voor de 9 dagen die je daadwerkelijk met de auto gaat rondreizen is je route zoals djengo al zegt echt te optimistisch. dan zit je hele dagen in de auto en je ziet uiteindelijk maar weinig. beperk je die dagen tot massachusets, vermont, new hampshire en new york state. ofwel sloop het hele canada gedeelte er van af. ik ben het ook met djengo eens om die tweede dag niet de whale watch te doen, hou die dag voor Boston en als je de auto hebt ga dan een whale watch doen, bv vanuit Provincetown op Cape Cod of Gloucester.
ik zou eerder aan zoiets denken:
Ma 5 Sep: aankomst, eerste kennismaking met boston
Di 6 Sep: Boston (bv freedom trail en hop on hop off bus tour)
Woe 7 Sep: Boston (harvard, museum in Boston)
Do 8 Sep: Auto ophalen en naar Cape Cod bv Provincetown
Vrij 9 Sep: Cape Cod met oa whale watch
Za 10 Sep: Cape Cod - Salem - White Mountains
Zo 11 Sep: White mountains (bezoek bv een maple sirup farm en ga naar boven op mt. washington).
Ma 12 Sep: Door vermont trekken, via montepelier naar burlington.
Nu kun je er voor kiezen om Niagara op te nemen in je programma, dat is ongeveer 7 uur rijden wat ik in 2 dagen zou doen zodat je nog wat onderweg kan zien, dan in twee dagen naar New York (ook ong 7 uur rijden). Ik vind het een heel end om, je kan er ook voor kiezen om op je gemak terug richting NY te rijden waarbij je onderweg nog bezienswaardigheden bekijkt. Maar das ook maar net wat je interessant vindt om te bezoeken. Je kan evt. ook meer dagen nemen om naar Burlington te rijden en nog een stukje langs de kust rondom Boston te rijden waarbij je bv naar Plymoth Plantation gaat.
Zat 17 Sep : Auto afleveren in newark en dan naar ny city... Daar huren we een appartement voor 5 dagen.
Do 22 Sep: Met de trein naar Washington DC <--- neem 's ochtends de trein, anders heb je zo weinig tijd over in DC.
Vrij 23 Sep: DC
Za 24 Sep: DC + Om 22u30 terug via london naar brussel