Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis oosten

Discussie gestart

Xilver

Na 2 jaar geleden een rondreis te hebben gemaakt in het westen van de USA, hebben mijn vrouw en ik besloten van nu het oosten eens te verkennen. Voor het westen kwamen we redelijk overeen over wat we wilden zien, maar nu zitten we met een klein probleempje :)

Ikzelf zou graag het noordoosten doen, met een stukje Canada erbij. M'n vrouw zou echter ook heel graag naar Florida gaan. Heeft er iemand al ooit een route gedaan die beide combineert op een maand tijd?
#1 - 04-08-2009, 11:48 uur

hdeweert

Het splitsen van je vakantie tussen noord en zuid is niet nieuw. Je zult alleen je vakantie budget wat moeten verhogen. Helaas is je vakantie maar 4 weken en dat is al erg lang vergeleken met de Amerikaan. Maar ik denk dat je zult moeten kiezen. De twee vakantie plaatsen zijn alle twee prachtig, al zou ik de voorkeur hebben voor het zuiden dit i.v.m. het mooie weer. Een rondje Atlanta tot Key west is niet te versmaden.
Succes met het maken van je keuse, en geen reuzie maken met je vrouw.

Harm
#2 - 04-08-2009, 19:51 uur

Jez

Je kunt gebruik maken van een stopover. Als je met een Amerikaane mij. vliegt, heb je vaak een overstap in New York, Washington of Philadelphia. Je hoeft niet meteen door te vliegen, dus kun je eerst het NO verkennen en dan doorvliegen naar Florida. Wij hebben dat wel eens gedaan, overstap in Washington, 2 weken rondgereisd, doorgereisd naar Los Angeles.

Ik ben het niet helemaal met Harm eens. Het ligt eraan wanneer je gaat; Florida is in de zomermaanden errug warm (en vochtig), in het najaar heb je kans op orkanen, maar in het voorjaar is het er heerlijk. Het NO heeft echter weer seizoenen, met strenge winters, warme (vochtige zomers) en een wisselvallig voor- en najaar. Nou vind ik Florida leuk, maar het noordoosten prachtig. Vooral in het najaar, september/oktober, als het weer nog heerlijk is en de fall foliage zijn intrede heeft gedaan.

Mocht je ideeën op willen doen; op mijn website kun je reisverslagen vinden van zowel het noordoosten als Florida, en als je een paar maanden geduld hebt ook van Canada.
#3 - 04-08-2009, 23:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Xilver

Bedankt voor de tips al. Ondertussen zijn we er ongeveer uitgekomen.

We zouden op Key West in Florida vliegen, waar we ook onze auto gaan huren. De auto inleveren en onze terugvlucht in New York. Daartussen hebben we dus 4 weken de tijd om zoveel mogelijk te zien. Mijn plan was dus om vanuit Key West noordwaarts naar Canada te gaan, en dan terug zuidwaarts naar New York. Nu gaan we nog moeten zien hoe we die 4 weken opvullen :)

Alle tips zijn welkom. Plaatsen die we zeker willen aandoen buiten start en einde zijn Miami, Orlando, Atlantic City, Washington, en de Niagara Falls. Daarbuiten staan we nog voor alles open.
#4 - 22-12-2009, 14:53 uur

