Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ervaringen new york - boston in april mei met kleine kinderen?

Discussie gestart

inge van den berg

hoi allemaal, na jaren in belgie en frankrijk geweest te zijn, durven we het weer aan om met de kinderen naar USA te gaan. maar dan moet het wel zo kindvriendelijk mogelijk zijn, want zij blij, wij blij. we hebben 3 kinderen van (dan) 2, 5 en 7. We willen vliegen op New York en dan daar de kinderhighlights te doen, uiteraard de Zoo, maar andere tips zijn welkom. En dan een mooi rondje met de camper maken, om ook mijn vriendin en haar kinderen een paar dagen te bezoeken in Boston. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke reis? Ook in die periode? (we zitten helaas vast aan de meivakantie, dus twee weken; laatste week april, eerste week mei) Leuke reisverslagen die ik kan lezen?

Alvast heel heel erg bedankt! :afro:
#1 - 06-06-2016, 10:29 uur

Hans B

Geen idee of het voor kleine kinderen geschikt is, maar kijk eens op
http://www.oldrhinebeck.org/    vond ik erg leuk.
#2 - 06-06-2016, 13:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

Hoi Inge.

Zat te doen voor kids in de omgeving.  ;)

klik hier voor een stapeltje, Reisverhalen Oostkust Amerika
#3 - 07-06-2016, 07:37 uur

inge van den berg

hoi Wop en Hans, bedankt voor de reacties!
Ik hoopte op nog wat ervaringsdeskundigen  ;)
Geen mensen met kleine kinderen deze reis gemaakt?
#4 - 27-06-2016, 12:52 uur

Hans B

Ik zou zo gauw niet veel anders weten, dan met kinderen in deze leeftijd met emmer en schep op het strand in het zand gaan zitten spelen.
Ik zie veel jonge gezinnen de oversteek maken, maar vraag mij vaak hoe het achteraf is bevallen.
Afgezien van een weekje Kreta zo'n 30 jaar terug, hebben wij gewacht tot onze dochters de dubbele cijfers in leeftijd hadden bereikt voordat wij de grote oversteek hebben gemaakt.

Whale watchen is nog een mogelijkheid. Als de vis zich laat zien.

#5 - 27-06-2016, 15:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ine

Reken er op dat het weer in die tijd (net als in NL) nog vrij koud/fris kan zijn, dus bijv. een bezoek aan een strand of zo zal er  nauwelijks inzitten.
Dan kan ja nl. beter 2 of 3 maanden later reizen.
Inderdaad zal je je beperken tot dierentuin, lokale speeltuinen e.d. Over het algemeen is men in de USA wel goed op kinderen ingesteld in bijv. restaurants e.d.  Misschin een boottocht om walvissen tezien, amar misschien is het ook daarvoor nog te vroeg in  het seizoen in die regio.
Dit prepark ligt niet helemaal op de door jou aangegeven route, maar i.v.m. de kinderen is het een aanrader om een omweg te maken.
https://sesameplace.com/en/langhorne
#6 - 27-06-2016, 15:56 uur

chocovla

Ik zou zo gauw niet veel anders weten, dan met kinderen in deze leeftijd met emmer en schep op het strand in het zand gaan zitten spelen.
Ik zie veel jonge gezinnen de oversteek maken, maar vraag mij vaak hoe het achteraf is bevallen.
Afgezien van een weekje Kreta zo'n 30 jaar terug, hebben wij gewacht tot onze dochters de dubbele cijfers in leeftijd hadden bereikt voordat wij de grote oversteek hebben gemaakt.

Whale watchen is nog een mogelijkheid. Als de vis zich laat zien.

We hebben de whale watch zelf gedaan wat erg leuk was. De kleine man vond er verder weinig aan en verdiepte zich vooral in de iPad met tekenfilms aangezien hij het wachten allemaal maar vervelend vond.

Wat de ervaringen tijdens de reis met kinderen betreft is het vooral wisselend geweest. Op Manhattan maakten we hem niet blij met lange tochten in de buggy en het Museum of Natural History kon hem niet boeien. Daarna lekker laten spelen in een speeltuin in Central Park en hem laten klauteren op de grote keien wat weer wel werd gewaardeerd.

