Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis van Toronto-New York met kleine kinderen

Discussie gestart

anneliesba

Wij (gezin met 2 kleine kinderen van 6 en 4) willen zomer 2010 een cruise van een week doen in de USA. Daarnaast willen we maximaal 1,5 week nog meer van het land zien.
Norwegian Cruise Lines vaart vanaf NY. Dat lijkt mij een prima startpunt, zodat we vantevoren NY kunnen bezoeken.
Daarnaast lijkt mij een combi met Niagara Falls een mooie.
Ik zit derhalve te denken aan het volgende schema: Vliegen op Toronto, bezoek Niagara Falls en reis (6 dgn), New York (4 dgn), cruise (7 dgn), vliegen vanaf NY naar Adam.

Wie kan mij tips geven voor de reis van Toronto naar NY?
Hoe kan je het beste reizen, met de auto, camper of met de trein?
Hoeveel tijd moet je ervoor uittrekken (geen haast ivm kids)?
Is er onderweg nog wat leuks te doen?
We willen niet Toronto in (1 stad in de vakantie is voor de kids genoeg).
Een omgeving in mooie natuur is welkom.
In NY hebben we de auto/camper niet meer nodig.

Alvast bedankt voor de tips.
#1 - 02-01-2010, 20:45 uur

Jez

De Adirondacks zijn prachtig, net als de Catskill Mountains. In de Adirondacks heb je het plaatsje North Pole. En jawel, dat is inderdaad waar Santa woont! Ik denk dat dit pretparkje erg leuk is voor kinderen. Kijk alleen wel even naar de openingstijden; wij waren er in september en toen was het alleen in de weekenden open. Als je vanaf North Pole doorrijdt, kun je de Whiteface Mountain op. Het laatste stukje ga je met een lift door de berg naar de top.

Vlakbij Philadelphia heb je het pretpark van Sesamstraat. En hoewel je maar 1 stad aan wilt doen, is Philadelphia wel een hele leuke stad. Je kunt er een Ducktour doen, met een amfibiebus. Niet alleen leuk voor kinderen......... (het eendenfluitje hangt te pronken in mijn auto).

Ik heb geen ervaring met campers. Het lijkt me enerzijds met kinderen wel handig, want het scheelt een hoop gesjouw met spullen. Maar omdat je aardig in de bewoonde wereld verkeert, lijkt mij een auto toch handiger. Je kunt overal hotelkamers vinden met 2 bedden, dus kun je met z'n vieren in 1 kamer, als je wilt. Trein zou ik niet doen.

We zijn een aantal x aan de oostkant geweest; voor tips kun je ook mijn website bezoeken.
#2 - 02-01-2010, 21:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

Kijk eerst of je de camper of auto wel in Canada kan huren en in de USA kunt achterlaten. Vrijwel nergens mag dat.
Meestal zal je dus vanaf een bestemming in de USA moeten huren.
#3 - 03-01-2010, 22:01 uur

AJS

Hoi Ine,

2 jaar geleden heb ik o.a. Toronto en de Niagara watervallen bezocht.
we hebben toen 2 dagen in Toronto gelogeerd, en 2 dagen bij de Niagara watervallen.
Het bezichtigen van de CN tower in Toronto is erg leuk en indrukwekkend, zeker voor kinderen.
De 2 dagen bij Niagara watervallen was voor ons volwassenen wat te veel van het goede, dit omdat er naast de watervallen
het plaatsje enkel bestond uit veel familie attracties zoals spookhuizen, kermisattracties etc. wat ons niet aansprak.
1 dag was wat ons betreft genoeg geweest. Maar met kinderen is het natuurlijk een ander verhaal.
We hebben toen in een hotel gelogeerd dat via een loopbrug verbonden was met een indoor zwem/waterpaleis. Dit is in jullie geval misschien ook leuk voor kinderen.
Niagara falls is erg gericht op het vermaken van families, een geschikte lokatie om te overnachten moet makkelijk te vinden zijn.
Ook in Toronto moet het niet moeilijk zijn om een familiekamer of suite te krijgen.
Destijds hebben we deze dagen zonder auto gedaan maar via reisbureau gepland.
We hebben destijds de excursies van te voren meegeboekt. city tour Toronto (rondrit en bezichtiging cn tower),en dagexcursie Niagara falls (incl. vaart met Maid of the mist tot bijna onder watervallen, en bezoek plaatsje niagara on the lake). incl. transfers. o.a. Kioni reizen biedt dit aan.
Maar e.e.a. is gewoon daar zelf ook te bespreken.
Ik zou de camper vergeten, maar een huurauto nemen en onderweg in motels etc. overnachten.
prijzen vallen veelal mee is mijn ervaring.

Succes met het plannen!

Anton


#4 - 09-01-2010, 09:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15