:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

wippelgem

jez, tnx voor je uitleg. Je klinkt alvast heel overtuigd over deze streek en ik ga dus straks (want nu zit ik op mijn werk  :() eens alles opzoeken wat je hier opnoemt en de andere forumleden contacteren.
Ben toch al heel nieuwsgierig geworden!
als jij (of andere mensen) nog tips hebben, laat ze ons dan weten hé!!!

ps, het weer in juni in deze streek, hoe is dat? zouden we mooi weer kunnen verwachte? We willen graag opnieuw met de tent op reis.
Dat viel vorig jaar in het midwest super goed mee en zo maken we de reizen opnieuw wat betaallbaarder!
#3 - 11-01-2007, 08:50 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Hans B

Succes met het plannen.
Ik heb zojuist de route op de planner even ingevoerd en Chicago - Calgary is 1600 mile, dat betekent toch minimaal 2 a 2 1/2 dag constant achter het stuur.
Echter ik oop dat andere forumleden positievere berichten over deze regio hebben, maar mijn idee is dat in deze streek weinig mensen geweest zijn domweg omdat het niet spektakulair is.

Hans
#4 - 13-01-2007, 22:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15