Zou vooral de reis afstand tot de attracties beperken zodat de aandacht niet al is verslapt voor je op je bestemming bent. Daarnaast de verwachtingen niet te hoog zetten met betrekking tot alles wat je zou kunnen doen en zien. In Boston vond hij bijvoorbeeld het aquarium niet interessant en hadden we moeite hem in de drukte bij Faneuil Hall rustig te houden. Daarentegen vond hij de Duck Tour weer geweldig. Ook leuk als intermezzo in Boston zijn de fonteinen aan de Rose Kennedy Greenway: http://www.rosekennedygreenway.org/visit/fountains/ Vooral met warm weer groot feest en aan de straat ook veel eetkarretjes met heerlijk eten voor weinig geld. We hebben daar een uurtje gebivakkeerd voor we naar de Duck Tours gingen.

In het centrum van Boston heb je richting de kade het Christopher Columbus Waterfront park wat misschien de moeite waard is. Er zit een prima speeltuin met speeltoestellen, daarnaast ook een erg bijzondere draaimolen: http://www.bostoncentral.com/activities/christopher-columbus-waterfront-park-boston/p311.php Verder is dit op loopafstand van Quincy Market, het aquarium en de eerder genoemde fonteinen.

Zou in ieder geval regelmatig proberen een paar uurtjes speeltuin in te plannen. Naast het feit dat de kinderen het erg leuk vinden kom je op die manier ook erg makkelijk in contact met de locals wat leuke gesprekken opleverde. Zo hebben we in Boston bijvoorbeeld een boeienkoning ontmoet die met zijn zoontje in de speeltuin was  ;D Ook leuke extra, na de vakantie bleek ons zoontje ineens wat Engelse woordjes en zinnetjes opgepikt te hebben bij het spelen  :o Ook zou je eventueel nog een middagje kunnen gaan zwemmen, levert ook leuke contacten op en vaak zitten er pleinen met speeltoestellen naast. Klein nadeel is wel dat de openlucht zwembaden vaak pas na Memorial Day open zijn, wat voor volgend jaar dus 29 mei is.

Als laatste zou je kunnen overwegen om de rondreis uit te breiden met Cape Cod. Met een beetje mazzel werkt het weer mee in die periode en kun je nog een paar dagen op het strand en fietstochten maken. Vonden wij alledrie erg leuk en we hadden de mazzel dat het weer goed was (rond de 30 graden.)
#7 - 07-07-2016, 17:13 uur
« Laatst bewerkt op: 07-07-2016, 17:20 uur door chocovla »



shinyknight

We zijn vorig jaar naar New York gegaan. De jongste dochter was toen 2 jaar. En in alle eerlijkheid ... dat was de beste citytrip ooit. New York heeft zoveel te bieden, ook voor kleine kinderen. Als je door de stad wandelt, kom je de ene speeltuin na de andere tegen. En op warme dagen staat de waterfontein er standaard open. Ideaal om even te ontspannen. Ook central park is een paradijs voor de kinderen, je moet de zoo er zelfs niet bezoeken, want je vindt in het park paardenmolens, fonteintjes, fietsverhuur, rotsen om op te klauteren, straatmuzikanten, ... De boottocht naar Liberty Island heeft de jongste slapend doorgemaakt :-) Maar op het eiland zelf kon ze dan weer energiek rondlopen. Ps. China town vonden we echt niet de moeite met de kinderen.

Op het vlak van eten, hebben we snel gekozen voor de kindvriendelijke familerestaurants, dit waren meestal grote ketens zoals Applebees, California Pizza (aanrader!), ... We zochten dat 's ochtens al op, en belde vaak om een tafel te reserveren.

En nog 2 tips:
1. een goede kinderwagen is goud waard: om spullen te dragen, voor een middagdutje, ... Houd er wel rekening mee dat veel metrostations niet beschikken over een lift.
2. Het is een grote en drukke stad. De dochter van 2 jaar had daarom een veiligheidsbandje rond haar been met onze contactgegevens (thuis en hotel)

Enjoy!
#8 - 10-07-2016, 15:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15