Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis 18 dagen half aug- 3 sept , Noordoosten , planning?

Discussie gestart

Moon

Beste iedereen, na vorig jaar een heerlijke rondreis door Florida gemaakt te hebben (met 2 kinderen van 8 en 13) hebben we nu tickets geboekt voor het Noordoosten. We vliegen heen en terug van New York en hebben zo'n 18 dagen. Ik ben voorzichtig een planning gestart, eerste globale opzet:
dag 1-2-3 New York
dag 4 overnachting ri. Niagara Falls
dag 5 Niagara falls
dag 6 Toronto?
dag 7-8-9 Algonquin Nat.Park
dag 10 overnachting onderweg ri. White Mountains
dag 11-12 -13 White Mountains
dag 14 -15-16-17  Cape Cod /Boston
dag 18 naar huis

Is dit te doen qua afstanden? Zijn we hele leuke/belangrijke dingen vergeten.  Is het Algonquin Park in Canada de moeite waard van het rijden?
Ben blij met alle suggesties en tips. Bedankt alvast!
#1 - 04-02-2011, 15:27 uur

Jez

Met 2 kinderen zou ik het iets dichter bij elkaar houden en het deel Niagara / Canada laten zitten. Niagara Falls zijn fenomenaal: voor een halve dag. Algonquin is denk ik niet de moeite waard.

Is de 1e dag de aankomstdag? Dan heb je 2 dagen voor NY. Daar zou ik 3 van maken. Washington en Philadelphia zijn ook erg mooie steden. In Philly is de Duck-tour erg leuk, vooral met kinderen. Bij Philly heb je Lancaster County, waar Amish wonen. Bijzonder gebied. En als je daar toch bent en van chocola houdt, kun je in Hershey de Hershey chololadefabriek bezoeken.

Kijken jullie wel eens naar OCC en/of vind je motoren leuk? Dan kun je vlakbij de Catskills OCC bezoeken. De Catskills zijn sowieso erg mooi en een bezoekje aan Woodstock is leuk.

Reken er op dat het vanaf Boston of Cape Cod een volle dag rijden is naar NY, zonder stops onderweg. Aan de kust van Connecticut en Rhode Island valt ook het eea te beleven, dus je zou over de terugweg 1-2 dagen kunnen doen.

Wij zijn een paar maal aan de oostkust geweest; mocht je meer ideeën willen, kijk dan eens op mijn website.
#2 - 05-02-2011, 11:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

mits49

In 2005 zijn we ook gestart in New York, 3 dagen, daarna zijn we naar de finger lakes gegaan. In de buurt van Ithaca op een camping gestaan. (2 nachten) Van daaruit naar Watkins Glen geweest. Natuurpark met wandelpad langs verschillende watervallen. Dan door naar Niagara Falls. (2 nachten) Natuurlijk de waterval gezien. Het stadje is wel toeristisch. Ook leuk is Niagara-on-the-Lake. Van daaruit zijn we naar het Algonquin Provincial Park gegaan. (3 nachten) We verbleven in Dwight. Dit is vlak bij de ingang van het park. Je kunt er geweldig wandelen, veel routes. Ook hebben we er gekanoed. Van daaruit zijn we naar Cardinal gegaan op de grens met Amerika (4 nachten) voor familiebezoek. Ottawa bezocht wat een leuke stad is. Onze laatste stop was Lake George (3 nachten) in de Adirondack Mountains. We wilde nog een camping zoeken vlak bij New York, maar dat is wat betreft afstand niet nodig. We hebben rustig de tijd genomen om ook de omgeving van een bepaalde plaats te verkennen. Dit is ons en onze 4 kinderen goed bevallen.
#3 - 06-02-2011, 20:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15