Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

radio city apartments

Discussie gestart

family

Hallo,

Volgend jaar willen we graag naar New York.
De Radio City Apartments liggen ons wel.

Wij zijn dit jaar met zes personen, kunnen we met zes personen hier slapen?
We zagen dat er 2x2 persoonsbedden waren, en één slaapbank. Kan er op de slaapbank met 2 geslapen worden?

Via welke organisatie boekten jullie dan of deden jullie dat rechtsreeks?

Eventuele andere tips voor appartementen met zes personen?
(waaronder drie kids 11, 14, 16)
Voor één week.

Is net buiten NY een optie?

Alvast bedankt,

Groetjes, family
#1 - 07-08-2012, 14:19 uur

Marianne

Wij hebben in 2008 daar overnacht, in een kamer met 2 doubles en een kamer met bank (geen slaapbank) en keuken. Ik heb dus geen ervaring met de slaapbank, maar je kunt max 5 volwassenen aangeven per kamer, dus het zal een eenpersoonsbank zijn vermoed ik. Ik zou eens bellen om te vragen of je  een extra kind mee mag nemen. Of voor 5 reserveren en een matje + slaapzak meenemen.

Marianne
#2 - 08-08-2012, 18:03 uur

maryde

Wij waren er in september, maar twee personen dus weeet ik niets over grotere kamers. De keuken en magnetron waren ideeal en de lokatie was super. Wij boekten via hotels.com, omdat zij toen het goedkoopste waren. Een volgende keer zouden wij daar zeker weer heen gaan.
#3 - 08-08-2012, 19:14 uur

kimvanos

Hoi "family",

Je kunt kijken op Airbnb (http://www.airbnb.com/tell-a-friend?airef=81b8z3dc82zz5) daar kun je echte apartementen huren, waarschijnlijk vind je daar ook veel betere deals. Ik raad het iedereen aan want zo ervaar je hoe de "locals" wonen en dan zit je niet in zo'n klein hotel kamertje. 6 pax op een kamer is over het algemeen niet mogelijk en hotels in NYC zijn erg duur.

Je kunt zeker ook kijken in Brooklyn - in feite hoe dichter je bij Manhattan zit, hoe beter. New Jersey zou ik niet zo snel aanraden omdat het OV daar heen iets ingewikkelder is en taxi's veel duurder. Met een Metrocard in NYC kun je overal komen.

Mocht je perse in een hotel willen logeren dan is het soms gunstiger om op een zondag in te checken. Ook kunnen de feestdagen goedkoper zijn (Memorial Day bv).

Veel plezier alvast!
Kim
#4 - 08-08-2012, 20:10 uur

Jez

New Jersey zou ik niet zo snel aanraden omdat het OV daar heen iets ingewikkelder is en taxi's veel duurder. Met een Metrocard in NYC kun je overal komen.

Mijn ervaring is dat dat wel mee valt. Vanuit North Bergen gaat vanaf een aantal hotels elk kwartier een shuttlebusje, voor slechts een paar dollar pp. Gewoon naar buiten lopen en wachten tot er 1 voorbij komt. Cash betalen en binnen een half uur sta je in hartje Manhattan. Terug is ook heel makkelijk, vanaf PABT. Vanuit bijv. South Hackensack kun je met de stadsbus, ook voor een paar dollar. Wij sliepen in een Super 8 en de bus stopte aan de overkant. Gewoon even bij de receptie vragen waar je moet zijn. Cash betalen, instappen, onthouden waar je bent ingestapt, een half uur later weer uitstappen bij PBAT, onthouden welke bus je terug moet hebben en hetzelfde riedeltje terug. De hotels zijn in Jersey betaalbaar en ons bevalt deze manier prima. Ik vind Nederland ingewikkelder, met die nieuwe OV-kaart....  ;)
#5 - 08-08-2012, 20:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

kimvanos

ALLES is makkelijker dan het Nederlandse systeem tegenwoordig, haha!

Ja je hebt gelijk. Als je het even uitzoekt, kom je er makkelijk genoeg achter.
#6 - 08-08-2012, 20:51 uur

family

Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

Het is echt moeilijk kiezen...regio, welk appartement.
Veel hangt natuurlijk ook af waar er 's avonds het beste te beleven valt met een 11, 14 en 16 jarige. Overdag is de verplaatsing waarschijnlijk minder erg.

Alles heeft dus voor en nadelen...

Voor de Radio City Apartments, kan je dan ongemerkt met zes voorbij de receptie komen?

En airbnb is dat n' veilige organisatie? Moet je dan naar 'n centraal bureau gaan voor sleutelontvangst of heb je rechtstreeks contact met de huurder?

Bedankt voor jullie reacties

groetjes family

#7 - 08-08-2012, 22:17 uur

kimvanos

Je zal in NYC toch alle kanten op gaan om dingen te bezoeken, dus op zich is de locatie van je verblijf niet super belangrijk (vind ik). Het is natuurlijk wel lekker als je na een druk dagje makkelijk kunt opfrissen en dan 's avonds niet zo ver meer hoeft om nog wat te eten bv. Dan is een leuke locatie wel handig. Vraag maar raak, ik heb er acht jaar gewoond :)

Airbnb is zeker veilig, ik heb er meerdere keren iets geboekt en ook mijn eigen apt op verhuurd. Je hebt direct contact met de eigenaar van het apartement dus je kunt eerst een beetje heen en weer mailen voor je beslist. De betaling loopt veilig via de site dus dat is ook geregeld. Je betaalt een kleine fee aan Airbnb als je boekt (de verhuurder overigens ook). Er zijn annuleringsvoorwaarden dus je kunt je geld terugkrijgen als je op tijd annuleert etc. Ik heb alleen maar positieve berichten gehoord. Met een gezin van 6 zou ik het zeker aanraden. En een week NYC (vooral in de zomer) daar raak je wel van uitgeput dus dan lijkt het me alleen maar lekker als je in een apartement zit waar je lekker kunt relaxen en evt zelf kunt koken. Scheelt ook weer in kosten!

Succes!
#8 - 08-08-2012, 22:50 uur

Marianne

Wij vonden het heerlijk om zo centraal te zitten. Je kunt op die manier ook midden op de dag even naar je kamer; zeker midden in de zomer als het heet is, is het heerlijk om je even op te kunnen frissen. Ik heb geen ervaring met het huren van een appartement, dat klinkt ook niet verkeerd. De kamers bij de Radio City Apartment zijn wel heel ruim, dat ik best te doen. Je kunt daar ook zelf koken.

Marianne
#9 - 08-08-2012, 23:22 uur

Hans B

Je kunt ook eens proberen bij http://www.priceline.com/
Hier kun je bij 'name your own price' een keuze maken uit een stad(sdeel) en aangeven wat je wilt betalen voor een kamer.
Drie jaar geleden hadden wij voor $75 een hotelkamer in SOHO/Tribeca.
#10 - 09-08-2012, 08:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15