Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisroute Noordoost Amerika sept/okt 2007, reacties van harte welkom!

Discussie gestart

peter28

Wij gaan eind september, begin oktober naar Noordoost Amerika en Canada.
Aangezien we alleen ervaring hebben met het reizen in het Westen en Noordwesten van Amerika zouden we graag wat tips krijgen.
Met name over de haalbaarheid (niet te veel kilometers per dag en voldoende tijd om te genieten en ook wat relaxen!)

We houden van natuur en wildlife, maar ook van (gezellige) steden, maar zijn geen ervaren wandelaars. Wandelingen van 2-3 uur zijn wel ok.

Grove reisroute:
- New York 4 dagen verblijf
- Cape Cod/ Martha's vineyard 2 dagen verbljf
- Boston 2 dagen verblif
- Bar Harbor / Acadia NP (is dit de moeite waard of kun je beter vanuit boston meteen naar Vermont?)
- White mountains/Kancamagus Hway 1-2 dagen
- Vermont (Green mountains) 2 dagen
- Quebec City 2 dagen
- Gaspesie Peninsula 2 dagen
- Montreal 1 dag
- Toronto 2 dagen
- Chicago 2 dagen (is Chicago een must see?)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
#1 - 14-05-2007, 14:44 uur
« Laatst bewerkt op: 14-05-2007, 14:58 uur door peter28 »

BbimmerR


- Chicago 2 dagen (is Chicago een must see?)


Ik ben er niet geweest, maar heb veel foto's gezien en verhalen gelezen, maar Chicago is zo'n beetje de mooiste stad van de VS, dus wel een must see
#2 - 14-05-2007, 15:13 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Mrjn

Als je de kans krijgt op Chicago te zien, zou ik het zeker doen!
#3 - 14-05-2007, 20:01 uur

Jez

Hoi,

Je hebt een mooie route uitgekozen! Wij hebben het stuk van Ny t/m Vermont gezien en vonden dit
erg mooi. We zijn niet naar Acadia geweest; we waren het wel van plan, maar het weer was te slecht
en we liepen wat achter op schema. Ik was dan ook weer blij dat we op de bonnefooi zijn gegaan,
zodat we onderweg onze route hebben kunnen aanpassen.

Wij waren er in september, net iets te vroeg voor de Fall Foliage, maar gelukkig alwel met een mooi begin
van de verkleuringen. Het mooist vond ik hier: Cape Ann, White mountains (inclusief klim op de Whiteface
Mountain), Kancamagus en natuurlijk de Niagara Falls. In New Hampshire heb je allerlei leuke, kleine dorpjes,
zoals bijvoorbeeld Conway.

Mocht je ons reisverslag van deze reis willen lezen: www.eysbroek.nl Oostkust USA 2005

Groetjes, Jez
#4 - 14-05-2007, 20:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Swissdutchie

