Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis New York

Discussie gestart

Grens

Kan iemand  suggesties geven voor een rondreis van 2-3 weken met een huurauto door de staat New York te beginnen in New York City (geen verblijf aldaar) Wij zijn een ouder echtpaar met als hobbies: genieten van de  natuur, musea bezoek, bezoeken van een  honkbalwedstrijd, winkelen in een shopping mall/outlet center. Bij voorbaat mijn dank, Gerard
#1 - 30-06-2017, 17:18 uur

Old Faithful

Ik kan je helaas niet helpen met recente eigen ervaringen. Misschien kun je door het lezen van reisverhalen (KLIK HIER) inspiratie opdoen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 30-06-2017, 18:01 uur
Groet,

Old Faithful

jetusa

Eerst eens een hoop vragen:
Willen jullie de rondreis beperken tot alleen de staat New York?
De reis begint in NYC maar jullie willen NYC zelf niet bezoeken? Althans dat meen ik te lezen uit "geen verblijf aldaar" Begrijp ik dit goed?
Wat is dan de reden van start in NYC?
Op welk vliegveld komen jullie aan?
Zijn de Tickets al geboekt? Welke periode betreft het?
Zijn jullie al eens in deze contreien geweest?
#3 - 01-07-2017, 01:39 uur

Hans B

Je zal toch zelf een eerste opzet moeten maken.
Ik kan wel een hele drie weekse trip bedenken.
Hulp is oke, maar alles voorgekauwd krijgen .......
#4 - 02-07-2017, 10:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jetusa

Laat ik ongeveer hetzelfde gedacht hebben Hans......
#5 - 02-07-2017, 13:54 uur

bgroeneveld

#6 - 02-07-2017, 15:10 uur

Grens

Naar aanleiding van de vragen: 1) in principe alleen de staat NY 2) NY city lijkt mij het meest logische start en eindpunt 3) vliegen naar Kennedy Airport 4) nog niets geboekt  5) periode midden augustus - midden september 6) de staat NY nog niet bezocht m.u.v. NY city 7) Globale voorgestelde route: NY city - Cattskills - Woodstock - Albany - Lake Placid - Syracuse - Rochester - Buffalo
Ik hoop met deze antwoorden wat suggesties te mogen ontvangen waarvoor bij voorbaat mijn dank
Vriendelijke groeten, Gerard
#7 - 04-07-2017, 09:29 uur

Hans B

Kijk ook prijstechnisch eens naar een ticket op Newark (EWR).
Is soms ook aantrekkelijker voor autohuur.

Plekken om te bezoeken waar ik zelf geweest ben
West Point - military academie
Newburgh - OCC
Old Rhinebeck - WW 1 museum en vliegshows
Watkins Glenn - mooie wandeling
Corning - museum of glass
Lancaster - Amish country
Hershey - tour in chocolade fabriek
#8 - 06-07-2017, 22:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jetusa

Behalve prijstechnisch vind ik zelf Newark een wat relaxtere airport dan JFK en qua route naar de Catskills is het wellicht nog wat makkelijker wegrijden ook (even uitgaande van je eigen opzet).

Qua tijd zou ik wat later gaan,  meer midden september-midden oktober, vooral vanwege een grotere kans op de Fall Foliage, het verkleuren van de loofbomen, hetgeen een extra dimensie geeft en waar het glooiende/bergachtige gebied zich uitstekend voor leent om daar van te genieten. De Fall Foliage begint noordelijk en 'trekt' dan steeds verder naar het zuiden. De temperatuur is in die periode overdag vaak nog erg aangenaam en ook heerlijk om te wandelen, de ochtenden en avonden zijn wat ik noem 'crisp', door de lichte nachtvorst.

Het is me niet helemaal duidelijk of jullie er een rondje van willen maken, je eigen opzet eindigt nu in Buffalo.
Vanwege die Fall Foliage zou je bij een one-way misschien beter in Buffalo kunnen beginnen en dan afzakken naar Newark/JFK.
Bij een rondje zou je via de zuidelijke kant van de Catskills en de Finger Lakes naar Buffalo kunnen rijden en dan je route in omgekeerde volgorde rijden. Je opzet is overigens prima!

