Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Noord-Oost Amerika en Canada

Discussie gestart

Benamed

Beste mensen,

Vanaf september ga ik een half jaar in Toronto studeren en dit leek ons een goede reden om vantevoren met het gezin een rondreis van 31 dagen door Canada en het noord-oosten van de VS te maken. Na een hoop posts op deze site en nog een aantal reisgidsen te hebben doorgelezen heb ik de volgende route samengesteld:

Ik hoor graag jullie opmerkingen over onderstaande reis! (Bv. zijn de afstanden goed te doen, missen we iets op onderstaande route etc.)



Dag 1 - Brussel - Toronto

Dag 2 - Toronto

Dag 3 - Toronto- Huntsville

Dag 4 - Huntsville – Ottawa

Dag 5 - Ottawa

Dag 6 - Ottawa- Montreal

Dag 7 - Montreal

Dag 8 - Montreal – Quebec City

Dag 9 - Quebec City

Dag 10 - Quebec City – Bar Harbor

Dag 11 - Bar Harbor – Bretton Woods

Dag 12 - Bretton Woods - Boston

Dag 13 - Boston

Dag 14 - Boston – Provincetown

Dag 15 - Provincetown – New York

Dag 16 - New York

Dag 17 - New York

Dag 18 - New York

Dag 19 - New York

Dag 20 - New York

Dag 21 - New York – Philadelphia

Dag 22 - Philadelphia

Dag 23 - Philadelphia – Washington

Dag 24 - Washington

Dag 25 - Washington

Dag 26 - Washington – Hershey

Dag 27 - Hershey – Ithaca

Dag 28 - Ithaca – Niagara falls

Dag 29 - Niagara falls

Dag 30 - Niagara falls – Toronto

Dag 31 - Toronto

Route op google maps: http://tiny.cc/O3wet

Het enige waar ik zelf een beetje over twijfel is dag 29. Is het echt nodig/de moeite waard om 1 hele dag bij de niagara falls rond te brengen of zou het slimmer zijn om in plaats van deze dag een extra dagje aan Boston toe te voegen? Heb namelijk gehoord dat Boston ook wel een zéér interessante stad is om langer te bezichtigen...
#1 - 02-04-2009, 22:47 uur

thieske

Dat zou wel eens een prachtige reis kunnen worden!!!
Niagara Falls is iets waar je beslist eens wat van gezien moet hebben, je kunt er easily een dag zoet zijn.

Wij hadden zelf 2 overnachtingen in Boston, achteraf gezien vond ik dat te weinig. het is een prachtige stad en als je de freedom trail wil lopen dan heb je die extra dag zeker nodig. Er is buiten de trail nog zo enorm veel te zien!
Als ik moest kiezen zou ik een dag niagara falls eruit nemen.
#2 - 02-04-2009, 23:05 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Mrjn

Je zou vanaf Ithaca naar Niagara Falls kunnen rijden en dan zorgen dat je daar in de avond bent. Dan kun je 's avonds de verlichte watervallen bekijken en dan de volgende dag nog Maid of the Mist of andere attracties doen en diezelfde dag door naar Toronto. Toronto ligt maar anderhalf uur rijden van Niagara Falls. Dan kun je inderdaad 1 volle dag Niagara Falls schrappen.
#3 - 03-04-2009, 19:13 uur

Benamed

Super bedankt voor jullie reacties !

Na jullie berichten gelezen te hebben denk ik ook inderdaad dat het wel slimmer is om de dag die we nu bij de Niagara Falls besteden te schrappen om zo nog een extra dagje in Boston te kunnen vertoeven :)
We willen daar zoals Thieske ook al aan gaf de freedom trail lopen en dan is het toch wel relaxed als we nog een dagje extra in Boston kunnen zijn om zo niet te gehaast door deze stad en zijn bezienswaardigheden te moeten racen.

Ik had ook ergens gelezen dat de verlichte watervallen ook erg indrukwekkend zijn dus die kunnen we op deze manier toch mooi mee pikken!
Bovendien kunnen we er voor kiezen om de volgende dag pas laat te vertrekken omdat de rest van het gezin de allerlaatste dag toch pas in de avond vertrekt.

Een verdere vraag die ik nog heb is of er nog een National Park tussen Provincetown en Washington ligt die toch ook zeker de moeite waard is om eventueel de grote hoeveelheid steden een beetje te kunnen afwisselen.
Of hebben mensen die deze reis ook ongeveer hebben gedaan dit niet echt als noodzakelijk ondervonden?

Ik hoor graag van jullie!
#4 - 03-04-2009, 21:07 uur

Tomaz

@ Benamed: Hoe was de trip?

Ik ben van plan Boston - Quebec te doen.
Bretton Woods, was dat de moeite? Of andere tips voor die doorsteek te maken?

Je hebt Hershey gebruikt als uitvalspunt voor de Amish streek te verkennen? goed meegevallen?
#5 - 18-02-2010, 23:11 uur

doordare

Gettysburg wellicht? Lancaster (Amish)? en reis lekker relaxed

het is voor iedereen anders qua reizen, wij blijven bijvoorbeeld 2 nachten bij de Niagara Falls
#6 - 19-02-2010, 10:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15