Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reistips gezocht voor onze vakantie

Discussie gestart

Esther van Aarle

Wij gaan deze zomer naar noord-oost amerika en oost canada op vakantie.
Dit is ons reisschema (alle hotels zijn al geboekt in deze plaatsen):
22/7 vertrek naar Boston
23/7 bezoek Boston
24/7 vertrek naar Montreal
25/7 bezoek Montreal
26/7 vertrek naar Ottowa
27/7 vertrek naar Toronto
28/7 bezoek Toronto
29/7 vertrek naar Niagara watervallen
30/7 vertrek naar Gettysburg
31/7 vertrek naar Washington
1/8 bezoek Washington
2/8 vertrek naar New York
3/8 en 4/8 bezoek New York
5/8 terugvlucht Amsterdam

Wij zoek met name goede tips voor de routes die we moeten rijden.
Waar moeten we zeker nog een bezoek aan brengen onderweg, wat mogen we niet missen?

Ik hoor graag jullie tips!
#1 - 27-06-2006, 20:38 uur

Jez

Hoi Esther, en welkom op dit forum!

Als ik naar je planning kijk, heb je op bepaalde dagen maar weinig tijd om onderweg iets leuks te doen of om een toeristische route te nemen.
Van Boston naar Montreal is bijv. een aardig eindje doorkachelen, terwijl er onderweg in New Hampshire en Vermont zoveel moois te zien is.
Ik neem aan dat je in de plaatsen waar je je hotels hebt geboet ook het e.e.a. wilt zien/doen, waardoor er weinig tijd over is voor uitstapjes onderweg.
Wat ik je kan aanraden is om een goede atlas aan te schaffen. Hierop staan de scenic routes en bezienswaardigheden aangegeven en kun je onderweg kijken of je daar tijd voor hebt.

Kijk ook eens verder in dit topic en in het topic over steden, dan zul je al veel tips tegen komen!

Succes, Groetjes Jez
#2 - 27-06-2006, 21:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

coulthard

Hoi,

Ben zelf in Gettysburg geweest; erg indrukwekkend voor iemand die geschiedenis interessant vind, weet niet wanneer je gaat maar 1,2 en 3 july was de beroemde slag en volgens mij wordt dit elk jaar nagespeeld. (wil er zelf ook nog een keer naar toe om mee te maken vandaar).
De mensen zijn erg vriendelijk, zeker als je verteld dat je uit Europa komt. In Washington DC vond ik (om in de geschiedenis te blijven) Arlington erg indrukwekkend, zeker Arlington House, wat ooit van de Zuidelijke generaal Lee is geweest en over de stad kijkt. Erg mooi uitzicht. Veel plezier in ieder geval.

gr
Paul
#3 - 28-06-2006, 00:05 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Mrjn

Er zijn in het weekend heel vaak re-enactors te vinden in Gettysburg die een eenheid uit de Amerikaanse Burgeroorlog naspelen. De re-enactment van de slag op de datum zelf is natuurlijk heel indrukwekkend, dan zijn er duizenden soldaten en allerhande andere figuren die een historisch plaatje neerzetten.

(PS Paul, als je zelf zou willen meespelen, kun je ook contact zoeken met Nederlandse groepen die de Amerikaanse Burgeroorlog naspelen. Op die manier is het makkelijker om ertussen te komen in de VS.)
#4 - 28-06-2006, 19:06 uur

coulthard

he mrjn,

thnx voor de tip, maar denk dat ik liever toekijk. Wist niet dat er in het weekend ook re-enactments zijn. Lijkt me wel gaaf. Ben je er zelf geweest ofzo? Pictures??
grtz
#5 - 28-06-2006, 23:47 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Annique & Maarten

Hallo,

Misschien hebben jullie iets aan ons reisschema van afgelopen mei/juni. (zie link onderaan)
Wij boeken overigens nooit de hotels/motels en dat bevalt ons perfect. Heerlijk om de vrijheid te hebben om te kiezen voor je slaapplaats e.d.

Veel plezier!

Ons reisschema N-E USA 2006

#6 - 29-06-2006, 10:10 uur
« Laatst bewerkt op: 01-07-2006, 12:49 uur door Annique & Maarten »
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

Mrjn

he mrjn,

thnx voor de tip, maar denk dat ik liever toekijk. Wist niet dat er in het weekend ook re-enactments zijn. Lijkt me wel gaaf. Ben je er zelf geweest ofzo? Pictures??
grtz

Ben zelf wel in Gettysburg geweest, begin juni 1999. Toen waren er troepen aan het oefenen, compleet met kampementen en dames in enorme hoepelrokken en dat soort randverschijnselen. We hebben er een tijdje staan luisteren naar een chirugijn die vrolijk aan het uitleggen was hoe je het beste een ledemaat kunt amputeren. Foto's zijn nog van het analoge tijdperk en niet gescand, dus die kan ik helaas niet plaatsen.
Ik ben zelf nooit bij de grote re-enactment in juli geweest, maar ken wel mensen die er geweest zijn en hebben meegedaan. Er zijn hier in Europa ook groepen die Amerikaanse eenheden naspelen, maar veel van hun evenementen/oefeningen zijn op besloten (militaire) terreinen en dus niet te bezoeken.
Hier zijn 2 links naar 2 verenigingen in Nederland die een Amerikaanse eenheid naspelen:
http://www.voorwaartsmars.com/
http://www.vmlh.nl/
#7 - 29-06-2006, 16:24 uur

Hans B

Hallo Esther,
behalve een bezoek aan Gettysburg ligt ten noorden hiervan Harrisburg.
Tussen Harrisburg en Lancaster heb je AMISH-country, wellicht een ommetje waard.
Hans
#8 - 29-06-2006, 19:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

F350-maniac

Hoi Esther

dat is een schitterend rondje wat je gaat maken maar inderdaad zoals eerder al gezegd erg weinig tijd ingeruimd als ik het zo op het eerste gezicht moet beoordelen
ik ga je geen adviezen geven want het is allemaal de moeite waard natuurlijk en ik weet niet waar je voorkeur naar uitgaat
als je van tevoren niets vastlegt kun je wellicht onderweg nog besluiten om ergens wat meer tijd te geven, paar dagen New York moet je in ieder geval doen aan het eind !

heel veel plezier
#9 - 06-07-2006, 11:30 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15