Ik neem bijna aan dat jullie ook de Niagara Falls willen bezoeken. Steek dan ook zeker de brug over naar de Canadese kant, vanaf daar zijn de Falls eigenlijk mooier en 's avonds met de verlichting erop is het helemaal schitterend. Wij verbleven destijds in een hotel aan de NY kant maar ik zou nu kiezen voor een hotel aan de Canadese kant. Wil je helemaal 1e rang zitten dan is er aan de Canadese kant  een hotel waarvan je een prachtig zicht hebt op de falls.
Vanaf Niagara Falls kan je aan de Canadese kant nog een uitstapje maken naar het plaatsje Niagara-on-the-lake, een leuk plaatsje met ook een openlucht-museum-fort (Fort George Nat. Historic Site). In de omgeving zitten een flink aantal wineries. Uit deze regio komt de beste Canadese Icewine die je je maar kunt bedenken (een dessert wijn), die van Inniskillin is 'the best'.  Er zijn meerdere wineries die je kunt bezoeken, inclusief die van de legendarische ijshockeyer Wayne Gretzky.
http://www.wineriesofniagaraonthelake.com/visit-wine-country/maps-directions/

Terug aan de Amerikaanse kant ligt er tegenover Niagara-on-the-lake het Fort Niagara State Park met ook een openlucht-museum-fort. Vanaf daar kan je langs Lake Ontario naar Rochester rijden.  Over Rochester zelf kan ik je niets vertellen. En ook met Syracuse zelf kan ik je niet verder helpen.

De Adirondacks is een prachtig gebied. Groter dan je denkt en er zijn heel veel verschillende scenic routes te rijden.
Misschien heb je wat aan deze site: http://www.lakeplacid.com/explore/scenic-drives
Op deze site vind je ook een kopje 'foliage report' hierop zie je dat vorig jaar de peak rond begin oktober lag.
Vanaf Lake Placid is een mooie route naar beneden via Schroon Lake en Lake George.

Dan had je Albany op de planning, kan ik je geen details over geven, behalve dat de replica van de Half Moon daar gebouwd is (maar die ligt nu in Nederland) en er een New Netherlands museum zou moeten zijn.
Vanaf Albany  naar Woodstock, dan nog een rondje Catskills en dan weer terug naar de Hudson en dan krijg je een beetje een dilemma, omdat je zowel aan de ene kant als aan de andere kant aardig wat dingen/leuke plaatsjes te zien/bekijken hebt.
Zo staat Rhinebeck mij bij als leuk plaatsje, dan verderop liggen de Vanderbilt Mansion  en FDR mansion.
Vervolgens Phoughkeepsie en dan zou je misschien weer naar de andere kant kunnen om via West Point verder af te zakken,
dan weer naar de overkant voor Van Cortlandt Manor en dan Sleepy Hollow en Tarrytown, met Sleepy Hollow Cemetery, Philipsburg Manor en Lyndhurst Mansion. 
Voor meer details van de Hudson Valley kan je hier eens kijken: http://travelhudsonvalley.com
Tijdens de weekenden (en zeker tijdens de Fall Foliage) zal het in de Catskills en Hudson Valley  behoorlijk druk zijn, kijk dan niet raar op als de meeste leuke/schattige/cottage/country-style achtige Inns, B&B's, motels, cabins volgeboekt zijn, zeker omdat het dan ook hunting season is.
Vanaf Tarrytown rijd je zo naar JFK of naar Newark.

Gezien de tijd die jullie hebben kan je deze route in een mooi rustig tempo doen! En intussen  krijg ik hier spontaan heimwee van!


#9 - 07-07-2017, 11:05 uur

Grens

Bedankt zo ver voor jullie suggesties. Enkele opmerkingen mijnerzijds 1) Wij prefereren een directe vlucht en voor zo ver mij bekend is er geen directe vlucht van Amsterdam naar Newark 2) het is de bedoeling om een rondreis te maken dus ook terug van NY city 3) tijdens ons bezoek aan Canada hebben wij de omgeving van de Niagara Falls aan de Canadese zijde reeds bezocht  dus dit maal de Amerikaanse zijde
Mocht naar aanleiding van deze opmerkingen er nog aanvullende suggesties van jullie kant zijn dan houd ik mij aanbevolen. Vriendelijke groeten, Gerard
#10 - 08-07-2017, 11:22 uur

Old Faithful

Enkele opmerkingen mijnerzijds 1) Wij prefereren een directe vlucht en voor zo ver mij bekend is er geen directe vlucht van Amsterdam naar Newark

Volgens mij vliegen Delta en United rechtstreeks van AMS naar EWR (Newark).



Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#11 - 08-07-2017, 12:58 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Het gaat er niet om dat je naar Newark moet, JKF is ook prima.
Maar soms is Newark goedkoper vliegen en is autohuur voordeliger.
Een kwestie van even puzzelen.

United/Lufthansa en KLM/Delta vliegen 1x per dag rechtstreeks naar Newark.
#12 - 09-07-2017, 10:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Grens

Bedankt voor deze informatie die ik zeker in overweging zal gaan nemen bij het boeken van een vlucht
Vriendelijke groeten, Gerard
#13 - 09-07-2017, 21:42 uur

jetusa

Wat betreft een rondje NY schreef ik al:

Bij een rondje zou je via de zuidelijke kant van de Catskills en de Finger Lakes naar Buffalo kunnen rijden en dan je route in omgekeerde volgorde rijden. Je opzet is overigens prima!

De tips over Canada kun je uiteraard laten voor wat het is.
#14 - 11-07-2017, 00:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15