Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning New York / Ludington Mi

Discussie gestart

eksm

As we’ve never been overseas hadden we volgende planning in gedachten,
graag jullie advies of dit haalbaar is.

Vrij  21/5:      Aankomst Newark 12:25 pm local time,
                     vervolgens naar hotel Salisbury (nabij Central Park).
                    *volgens jullie ervaringen, om hoelaat kunnen we in NY aankomen?
                       Dit om onze avondtrip te plannen (bv. Mad. Square).

Zat   22/5:     Bezoek NY gebruikmakend van Metro en HoHo.
Zon  23/5:     Bezoek NY.
                     *graag leuke eettentjes of bistro’s – goed en aangenaam interieur*

Maa  24/5:    Pick-up huurauto te Newark om 12pm en doorrijden naar Washington.
                     Vermoedelijke rijtijd 4/5 uur?
                     Graag advies hotel en wij hopen ’s avonds  nog iets te bezoeken of
                     wandeling te maken met een leuk bistrootje ter afsluiting.
                  
Din  25/5:      Bezoek Washington – Mall/White House en Arlington
Woe26/5:      Bezoek Washington – naast de klassiekers, e
                      een leuke of interessante locatie?
Don 27/5:      Vertrek richting Ludington met mogelijk tussenstop bezoek Flint.
Vrij  28/5:      Vermoedelijke aankomst 12am te Ludington
Zat  29/5:      Custer
Zon  30/5:     Custer
Maa 31/5:      Memorial Day, herdenking vde gesneuvelden

Din    1/6:       Vertrek richting Newark – met tussenstop of bezienswaardigheid
Wo    2/6:       Vervolg terugrit waarbij we in de nabijheid van 80/100 miles
                       voor Newark willen overnachten.
    
                      -belangrijk : is deze 2-daagse terugrit ruim voldoende?-
 
Don 3/6:         Drop-off car Newark voor 4:00pm,
                      vlucht om 6:35pm back home.


Graag jullie ervaring met  h(m)otels onderweg en
ik hoop ivm met rijtijden/afstanden/speedlimits deze planning wat lukt.

dank,
Martin





#1 - 25-01-2010, 14:29 uur
« Laatst bewerkt op: 25-01-2010, 20:29 uur door Mississippi »

martinm

Hoelaat aankomen in NY, wij kwamen vorige maand rond 07:00 aan en konden om 08:00 inchecken in het hotel (volgens website 15:00), dus wij hadden mazzel, als we niet konden inchecken hadden we de bagage in hotel achtergelaten en later op de dag ingecheckt (tegen kleine vergoeding kon je in ons hotel de koffers 's ochtend al kwijt). Misschien even een belletje naar het hotel om te vragen of je de koffers ook kwijt kan zodat je alvast wat kan bekijken.

Verder heb ik in een andere topic het volgende over NY verteld:

Even een update over New York, we zijn dus twee weken geleden 4 dagen naar NY geweest.
We hadden een hotel (Skyline Hotel) 3 straten van Broadway vandaan en dat voor $ 119 per dag.
De New York pass is zeer goed bevallen, werkt prima en geen problemen mee ondervonden.
Over de New York Skryride (Empire State Building) kan ik kort over zijn; "Ik zou dit niet doen !!!", als je een New York pass hebt dan zit het erbij maar als je $ 35 voor moet betalen is dat het naar mening niet waard.
We hadden 3 dagen de Hop On/Off bus maar vanwege het verkeer moet je minimaal een halve dag uittrekken om een complete ronde te maken dus ik adviseer pak de Metro en dan kan je snel van de ene naar de andere bezienswaardigheid.
Wat we erg leuk vonden is de boottocht naar het Statue of Liberty (en Ellis Island) en de rondvaart van 2 uur (van West Manhattan naar Oost Manhattan) verder hebben we natuurlijk van alles gezien (Top of the Rock, Empire State Building, Central Park, de kerstboom bij Rockerfeller, Museum of National History, Gugenheim museum, Ground Zero, ChinaTown, Little Italy, Vliegdekschip Intrepid en de Brooklyn Bridge). We hebben zelfs geschaatst in Central Park.


Voor Washington, kijk op Hotwire voor goedkope hotels, wij zijn er de afghelopen 1,5 jaar 3 keer geweest en hebben op Hotwire een hotel nabij het Witte Huis geboekt (Hilton/Loew's). Twee volle dagen Washington vinden wij meer als zat, de metro brengt je overal heen (kost rond de $8 per persoon per dag), bijna alle musea zijn gratis (Museum of National Historie of Air/Space Museum zijn leuke opties). Let wel, Musea zijn vaak rond 18:00 gesloten dus plan de musea's 's ochtends of aan het begin van de middag. Er zijn twee gedeeltes van Washington waar wij veel leuke restaurants en winkels zijn, nl, Dupont Circle (ten Noorden van het Witte Huis) en Georgetown (ten Noordwesten van het Witte Huis), Georgetown staat ook wel bekend als studenten gedeelte (veel excluseve winkels en diverse eetgelegenheden).

Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Martin
#2 - 25-01-2010, 20:29 uur
« Laatst bewerkt op: 25-01-2010, 21:04 uur door martinm »

Jez

Ik snap de route niet zo. Wat is er in Ludington en waar ligt Custer?
#3 - 27-01-2010, 12:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

eksm

Ik snap de route niet zo. Wat is er in Ludington en waar ligt Custer?

Hé Jez,

even bij 'voorstellen' kijken, dan zal je zien dat we naar Custer/Michigan moeten.
Ludington bevindt zich aan Lake Michigan wat ten noorden van Muskegon.
In Ludington (een 10 miles van Custer) zoeken we enkel een hotelletje.

@martinm

tks voor je info, die rondvaart interesseert me zeker.
btw, jouw Mustang is toevallig niet vrij in die periode ;-) ?

Martin


#4 - 27-01-2010, 22:38 uur

martinm

@martinm
tks voor je info, die rondvaart interesseert me zeker.
btw, jouw Mustang is toevallig niet vrij in die periode ;-) ?
Martin

Haha, helaas de Mustang is niet beschikbaar, ik woon ook zo'n 6 uur van NY vandaan dus even brengen/ophalen zit er niet in.
 ;D
#5 - 27-01-2010, 23:59 uur

PetraVS

In Washington is van alles te doen.  Kijk eens op mijn blog onder de label "Washington".  Rondleiding in het Capitool (nu met het nieuwe bezoekerscentrum veel makkelijker, dan voorheen), Library of Congress (tunnel erheen vanuit het Capitool), Supreme Court, National Archives (met belangrijke documenten, zoals Declaration of Independence), ettelijke musea, Mount Vernon (George Washington's plantage) enz. enz. enz.
#6 - 30-01-2010, 03:16 uur

eksm

dag Petra,

wat een schat aan info! Enerzijds moet ik als 'maiden-trip' de klassiekers opnemen,
maar anderzijds wil ik ook  'iets anders' zien, even uitpluizen of dit te combineren valt.
*btw. 'Roller Thunder - gezichten' = prachtfoto's en uiteraard jouw tri-colore bcollie Cosmo.
(zie je veel BC's in de VS? Mijn dochter heeft een zwarte met witte hals, 6 maand,
                                                             ongelovelijk wat ze reeds met die hond kan)
**jouw Michigan-reizen 2004/2009 is onze gids voor onze rit naar Ludington/ Custer Mi,
alleen is momenteel nog de twijfel ofwel woensdag of donderdag uit Washington
te vertrekken, we willen onderweg ook iets zien.

Gtrn.,
Martin
#7 - 30-01-2010, 14:30 uur

eksm

Eerst dank aan allen voor jullie info en reisverslagen.
In grote lijnen zet ik hier ons reisschema neer.
(Feitelijk hoort hier een stukje bij het 'Midwesten')

Dag1   aankomst NWK 12:25pm–
           Per taxi naar Salisbury hotel 58th street
           Even binnenpiepen bij Trump 5th. Ave – NBA store – 16pm Rockafella,
           daarna Times Square, wat eten, even naar CP en terug hotel.
Dag2:  Ferry Ellis, rondje Liberty – Ground Zero/WTC- Century21-Brooklyn Bridge,
           dan Soho binnen en verder China Town/Little Italy.
Dag3: We verblijven rond 42nd street / Central Station, etc.
           6pm Harbor Lights (wheater permitting)
Dag4: AM ophalen huurauto NWK en gelijk door naar Washington – Arlington Cemetry
           (open tot 7pm). Programma wat afhankelijk van ons vertrekuur uit NWK.
           Voorziene hotel: Day In aan de Connecticut Avenue.
Dag5: Gebruik Old Trolley, zeker bezoek Air & Space Museum (hopelijk niet te druk),
           en wat van Petra’s tips.
Dag6: Vertrek richting Michigan, gebaseerd op Petra’s blog ‘Michigan 2004’ maar
           echter in 3 dagen. Nu vandaag Washington – Columbus OH.
Dag7: Columbus – Fort Wayne – Nappanee/Goshen/Elkhart- aankomst Lansing
Dag8: Lansing: bezoek Historical Museum, dan via Grand Rapids – Muskegon
                        naar Ludington (Holiday Inn).
Dag9 en 10: Graduation days met Open house.(ziet er allemaal leuk uit!)
Dag11: Memorail Day – veel te zien, graag ik het Michigan Own Mil.& Space Museum
             te Frankenmuth (WO1 – Artifracts!) bezocht, maar da’s te ver voor 1 dag.
Dag12: terugreis Newark.
             Ludington – Cleveland I-80, dik 7 uur rijden en nog een glimp vd Quickloan Arena
             (Cavaliers) opvangen.
Dag13: Bezoek Rock & Roll Hall of Fame (opent  pas om 10am), dus max. 2uren verblijven
            (te weinig, ik weet het) en dan naar Williamsport I-80 voor overnachting.
Dag14: Williamsport  - NWK : aankomst voorzien rond de middag, afgeven auto
             en vlucht om 6:35pm.


*Waarschijnlijk gebruiken we Best Western Hotels voor onderweg.
** Bethel/Woodstock lukt me helaas niet, volgende keer :)??
*** indien opmerkingen of bijsturen vh schema, zie ik het graag van jullie.

Mvg.,
Martin

#8 - 03-05-2010, 13:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15