Hallo,
Ik ken zowel New England als het Canadees gedeelte van jullie reis, maar heb allebeide regio's op verschillende reizen bezocht. Ik weet niet hoeveel tijd, dat je voor de hele route ter beschikking hebt, maar ik vind de route nogal lang. Ik weet wel, dat men in Amerika over het algemeen lange afstanden rijdt. Toch vind ik, dat in het Oosten de bezienswaardige dingen dichter bij elkaar liggen dan in het Westen. Het is zonde, om de helft van de bezienswaardigheden tussen twee punten te laten schieten, als je ze met een kleinere ronde wel had kunnen bezoeken.
Onze New England reis zijn we toen ook in New York gestart, maar ons eerste overnachting op weg naar Cape Cod was al in Newport (RI). Pas de volgende dag hebben we doorgereden naar Cape Cod en eigenlijk hadden we nog te weinig tijd in Newport voor het bekijken van al die mooie zomervilla's, die daar staan.
Op weg van Cape Cod naar Boston moet je trouwens zeker Plymouth Plantation bezoeken, een replica van een pioniersdorp met acteurs, die het leven in de 17de eeuw naspelen. Erg leuk! Ook tussen Boston en Acadia NP valt er weer het nodige te zien. Dus moet je ook daar nadenken over evt. een extra nachtje ergens tussenin.
Acadia NP is zeer zeker de moeite waard, ook is het misschien niet helemaal zo spectaculair als de parken in het westen. Maar de kust daar is erg mooi en het uitzicht van Cadillac Mountain prachtig. Bovendien kun je vanuit Bar Harbor ook waalvistochten doen. Helaas is dat ons niet gelukt, omdat de zee te wild was om uit te varen.
Ook de White en de Green Mountains zijn prachtig. Neem de cog railway naar Mount Washington. Zelfs als het weer te slecht is voor een goed uitzicht, is de rit met het stoomtreintje op zich al een belevenis.
In Canada zijn de steden  Montreal, Quebec en Toronto allemaal een kijkje waard. De Gaspesie vind ik persoonlijk een beetje te ver uit de koers. Begrijp me niet verkeerd, het moet er prachtig zijn, maar het is wel een heel eind rijden (zelfs voor Canadese begrippen). Persoonlijk zou ik dit een andere keer doen, bij voorbeeld tijdens een reis door de Canadese Atlantic Provinces. Daarvoor zou je kunnen overwegen, om tussen Montreal en Toronto door de Laurentian Mountains (ten westen van Montreal) te rijden. Dit is een bosrijk berggebied, dat begin oktober schitterende herfstkleuren vertoond. Als je geïnteresseerd ben, geef ik je graag nog meer tips over Canada. Ik heb namelijk zelf een jaar lang als uitwisselingsstudente in de buurt van Montreal gewoond.
Over Chicago kan ik je helaas geen informatie geven, want daar ben ik behalve op het vliegveld nog nooit geweest.
Groetjes,
Franziska
#5 - 15-05-2007, 00:31 uur



Currahee

Chicago, my kind of town Chicago is....ah the windy city....dit is wat je van een Amerikaanse stad verwacht, vergeet New York. Het is er veel schoner..mooie kustlijn, de fontein uit "Married with Childeren" en een
paar hele mooie musea, waaronder een natuur historisch...Al Capone....en als je er toch bent ........'s avonds een bezoekje aan de Sears Tower shiny
#6 - 20-05-2007, 00:16 uur
I don't mean nothin'

peter28

Bedankt voor jullie tips.

Nadat we de route nog eens goed bekeken hebben, willen we wellicht toch wat meer rust inbouwen. Dwz dat we Toronto en Chicago in verband met de grote reisafstand ws. overslaan deze reis. Gaan we zeker op een volgende amerikareis doen na alle positieve verhalen over Chicago!

Maar we zagen wel in de boekjes dat Nova Scotia heel mooi is en dat je er vanuit Portland of Bar Harbor met de boot naartoe kan. Vanaf Nova Scotia kunnen we ook naar Quebec City rijden (wel een lange rit denk ik).
Iemand dit al eens gedaan? Is Nova Scotia de moeite waard en biedt het toegvoegde waarde tov New England?
#7 - 21-05-2007, 10:43 uur

Traveller

Een bezoek aan de White Mountains zou ik zeker aanraden. Je moet alleen wel mazzel hebben met het weer, want bovenop de hoogste berg is het vaak bewolkt. Je kan er zowel met eigen auto omhoogrijden als met een leuk stoomtreintje. Maar net waar de voorkeur ligt.
Wel heeeeeeeeeeeel veel bomen onderweg in New Hampshire en Vermont.
#8 - 22-05-2007, 12:33 uur

