Hou wel rekening met het weer. Wij zijn vorig jaar van 19-28 april in deze streek geweest en hadden in het begin erg slecht weer in NY. We hebben toen onze route omgegooid, zodat we met het goede weer meereisden ipv met het slechte weer, wat we anders zouden hebben. Dus in plaats van het geplande rondje rechtsom zijn we linksom gegaan.
Op de bonnefooi kan heel goed en om oa bovenstaande reden zou ik dat vooral doen. En als je dan Boston leuk vind voor nog een dag, dan kan dat. (Je zou die laatste dag NY op 10/5 als uitwijkdag kunnen gebruiken).
Mocht je geen betaalbare overnachting in Manhattan kunnen vinden, dan kan ik je aanraden om in New Jersey te slapen, bijv. in North Bergen. Dat is voordelig en met de stadsbus of een shuttlebus zit je voor een paar dollar zo bij PABT in manhattan.
Als je in 1x van NY naar Boston rijdt, sla je heel veel mooie dingen onderweg over. Dat kan, maar is wel jammer.... Misschien heb je iets aan ons
reisverslag van vorig jaar. We zijn toen niet in Washington en de Niagara Falls geweest, want daar waren we al eerder geweest.
Vlakbij Washington heb je het Great Falls NP. Die kan ik zeker aanraden, vooral als je op 1 dag op en neer wilt. Shenandoah is wat verder en groter en zou eigenlijk een overnachting aldaar waard zijn, ipv een dagtripje.
In Philly is de Duck Tour erg leuk. Bezoek naast de bekende bezienswaardigheden ook Real Farmers Market; een soort Zwarte Markt Beverwijk maar dan met alleen maar eten. Je kunt daar erg leuk en lekker eten, bij de verschillende stands.