Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis noordoosten

Discussie gestart

hjms

Begin juli 2010 de volgende reis gepland. Met Icelandair naar Reijkjavik (stopover) Daar 3 nachten en vervolgens naar New York voor 3 nachten (al twee keer eerder bezocht) Vervolgens naar Washington (2 nachten) Via het Amishgebied (Lancaster) met een overnachting halverwege naar NiagaraFalls. Overnachting aldaar. Twee overnachtingen in Totonto, waarna een lange tocht richting Montreal volgt. Onderweg 1000 islands. Voor ( zo'n 100 km) Montreal overnachten en de stad zelf niet aandoen. Richting White Mountains, met een overnachting in Lincoln. Dan in een lange rit naar Cape Cod om daar 4 nachten door te brengen. Tot slot naar Boston, auto inleveren, overnachten en aan het einnd van de dag terugvliegen.
Ik weet dat het erg veel in een keer is. De vraag is echter is het TE veel? In elk geval maak ik wel gebruik van de autowegen, dus niet binnendoor. Wie reageert? Tips, op- en anmerking zijn welkom.
#1 - 05-02-2010, 12:15 uur

Nisandros

In grote lijnen is het ook de route die wij voor ogen hebben komende zomer.
De tickets hebben we al geboekt ook al enkele hotels.
Naar veel wikken en wegen hebben we vooralsnog besloten Cape Cod niet te doen.
Lijkt me wel erg mooi en het strand zou een welkome afwisseling maar we hebben er in het schema te weinig ruimte.
Zou hooguit bijvoorbeeld Portland kunnen overslaan maar dan hebben we nog maar 1 dag op Cape Cod.

Qua afstanden zitten er ook bij ons een paar pittige bij. Vorig jaar zijn we in Florida en het Westen genoten en hebben toen ook tijdens
het rijden genoten. Als je wat wilt zien moet je toch kilometers maken. Als je bij de lange dagen bijtijds vertrekt lijkt het me goed te doen
zeker wannneer je met zijn 2'en kunt rijden. Ben benieuwd wat je in je bestemmingen allemaal wilt gaan zien.


Datum   Van   Via   Naar   Mile   Km
4-jul   Dusseldorf      Philadelphia (via JFK)   115   184
5-jul   Philadelphia            
6-jul   Philadelphia      Atlantic City   60   96
7-jul   Atlantic City   Amish County, Gettysburg   Front Royal (Shanadonah NP)   287   459
8-jul   Front Royal (Shanadonah NP)      Washington D.C.   241   386
9-jul   Washington D.C.            
10-jul   Washington D.C.            
11-jul   Washington D.C.      Ithaca (Fingerlakes)   345   552
12-jul   Ithaca (Fingerlakes)   Great Falls   Niagara Falls   192   307
13-jul   Niagara Falls      Toronto   81   130
14-jul   Toronto   Adirondack Mountains   Burlington   389   622
15-jul   Burlington   White Mountains   Portland   281   450
16-jul   Portland      Boston   108   173
17-jul   Boston            
18-jul   Boston            
19-jul   Boston   Plymouth, Newport   New York   285   456
20-jul   New York            
21-jul   New York            
22-jul   New York            
23-jul   New York            
24-jul   New York            
25-jul   New York (JFK)            
26-jul         Dusseldorf      
   Totaal         2.384   3.814
#2 - 05-02-2010, 18:35 uur