lelici

Wij zijn vorig jaar naar NYC gevlogen, en van Miami terugevlogen. 4 dgn NYC, daarna een wagen gehuurd. Via de Skyline Drive door de Blue Ridge Mountains, Greenville(SC),Charlestone(SC), Sarasota(FL) naar Miami. Prachtige ervaring geweest. Zeker de Blue Ridge Mountains zijn prachtig.
Ook Charlestone is zeker de moeite waard. Greenville is een mooi rustig plaatsje met een prachtig park. Toronto is een van de mooiste steden waar ik geweest ben, maar smaken verschillen natuurlijk(The Islands-Eaton Center voor uuuuren overdekt shoppen etc.-Young Str, de langste straat ter wereld-CN-Tower-Algonquin Park ten noorden ). Montreal (Old Town)-Mount Royal)is een oudere stad tov. Toronto(erg modern), maar heeft weer zijn eigen (Franse charmes).
Ausable Chasm is een Prachtig gebied waar je kunt raften tussen hoge rotswanden door. Je kunt er een speld horen vallen, zo stil. Wij zijn er al 2 x geweest. Heeft echt iets magisch!
http://www.ausablechasm.com/
Key West-Sarasota(Siesta Key!!)-Charlestone(SC)-Greenville(SC)-Asheville(NC)-via Blue R.M. en Skyline Drive naar Winchester(VA)-Pittsburgh(PA)- Erie(PA)-langs Lake Erie naar Buffalo(NY)-Niagara Falls-Toronto(ON-Ca)-Kingston-Ottawa-Montreal-Ausable Chasm(Keeseville)-Albany-NYC.

Lijkt me wel wat!! Als je vrouw niet wil, kun je me altijd mailen!! :D
#5 - 28-12-2009, 23:22 uur

Xilver

Nogmaals bedankt voor de reacties. We zouden nu de tickets gaan boeken, de stops tussenin kunnen nog helemaal veranderen.

Wat we zouden doen is vliegen op New York, en daar 4 dagen blijven. Daarna een binnenlandse vlucht naar Key West, FL, waar we de auto zouden huren, helemaal noordwaarts rijden, een stukje Canada meepakken, en dan terug naar New York rijden voor onze terugvlucht. Mijn vraag is nu, wat zijn de beperkingen qua bagage op een binnenlandse vlucht? Want uiteraard hebben we voor 4 weken USA ook wel heel wat bagage bij, maar ik had gehoord dat je op binnenlandse vluchten minder mocht meenemen?

Dit is onze voorlopige lijst van stopplaatsen:

New York airport -> Manhattan
(Binnenlandse vlucht naar Key West)
New York airport -> Key West
Key West -> John Pennekamp Coral Reef Park
Coral reef park -> Miami & Everglades
Everglades -> Napels (afternoon!)
via Fort Lauderdale, Palm Beach, Palm Bay, naar Orlando (Disney world)
Disney world -> Okefenokee Park ->  Savannah
Savannah -> Atlanta
Atlanta -> Sumter Nat. Forest -> Colombia
Colombia -> Croatan National Forest/Newport
Croatan National Forest/Newport -> Washington D.C.
Washington ->Baltimore ->  Newark -> Atlantic City
Atlantic City -> Philadelpia
Philadelphia -> Pittsburgh (/Georgetown?)
Pittsburgh -> Allegheny national forest -> Niagara Falls
Niagara Falls -> Algonquin provincial park
Algonquin provincial park -> Ottowa -> Montréal
Montréal -> Quebec
Québec -> Baxter State park ->  Maine, Old Town
Maine -> Boston
Boston -> Rhode Island
Rhode Island -> New York, airport

Doable? Not doable? Op de meeste plaatsen zouden we 1 nacht verblijven met uitzondering van New York, Washington en Québec. Maar ik zit dus vooral met die binnenlandse vlucht. Het voelt nog niet helemaal goed aan.
#6 - 03-01-2010, 18:33 uur

Xilver

Pff het is echt moeilijk. Van het westen had ik een redelijk duidelijk beeld van wat ik allemaal wil zien. In het oosten ken ik te weinig. De super obvious plaatsen als Washington DC, New York, Atlantic City, Niagara Falls ken ik wel, maar daartussen zien we echt door het bos de bomen niet meer. In die route hierboven heb ik de indruk dat we veel mooie plaatsen laten liggen en minder interessante gaan bezoeken.
#7 - 03-01-2010, 19:25 uur

Jez

How about this:

Boek een ticket naar Miami met een stopover in NY (Voorbeeld: vanaf Brussel met American Airlines). Eventueel vanaf Orlando weer terug ipv Miami. Dan zit je in elk geval niet met evt. bagagerestricties.
Stap uit in NY, vermaak je daar 4 dagen. Vlieg door naar Miami. Huur een auto. Maak een rondreis door Florida van zeg 1,5 week.
Laat het stuk tussen Orlando en Washington zitten.
Vlieg terug via NY. Stap daar uit, huur een auto en reis 2 weken rond in het oosten. Keer terug in NY voor de vlucht naar huis.

