Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Oostkust

Discussie gestart

keppe

Hallo,

In april gaan wij (twee volwassenen en twee kinderen 6,7) naar Amerika.
We vliegen op Newark en gaan vanuit daar eerst naar doylestown bij philadelphia om mijn broer te bezoeken.
Vanuit daar willen we met een auto (die reeds gehuurd is) ongeveer een week gaan rondreizen.
Op de Niagarafalls weten we eigenlijk niet wat de moeite waard is om te bezichtigen.
Wie heeft er wat ideeen voor ons???

groetjes
keppe
#1 - 27-01-2004, 21:33 uur

Annemiek

Hi
Je broer zal de leuke plekjes in Philadelphia wel weten te vertellen. Leuk voor de kinderen is het Franklin Institute Science Museum, de duikboot bij Penn's Landing en aan de overkant van het water in Camden de USS New Jersey, een battleship waar rondleidingen gegeven worden.  
Wat verderop is Lancaster en Amish country, ook leuk.
Verder wat dingen die misschien aan je route liggen; in Scranton, PA, is een oude kolenmijn waar je naar beneden kunt. We zijn daar eens geweest toen de kinderen nog klein waren en ze weten het nog. Als je van treinen houdt is er ook nog een museum met oude locomotieven.i nin Scranton.
Glasmuseum in Corning, NY. Ben ik nog niet geweest, maar het moet erg de moeite waard zijn.
Al de state parks; de natuur is prachtig. Bv. Letchworth, Watkins Glenn, Treman, Taughanough state park zijn allemaal erg mooi. In april kan het in New York nog erg fris zijn, zelfs nog wat sneeuwvlokjes mogelijk.
groetjes,
Annemiek
#2 - 28-01-2004, 14:34 uur

keppe

Hee dank je :)

Mijn broer kent nog niet alles in de omgeving, ze wonen er nog niet zo gek lang
maar Amish Country lijkt me inderdaad ook wel wat,
en die treinen die zullen de kinderen vast wel willen zien.
Ik heb weer heel wat om naar te zoeken thanx

De voorpret is meestal het leukst en aangezien we "maar" twee weken gaan geniet ik nu
al in volle teugen :D :D

Bedankt!!
keppe
#3 - 28-01-2004, 15:08 uur

PetraVS

Als de kinderen van treinen houden is er ook in Amish Country het Pennsylvania Railroad museum in Strasburg.  

Wat ook heel leuk is, hoewel in April het amusementspark nog niet open is, is Hershey Park's Chocolate World (http://www.hersheypa.com/).  Daar kun je zien hoe de verschillende Hershey chocolaatjes worden gemaakt en krijg je aan het einde van de rondleiding zelf zo'n chocolaatje en natuurlijk zijn er winkels met allerlei Hershey spullen.
Het plaatsje Hershey is ook leuk, de lampen zien er als Hershey Kisses uit.

Verder zou ik Baltimore aan willen raden.  Er is daar een heel mooi, gigantisch aquarium en het Maryland Science Center en Port Discovery, allemaal prachtig voor kinderen.  Ook is er Fort Henry, waar het Amerikaanse volkslied "The Star Spangled Banner" geschreven is.

Ongeveer 3 uur rijden van Philadelphia ligt Washington DC, waar ik dichtbij woon, ook een waar Mecca voor zowel kinderen als volwassenen, met een heel aantal gratis musea, waaronder het Air and Space Museum en natuurlijk het Capitool en het Witte Huis.

Je zult je absoluut niet vervelen!
#4 - 28-01-2004, 20:32 uur
« Laatst bewerkt op: 28-01-2004, 20:35 uur door PetraVS »

keppe

Leuk :):)

Ik zie dat ik al weer heel wat te surfen heb ..
Ik ga het op mijn gemak allemaal uitzoeken
Zodat we een onvergetelijke vakantie hebben...

grt
keppe
#5 - 29-01-2004, 16:09 uur

dutchgirl

He petra..

Wij wonen in North carolina.. lekker gezellig in de buurt

dutchgirl
#6 - 14-07-2004, 18:17 uur

Thelosen

Ik weet niet hoeveel kilometers jullie af willen leggen. Wij hebben wat zuidelijker rondgereden en zijn sinds twee weken terug (reisverslag op http://www.thelosen.com/holiday/nl/usa_2004.html), maar als je richting North-Carolina gaat, daar begint het volgens ons pas.
South-Carolina hebben we beter gezien aan de kust (Charleston is echt mooi om te zien, maar misschien net te ver...
#7 - 14-07-2004, 23:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15