hjms

Hallo Nisandros,
Inderdaad is het afleggen van grote afstanden ook bij ons niet echt een probleem. Op zulke dagen nemen we toch wel de tijd om onderweg uit te stappen, te genieten, boottochtje te maken, enz. Wat we zullen bekijken is nog niet helemaal duidelijk. Sowieso worden dat de hihglights van de te bezoeken steden. Normaal gesproken doen we zoveel mogelijk te voet, soms met de bus of metro. Hop on Hop off doen we eigenlijk nooit, maar wie weet is dat bijvoorbeeld in Washingtin en Boston nu wel een optie. Ook mogen we graag een museum in een stad meepakken, waarbij ik vaak maar voor een zeer beperkte afdeling kies (soms zelfs voor 1 of 2 beelden/schilderijen) Voor Toronto staat CN-tower op het programma (misschien reserveer ik van tevoren), verder houden we van moderne architectuur, het bruisende stadsleven. De afwisseling natuur en cultuur (steden) valt bij ons wel uit in het voordeel van een stad. Toch willen we aan het eind van de rit een paar dagen rustig aan doen op Cape Cod. Zo maar wat rondkijken (Kennedy's musum, M. Vineyard en zeker een walvistocht) En dan nog New York, waar wij (na IJsland) toch starten. Al met al ben ik al meer dan 14 dagen in NYC geweest, maar het blijft trekken. Toevallig heb ik gekeken of er nog plaats is het Vrijheidsbeeld te bezoeken. (was begin van de week nog plaats) Dus dat zou zomaar kunnen gebeuren. Voor jou/jullie zijn aanraders: BrooklynBridge (zijn we overgelopen), gratis ferry langs Vrijheidsbeeld, Moma, Guggenheim, lekker luieren in CentralPark, Times square,  Chinatown, enz. enz. (wat een heerlijke stad)
Het is nu nog ver weg (ook juli), maar tegen die tijd weet ik meestal precies wat en hoe.
#3 - 05-02-2010, 22:27 uur

Jez

Wij hebben in 2006 gebruik gemaakt van een stopover op IJsland, waarna we doorvlogen naar NY. En ook wij verbleven 3 nachten op IJsland. Heb je daar al een hotel geboekt? Zo nee, neem er dan zeker 1 in het centrum, zodat je het eea te voet kunt doen. Wij zaten net iets buiten het centrum, in Hotel Cabin, en dat was net niet handig. Ik had dit hotel via een reisburo geboekt en had daar meteen excursies bij geboekt. Dat is ons goed bevallen, want zo hebben we aardig wat van (het zuidelijk deel van) het eiland kunnen zien. Mocht je over IJsland meer tips willen, laat maar weten of kijk eens in ons reisverslag van 2006.

Heb je specifieke plannen in Montreal? Zo niet, overweeg dan om Montreal te laten zitten. Het is een lange rit en naar mijn idee zijn er dan leukere dingen in noordoostelijk Amerika. We zijn afgelopen september in Montreal geweest, en wij vonden Montreal niet echt bijzonder. Quebec was wel leuk, maar nog verder (Dit reisverslag is nog niet klaar, helaas).

Wil je die 4 nachten Cape Cod verdelen over verschillende plaatsen? Want ik vraag me af of Cape Cod groot genoeg is om er 4 nachten door te brengen.  Maar als je dit verspreid en ook Martha's Vineyard opneemt (en daar slaapt), dan vermaak je je wel. Hier zijn we vorig jaar april geweest en daar is ook een reisverslag van, mocht je interesse hebben.
#4 - 05-02-2010, 23:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Ik heb bij de reisplannen van de topicstarter een beetje het gevoel dat er van plek naar plek geracet moet worden, via de Interstates, even kijken en dan gauw weer verder. Terwijl de gewone highways (en byways) prachtig zijn door de bossen en langs de kust. Highway 1a heeft prachtige stukken, beter dan I95. Kleine nuance, de interstate in Maine is ook prachtig, maar dat is wel een uitzondering.
#5 - 06-02-2010, 10:02 uur

hjms

Beste Mrjn,
Ik - de topicstarter - geef toe dat ik zelf dat gevoel ook heb. Vandaar ook de vraag "is het niet TE veel". Ik heb gekozen voor een aantal steden, bezienswaardigheden die soms heel ver uit elkaar liggen. En uiteraard moet je ook weer terug naar (bijna) startpunt. Lees: vertrek New York en vertrek Boston. Aan de andere kant zijn er m.i. 3 grote stukken (Lancaster - Niagara Falls, Toronto - Montreal en Montreal - Lincoln) Op die dagen zullen we veel asfalt zien, maar zoals je aangeeft zijn er misschien ook wel alternatieven. De vluchten -inclusief de stopver op IJsland- zijn al vastgelegd, bovendien zijn de vakantiedagen ook een keer op. Bedankt in elk geval voor je reactie (eye-opener!?)
#6 - 06-02-2010, 17:42 uur

Miekske

Ik heb ook het gevoel dat er veel geraced wordt, maar de meeste mensen willen toch de hoogtepunten zien. Er is tussenin ook nog veel te zien, en daarom ben ik ooit aan een paar blogs begonnen om wat info bij elkaar te zetten. Het is lang niet compleet maar misschien heb je er wat aan.

http://flregio.blogspot.com/
http://noordoosten.blogspot.com/ (dit blog zal nog een tijd een werk in uitvoering zijn).