De do's: Quebec is leuk voor een dagje, maar om daarvoor nou zo'n end te rijden...... Parijs is leuker. En daar spreken ze ook Frans. Ga dan liever naar Toronto. Montreal vond ik erg tegen vallen.

Bezienswaardigheden in het noordoosten:
Lancaster county (Amish)
Acadia NP in Bangor, Maine
Adirondacks, met de Whiteface mountain en het plaatsje North Pole
Catskill Mountains, met Woodstock, mooie route langs de Hudson
OCC (Orange County Choppers)
Cape Cod en Cape Ann
Green Mountains
Kancamagus Highway en het plaatsje Conway
Harvard en Yale University
enz. enz.
#8 - 03-01-2010, 21:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

Goedkoper is het een ticket tot e eindbestemming te nemen met een stopover onderweg. Dan is meestal de 1e koffer gratis per persoon.
Op binnenlandse vluchten (bij losse tickets) moet je tegenwoordig voor elke koffer betalen. Voorwaardes schelen enorm per maatschappij, kijk eerst op hun websites.
#9 - 03-01-2010, 21:59 uur

PetraVS


Laat het stuk tussen Orlando en Washington zitten.


Waarom?  Zonde!  Hij mist zo de westelijke route van Atlanta via Great Smoky Mountain National Park naar het noorden of de kustroute met o.a. Savannah, Charleston, de Outerbanks,  Williamsburg etc.  Het stuk tussen Washington en Orlando wordt altijd zwaar onderschat, vind ik, terwijl daar ook veel moois en interessants te zien is.
#10 - 06-01-2010, 00:47 uur

Xilver

Ja inderdaad dat stuk lijkt me een mooi stukje natuur, dat wil ik zeker niet missen.
#11 - 11-01-2010, 12:24 uur

Xilver

Dit is het uiteindelijk geworden:

Stopover in New York, waar we 4 nachten verblijven
Dan vliegen we naar Miami waar we de auto ophalen en 1 nacht verblijven
3 nachten Tavernier, Key Largo, vanwaar we zo veel mogelijk tussen Key West en de Everglades gaan bezien, en ook gaan duiken.
Na de 3e nacht vertrekken we via Palm Beach naar Cape Canaveral voor een namiddag Kennedy Space Center
We overnachten in de buurt en doen er nog een hele dag Kennedy Space Center bij.
3 nachten Orlando waarvan 2 dagen Disney World
1 nacht Atlanta
Atlanta -> Smoky Mountains -> Asheville : 1 dag
Asheville -> Winston Salem -> Danville -> Charlottesville : 1 dag
Charlottesville -> Richmond -> Washington DC : 3 nachten DC
Atlantic City: 1 nacht
Door Philadephia en Lancaster naar Allegheny National Forest : 1 nacht
Niagara Falls : 1 nacht
Doorheen Algonquin Provincial Park naar Ottowa : 1 nacht
Ottowa : 1 nacht
Quebec : 1 nacht
Portland : 1 nacht
Boston: 1 nacht
Martha's Vineyard : 1 nacht
Norwalk : 1 nacht
En uiteindelijk terug naar het vliegveld en naar huis :(
#12 - 26-04-2010, 13:08 uur

Hans B

Een reis met veel verschillen.
Veel plezier.
#13 - 26-04-2010, 16:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

meistershof

Hallo Xilver.
Wij gaan in oktober de trip doen ,wij gaan van washington naar orlando in 4 weken .
Wij hebben veel aan de reis gids Lannoo (zuid oost-Usa) en de mooiste routes oostkust van Lannoo.
Wij weten nog niet als we helemaal via de kust gaan of via de Great smoky mountens.
Veel succes met de voorbereiding , groeten Wim.
#14 - 26-04-2010, 21:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15