Swissdutchie

Hallo Peter,
Goed om te horen, dat jullie het iets rustiger aan willen doen. Ik begrijp wel, dat de oversteek met de veerboot naar Nova Scotia aantrekkelijk lijkt, maar ik denk, dat het dan weer niets wordt met die rustigere route van jullie. Nova Scotia moet inderdaad erg mooi zijn (ben er zelf helaas nog niet geweest, maar staat nog wel op het verlanglijstje), maar van Nova Scotia is het een wel heel lange rit naar Quebec. Bovendien denk ik niet, dat het zoveel toegevoegde waarde heeft voor je reis. Als ik jullie was, zal ik in plaats hiervan wat meer tijd in New England doorbrengen en kortere etappes rijden, want te zien valt er meer dan genoeg.
Zo kun je bij voorbeeld in Mystic (Connecticut) een prachtig maritiem openluchtmuseum bekijken. In Newport (Rhode Island) zijn er schitterende zomervilla's van de rich and famous. Misschien kun je ook overwegen, om op terugweg door Upper State New York te rijden. Net iets noordelijk van New York heb je in Hyde Park de schitterende Vanderbilt Mansion en gelijk daarnaast het huis van Franklin D Rooseveld, allebei een bezoekje waard. Ook een bezoekje aan de Adirondack Mountains met Lake Placid in het midden is leuk. Voor meer dingen, die je gezien moet hebben zie mijn eerdere post.
In Canada is met name Quebec City een hele mooie stad, maar ook Montreal is een bezoekje waard. Je zou een weg via de Eastern Townships kunnen rijden (in de buurt bij Sherbrook), een heuvelachtig gebied met veel bos, wat in de herfst prachtige kleuren vertoond.
Groetjes,
Franziska
#9 - 22-05-2007, 20:42 uur



Swissdutchie

Hallo,
Hier ben ik al weer. Ik heb net een voor jullie misschien interessante route gevonden op de volgende website:
www.byways.org
Er bestaat een mooie scenic byway in Maine richting de Canadese grens. Deze weg heet Old Canada Road Scenic Byway en staat beschreven op de genoemde site. In Maine is het weg nr. 201. In Canada gaat de weg verder onder de nr. 173 en 73 en brengt je uiteindelijk rechtstreeks naar Quebec City. Misschien een leuke mogelijkheid om van New England naar Quebec te komen?!
Groetjes,
Franziska
#10 - 23-05-2007, 15:35 uur



Jez

Er bestaat ook een boek waar deze en alle andere scenic routes in staan: Scenic Highways & Byways van National Geographic. Ik weet niet of het nog nieuw te krijgen is (heb hem zelf ooit bij De Slegte gevonden), maar het is een aanrader als je 'm tegenkomt.
#11 - 23-05-2007, 21:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Kokopelli

Er bestaat ook een boek waar deze en alle andere scenic routes in staan: Scenic Highways & Byways van National Geographic. Ik weet niet of het nog nieuw te krijgen is (heb hem zelf ooit bij De Slegte gevonden), maar het is een aanrader als je 'm tegenkomt.

Ja, is ook nog nieuw te verkrijgen, heb 'm net zelf bij bol.com besteld. Bedankt voor de tip Jez! Lijkt me een heel mooi en handig boek!
#12 - 23-05-2007, 23:17 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

dina

Vergeet niet de skywalk in de prudential tower mee te nemen in jullie's reisschema. een prachtige panorama van de stad Boston, kosten 11 dollar per volw.
#13 - 24-05-2007, 23:57 uur

Staceybeesie

Province town op Cape Cod vond ik een hele aparte belevenis. Vooral 's avonds alle terrasjes en mensen kijken.
Ook de Highland vuurtoren daar vond ik erg leuk. Is op bepaalde dagen open en van boven af een prachtig uitzicht.
En natuurlijke de prachtige afgelegen stranden.
In Boston heb je de Freedrom trail is dacht ik 2 of 3 mile en dan loop je langs alle historische punten. Ook leuk om te doen.
#14 - 25-05-2007, 12:32 uur
Groetjes Petra

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15