 



 
#7 - 06-02-2010, 18:29 uur

Nisandros

dag Miekske,

Mooi stuk over de Fingerlakes State Park. Zoals je hebt gelezen hebben wij van Washington naar Niagara Falls een overnachting gepland in Ithaca.
We willen ook een tweetal? state parks aandoen die dag. Welke raad je aan? zelf kom ik het vaakst taughanock falls tegen. Ook heb ik gelezen
over Letchworth state park. Dit park staat bekend als de grand canyon van het oosten en ligt wat meer noordwaarts richting niagara.

Ik kijk het liefst twee parken en niet allemaal om er zo ook rustig de tijd voor te nemen.

#8 - 06-02-2010, 21:08 uur

Miekske

Ik vindt het altijd moeilijk om iets aan te raden, want wat de een mooi vindt, vindt een ander weer niet.
Mijn persoonlijk favoriete plek om te lopen is het rondje bij de boveningang van Treman Park. Taughannock zou ik er ook zeker bijdoen, het uitkijkpunt, en de wandeling door het ravijn.
Buttermilk is ook mooi, maar ik kom er een stuk minder. Weet niet waarom, misschien die stuk of 100 trappen aan het begin :)

Bij Letchworth ben ik nog maar 1 keer geweest en nog maar heel even. Het is er ook erg mooi.
#9 - 06-02-2010, 23:03 uur

Mrjn

Waarom wil je per se Canada meepakken? Je kunt je ook concentreren op het Amerikaanse deel, daar is ook genoeg te zien en te doen. Vermont is prachtig, ook als er geen herfstkleuren zijn, de Kancamagus Highway is een heel mooie scenic byway en de kust bij Maine is ook zeker een bezienswaardigheid. Wij zijn ook in Toronto geweest, omdat vrienden van ons daar in de buurt wonen, maar dat was eigenlijk de enige reden (hoewel de CN tower best leuk is). De enige plek waar ik je zeker zou aanraden om de grens over te gaan is 's avonds bij Niagara Falls, omdat je vanaf de Canadese kant de watervallen beter kunt zien.
#10 - 07-02-2010, 14:13 uur

Nisandros

Dag Mrjn,

De Kancagmus Hwy hebben we ook in onze route opgenomen.
We rijden van Toronto naar Burlington (Vermont)( laatste stukje mogelijk met de ferry over Lake Champlain). Via stukje Adriondacks o.a. Lake PLacid.
Volgende dag vervolgens van Burlington via de White Mountains, Kancagmus Hwy, naar Portland (Maine).

Acadia Park en de kust Maine zien we dan inderdaad minder maar je moet keuzes maken.Mis ik nu je mijn route ziet echt must sees in Vermont.
We hebben nog niet alles definitief vastgelegd.

Groeten
#11 - 08-02-2010, 14:25 uur

Mrjn

Nope, is een mooie route, die je gaat rijden. Logeren in Lake Placid kan ik je afraden, het is erg duur en vergane glorie. Langs 1 van de andere meren in het gebied, is het goedkoper logeren. Jullie doen een deel van wat wij in 2007 ook hebben gedaan. Volgens mij staan er weinig andere tips in ons reisverslag, maar misschien heb je er nog iets aan: http://usa2007.litterbox.nl. Wij hebben hem alleen andersom gereden en helaas hadden wij in mei nog vrij veel regen.
In Vermont kun je ook nog de fabrieken van Ben & Jerry bezoeken. En ijs proeven  ;)
#12 - 09-02-2010, 13:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15